اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاشت 50 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در هرمزگان/ 94 درصد کل وسعت هرمزگان اراضی ملی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در هفته منابع طبیعی 50 هزار اصله نهال در سراسر هرمزگان کاشته می‌شود.

کاشت 50 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در هرمزگان/ 94 درصد کل وسعت هرمزگان اراضی ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد نور موسوی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی امسال 50 هزار اصله نهال در سراسر استان کاشته می‌شود.

وی افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال نیز «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» قرار داده شده است که با رویکرد حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی تجدید شونده و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در جامعه صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان این که صیانت از انفال و حفاظت از آب و خاک در کشور بر دوش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به تبع آن ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است، عنوان داشت: از 7.2 میلیون هکتار مساحت استان معادل 6.8 میلیون هکتار آن منابع طبیعی است.

موسوی همچنین گفت: در کشور معادل 83 درصد از کل کشور منابع طبیعی است اما در هرمزگان این میزان معادل 94 درصد از کل مساحت استان را شامل می‌شود.

وی همچنین به افزایش 4 هزار هکتاری پوشش گیاهی جنگل‌های مانگرو در استان نیز اشاره و بیان داشت: سطح این جنگل‌ها به مدد اقدامات خوب مردمی و منابع طبیعی از 20 هزار هکتار به 24 هزار هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان ادامه داد: در استان علاوه ب 24 هزار هکتار جنگل‌های مانگرو، 50 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت نیز داریم که نمونه آن را در شرق شهر بندرعباس می‌بینید که تأثیر بسزایی در حفظ و صیانت از خاک و منابع عمومی و زیرساخت‌ها و همین طور شرایط مناسب برای فرودگاه بندرعباس شده است.

موسوی، شمار سازه‌های آبخیزداری در استان را نیز 8400 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این سازه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و همچنین مشارکت بنیاد علوی، بیناد برکت، بسیج و خیران عزیزی ساخته شده است که در کنار ما در این عرصه مشارکت فعال دارند.

وی درباره مشارکت خیران در ایجاد سازه‌های آبخیزداری و نقش مهم آنان در نقاط مختلف استان نیز گفت: اولین استان دارای مجمع خیران آبخیزداری هستیم که کمک شایانی در این عرصه به منابع طبیعی و احیای آب و خاک و صیانت از محیط زیست می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان درباره دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان هرمزگان نیز بیان داشت: در این هفته دهها برنامه مختلف با تأکید بر عدم تجمع و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در بندر خمیر نیز ان‌جی‌او‌های فعال در این شهرستان اقدام به تولید نهال حرا کرده‌اند که کار کاشت آن را در این هفته آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول