اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بستری 1473 بیمار در بیمارستان‌های گلستان/تزریق 186 هزار واکسن به گروه‌های هدف

استاندار گلستان گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و ۱۵۰ پرستار در گلستان با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا شدند و این نشان می‌دهد واکسن تنها از کشندگی بیماری کمتر می‌‌کند و همچنان همگی باید دستورات بهداشتی را رعایت کنیم.

بستری 1473 بیمار در بیمارستان‌های گلستان/تزریق 186 هزار واکسن به گروه‌های هدف

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا صبح امروز برای نخستین بار از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گلستان تا امروز بدون حضور «عبدالرضا فاضل» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان در این جلسه اعلام کرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه است اما حال عمومی وی مساعد است.

 

 

این جلسه با حضور قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان و سایر معاونان برگزار شد.

استاندار‌ گلستان خاطرنشان کرد: مقابله با کرونا باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده ۱۹ دستگاه «ونتیلاتور»، ۳۲ دستگاه «مانیتور» قلب، دو اکسیژن‌ساز و یک تانک اکسیژن جدید وارد استان گلستان شد.

استاندار گلستان در خصوص گلایه برخی از فرمانداران به عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها در کنترل شیوع کرونا و اجرای محدودیت‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها مکلف به همکاری هستند و فرمانداران موظفند با جدیت دستگاه‌های شهرستانی را وارد عمل کنند.

حق‌شناس بیان کرد: این ویروس با کسی تعارف ندارد و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی باید با دقت و جدیت اجرایی شود.

وی افزود: هفته آینده هفته بسیار سختی خواهد بود و اگر نتوانیم از این پیک عبور کنیم حتما با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار گلستان بیان کرد: اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌ها در گنبدکاووس باعث شده کمی شرایط در این شهرستان بهتر شود و حتی در کردکوی نیز شاهد کاهش اندک بستری بیماران هستیم و این نشان می‌دهد اجرای محدودیت‌ها بسیار مهم است.

*  ورود تجهیزات جدید پزشکی به گلستان

هادی‌ حق‌شناس تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پرستار در گلستان با وجود تزریق واکسن دوباره مبتلا شده‌اند و واکسن تنها از شدت کشندگی ویروس کمتر می‌کند اما مبتلا شدن دوباره ممکن است.

وی اضافه کرد: تجهیزات جدید پزشکی به استان وارد شده و در تلاش هستیم بهترین امکانات را در استان فراهم کنیم.

* افزایش برگزاری مراسم‌های عروسی در منازل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تالارها تعطیل شده اما عروسی‌ها به منازل توسعه پیدا کرده و تعداد عروسی‌ها بسیار بالا رفته است.

ناهید جعفری گفت: سرعت سرایت گونه جدید این ویروس بسیار زیاد است و متاسفانه در صورت ابتلای یک نفر در خانواده تمام اعضای خانواده مبتلا خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۷۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۵۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

 

تزریق بیش از 186 هزار واکسن در گلستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز اظهار کرد: یکی از اقداماتی که با جدیت در حال اجرا است، عملیات واکسناسیون گروه‌های هدف است که در حال حاضر در استان بیش از 147 هزار نفر دوز اول و بیش از ۳۹ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

محمدجواد کبیر بیان کرد: اما نکته مهم اینجاست که واکسن به تنهایی برای کنترل شیوع بیماری کفایت نمی‌کند و همه باید در هر جبهه‌ای که هستیم در رعایت نکات بهداشتی دقت کنیم و خود را مکلف به اجرای آن بدانیم تا بتوانیم اثرگذاری را حس کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها همانند ترکیه، انگلستان، آلمان و سایر کشورهایی که حتی واکسناسیون بالای ۶۰ درصد هم داشتند دوباره پیش‌های شدید را تجربه کرده‌اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در واکنش به انتظار دستگاه‌های مختلف و مردم در برخورد مستقیم سیستم بهداشتی با تخلفات اصناف گفت: ما در استان گلستان بالای ۳۰۰ هزار اماکن مختلف داریم که می‌توانند منشاء شیوع ویروس باشند و توان نیروی انسانی سیستم بهداشتی استان جوابگوی نظارت بر این میزان از اماکن نیست.

کبیر گفت: نیاز داریم تمامی ادارات و دستگاه‌ها و حتی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پای کار آمده و ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم، ستاد کرونا را در نظارت بر تخلفات همراهی کنند.

وی افزود: من توصیه اکید دارم مردم را تشویق کنید واکسن بزنند و تمام گروه‌های هدف از واکسن زدن استقبال کنند، بلافاصله که اولویت‌ها اعلام شد مردم نسبت به ثبت نام واکسن اقدام کنند چون ما در زدن واکسن هیچ مشکلی در استان نداریم.

 

تشکیل ۹۵ پرونده تخلف واحدهای صنفی در گلستان/ تداوم محدودیت فعالیت مشاغل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان بیان کرد: در یک هفته گذشته ۹۵ پرونده تخلفات اصناف در استان رسیدگی و احکام جریمه برای آنها صادر شده است.

حسین نجف‌زاده تاکید کرد: ما در برخورد جدی هستیم و در میدان عمل قرار داریم تا کمک کنیم از این شرایط خارج شویم اما نیروهای انسانی ما نیز دچار مشکل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بالای ۴۰ درصد نیروی انسانی ما در موضوع کرونا دچار مشکل شده و حتی خانواده‌های آنها نیز از این ویروس در امان نبوده و نگران هستند اما با این وجود همکاران ما شبانه‌روزی هر زمان که نیاز بوده در میدان عمل حاضر بوده و خواهند بود اما انتظار داریم نیروهای اجرایی در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

گفتنی است، بر اساس مصوبه ستاد، تمامی دستورات ابلاغی وضعیت قرمز بخصوص محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی تا اطلاع ثانوی در تمام شهرهای گلستان باید اجرایی شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول