اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خدمت‌رسانی ۹۰ گروه جهادی در دهه امامت و ولایت در مناطق محروم

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در دهه امامت و ولایت خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکنون ساخت ۱۸ مسکن محرومان، ۵ پروژه آب و... در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با حمایت خیرین بیشتر شود.

خدمت‌رسانی ۹۰ گروه جهادی در دهه امامت و ولایت در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت توسط بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به استقبال جوانان و اقشار مختلف مردم از اردوهای جهادی بسیج سازندگی در ایام تابستان شاهد اعزام گسترده جهادگران بسیجی به مناطق مختلف استان هستیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی امروز در نقطه به نقطه استان مرکزی مشغول ارائه خدمات هستند و در دهه امامت و ولایت شاهد اوج برگزاری گروه‌های جهادی در سطح استان در عرصه‌های مختلف هستیم.

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در کنار رسالت‌های خود در دهه امامت و ولایت برنامه‌های ویژه‌ای از جمله برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی، اطعام نیازمندان، ساخت منازل محرومین، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اجرای پروژه‌های انتقال آب و کانال‌های کشاورزی، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم، ارائه خدمات دامپزشکی، اهدا جهیزیه، اجرای نهضت کمک مومنانه و سایر خدمات را اجرا خواهد کرد.

محترمی ادامه داد: بیش از ۹۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در دهه امامت و ولایت خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکنون ساخت ۱۸ مسکن محرومان، ۵ پروژه آب، اهدای ۳۰ سری جهیزیه، پخت بیش از ۸۰ هزار پرس غذا برای اطعام نیازمندان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با حمایت خیرین بیشتر شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که امروز باید به آن توجه داشته باشیم تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان قالب جامعه است که رسانه‌ها نقش به سزایی در این راستا دارند و باید در انعکاس سوژه‌ها، پوشش خبری اقدامات جهادگران و شناساندن الگوهای موفق به جامعه تلاش کنند.

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به استعداد بیش از ۱۵ هزار جهادگر در عرصه‌های خدمت‌رسانی در سطح استان مرکزی نقش‌آفرینی داشته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان نیز در این نشست گفت: بسیج در کنار صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت خدمت به مردم را دارد و امروز به‌وضوح شاهد هستیم بسیج با برنامه و راهبرد در همه عرصه‌ها و مقاطع به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

محمد گودرزی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور خدمت‌رسانی اولویت مهم بسیج است و لذا در گام دوم انقلاب با تکیه بر تجربیات گذشته و پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها از جمله سرمایه عظیم مردم بسیج به دنبال خلق حماسه‌های بزرگ است.

وی افزود: امروز بسیجیان با سلاح ایمان، تقوا و خداباوری و اعتقاد به ظرفیت و توانمندی مردم در خدمت مردم و انقلاب هستند و خدمت صادقانه به مردم را همچون نعمتی الهی می‌دانند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان بیان داشت: خوشبختانه در طی این سال‌های اخیر بسیج سازندگی با ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی در زمینه خدمت به مردم و تبدیل تهدیدات و به فرصت‌ها اقدامات بزرگی انجام داده است.

گودرزی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی تفکر جهادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و گروه‌های جهادی مهمترین مؤلفه قوی شدن ایران در گام دوم محسوب می‌شوند ادامه داد: گروه‌های جهادی همواره و در شرایط مختلف پای کار مردم و انقلاب بوده‌اند و در خدمت صادقانه به مردم پیشتاز بوده‌اند و خوشبختانه هر روز شاهد کیفی و کمی شدن فعالیت‌های جهادگران هستیم.

وی اضافه کرد: اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم امیدآفرین و نشاط‌بخش بوده و امروز نیاز است این امیدآفرینی به سایر مناطق نیز توسعه پیدا کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان تأکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در جامعه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های جهادگران است که این کار علاوه بر معرفی الگوی جهادگران به جامعه قطعاً برکات زیادی دارد و می‌تواند در بسیاری از جوانان برای حضور در اردوهای جهادی ایجاد انگیزه کند.

گودرزی اظهار داشت: فعالیت جهادگران بسیجی موجب پای کار آوردن مردم مناطق برای مشارکت در پیشرفت آن منطقه کند و لذا کار رسانه‌ای در کنار کار جهادی یک ضرورت است.

وی افزود: بسیج با ورود به عرصه‌های مختلف علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، الگوی کارآمد را به جامعه معرفی می‌کند و فعالیت رسانه‌ای در کنار کار جهادی در معرفی الگو بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان با بیان اینکه حمایت و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اداری در اردوهای جهادی بسیج یک ضرورت است و باید همراه و یاور جهادگران بسیجی باشند ادامه داد: رسانه‌ها نقش به سزایی در بازتاب اقدامات جهادگران بسیجی دارند که باید در کنار این کار مطالبه از مسئولین و دستگاه‌ها را برای تسریع فعالیت‌های گروه‌های جهادی را در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول