اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فوت ۵۰ کرونایی طی ۲ روز در استان گلستان

ابتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ گلستانی را به کام مرگ برد.

فوت ۵۰ کرونایی طی ۲ روز در  استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه صبح امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان در ۴۸ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند.

به گفته عبدالرضا فاضل در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶ بیمار در بیمارستان بستری هستند که ۱۸۱ نفر در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری هستند که ۶۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

* تا شنبه برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان‌ها به جز تدفین متوفی ممنوع است/ حرکت خودروهای عروس در شهرهای استان ممنوع است

استاندار گلستان در جلسه تاکید کرد: مردم عزیز من بارها در صدا و سیما اعلام کردم امکانات با توجه به حجم بیماران کافی نیست و مراقب خودتان باشید.

هادی حق‌شناس گفت: براساس مصوبه ستاد تمامی بخشداران و فرمانداران نظارت کنند هر مراسم عروسی در باغ، تالار یا منزل شخصی برگزار می‌شود، مالک مکان بدون اغماض به دستگاه قضایی معرفی شوند.

* دورکاری کارمندانی که ۲ دوز واکسن را دریافت کرده و از آن دو هفته می‌گذرد لغو و باید در محل کار حاضر باشند

وی اضافه کرد: تا شنبه برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان‌ها به جز تدفین متوفی ممنوع است.

استاندار گلستان گفت: دورکاری کارمندانی که دو دوز واکسن را دریافت کرده و از آن دو هفته می‌گذرد لغو و باید در محل کار حاضر باشند.

حق‌شناس بیان کرد: حرکت خودروهای عروس در شهرهای استان ممنوع است و پلیس در صورت مشاهده خودرو را توقیف خواهد کرد.

وی گفت: کارمندان بدون استثناء در دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها باید از ماسک استفاده کنند و در صورت عدم استفاده از ماسک به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

*  ورود هرگونه خودرو به استان با توجه به شرایط استان و ممنوعیت ورود به مشهد، ممنوع است

استاندار گلستان خطاب به فرماندار گرگان تاکید کرد: متاسفانه تصاویر متعددی به دست ما رسیده که با وجود ممنوعیت اسکان مسافر در تفرجگاه‌ها، مسافر در ناهارخوران چادر برپا کرده و مستقر شده که این کوتاهی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

حق‌شناس بیان کرد: براساس دستور وزارت کشور به درخواست استاندار خراسان‌رضوی ورود به مشهد مقدس ممنوع است، بنا براین ورود هرگونه خودرو به استان با توجه به شرایط استان و ممنوعیت ورود به مشهد، ممنوع است و پلیس خودروی متخلفان را به پارکینگ منتقل خواهد کرد.

وی در‌ خصوص درخواست لغو برخی آزمون‌های کشوری در استان توسط برخی اعضای ستاد، افزود: این در اختیار ما در استان نیست و ستاد ملی باید تصمیم بگیرد، ما فقط می‌توانیم فضای مناسب و بزرگ‌تر را برای اجرای آزمون فراهم کنیم.

* رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان اعلام می‌کند دیگر توان پذیرش بیمار را نداریم

استاندار گلستان گفت: متاسفانه برخی اوقات مصوباتی که در اختیار خود ما در استان هست را به خوبی اجرا نمی‌کنیم آن وقت در مورد مسائلی اظهار نظر می‌کنیم که حتی تصمیم‌گیری برای آن در اختیار ما نیست.

حق‌شناس افزود: در همان روزهای اول مصوب کردیم که هرگونه پرواز «از» و «به» سیستان و بلوچستان در فرودگاه گرگان ممنوع شود، بلافاصله پس از جلسه با من تماس گرفتند و گفتند این تصمیم در اختیار شما نیست و نمی‌توانید آن را اجرا کنید.

وی افزود: شرایط به مرحله‌ای رسیده که رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان اعلام می‌کند دیگر توان پذیرش بیمار را نداریم و من بارها به مردم در صدا و سیما گفتم مردم دیگر امکانات نداریم مراقب خودتان باشید.

گفتنی است، به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۱۴ هزار نفر کادر درمان در استان مشغول خدمت‌رسانی هستند که ۷ هزار نفر آنها در بیمارستان‌ها مشغول هستند و ۳ هزار نفر هم در عملیات واکسناسیون مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است که تاکنون ۲۲۷ هزار نفر در استان واکسن دریافت کردند.

روز گذشته ۱۴ هزار واکسن در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول