اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

5 کانتینر نهال گردوی گرمسیری وارد گمرک شهید رجایی شد

5 کانتینر نهال گردوی گرمسیری به منظور کاشت در 6هزار هکتار از اراضی استان‌های مختلف کشور از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تلاش محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان جهت بررسی نهال‌های گردوی گرمسیری وارد شده از طریق گمرک شهیدرجایی بندرعباس همچنان ادامه دارد.

یکتن خدایی کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی هرمزگان در این زمینه گفت: پس از اعلام موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در خصوص واردات 7 رقم گردوی آمریکایی (پکان) در مجموع 110 هزار اصله، در قالب 5 کانتینر از طریق گمرک شهید رجایی بندرعباس، کارشناسان بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان به‌همراه کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، از کانتینرهای حاوی این نهال‌ها بازدید و نمونه‌برداری و کنترل کیفی (ارتفاع، قطر نهال و ...) نهال‌ها در هر کانتینر به‌طور جداگانه انجام شد.

 

وی اظهار کرد: این نهال‌ها با هدف کاشت در سطح 6 هزار هکتار در مناطق مختلف کشور شامل استان‌های کرمان، استان تهران(ساوه)، سیستان و بلوچستان، هرمزگان‌، مرکزی و مناطق مرزی آذربایجان شرقی به کشور وارد شده است.

خانم یکتن خدایی افزود: نمونه‌ها جهت تشخیص  عوامل بیماری‌زای غالب به آزمایشگاه بررسی آفات و جهت بررسی آزمون‌های کیفی به موسسه ثبت و گواهی بذر ارسال شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول