اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آبگیری 47 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در دو هفته اخیر و تحت تأثیر بارش‌های مونسونی در هرمزگان بیش از 47 میلیون مترمکعب آب در این استان ذخیره شده است.

آبگیری 47 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم جعفری تختی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: در پی بارش‌های تابستانه جبهه مونسون طی دو هفته سازه های آبخیزداری۴۷میلیون مترمکعب استحصال رواناب را ذخیره کردند، افزود: در این بارندگی‌ها 1120 سازه آبخیزداری از 8400 سازه آبخیزداری استان از 70 تا 100 درصد آبگیری شد.

وی افزود: این سازه‌ها عمدتا از سازه‌های کوتاه سنگ ملاتی، خشکه چین، سازه‌های خاکی و هلالی آبگیر در نقاط مختلف استان بوده‌اند.

معاون منابع طبیعی هرمزگان با بیان این که بیشترین آبگیری در شهرستان های بشاگرد، حاجی آباد، میناب، سیریک، بندرعباس، رودان و بندرلنگه اتفاق افتاد، عنوان داشت: استان هرمزگان با ۷میلیون هکتار وسعت دارای ۱۷ حوزه آبخیز است.

سازه‌های آبگیری در هرمزگان قادرند در سه نوبت آبگیری ۴۵۰میلیون مترمکعب از رواناب های استان را استحصال و باعث تغذیه  ۴۳دشت بحرانی استان و بیش از ۱۶۰رشته قنات شوند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول