اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بسیج سازندگی پرچم‌دار مبارزه با محرومیت در مناطق محروم است/محرومیت‌زدایی رویکرد مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های محلات و دلیجان در مجلس گفت: رفع محرومیت یکی از نیازهای مهم کشور و بسیج سازندگی پرچم‌دار مبارزه با محرومیت و فقر در مناطق محروم است.

بسیج سازندگی پرچم‌دار مبارزه با محرومیت در مناطق محروم است/محرومیت‌زدایی رویکرد مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دلیجان و جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محلات اظهار کرد: بسیج سازندگی در سه حوزه مهم محرومیت‌زدایی، سازمان‌دهی گروه‌های جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی که از نیازها و ضروریت‌های مهم کشور محسوب می‌شود ورود پیدا کرده و دارای یک عملکرد درخشان و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه برتر اقدامات بسیج سازندگی داشتن عزم و روحیه جهادی و انقلابی برای انجام کارها است و همواره می‌بینیم که در این مسیر شتابنده حرکت می‌کند، افزود: رفع محرومیت یکی از نیازهای مهم کشور است که بسیج سازندگی پرچم‌دار مبارزه با محرومیت و فقر در مناطق محروم است.

نماینده مردم شهرستان‌های محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: همچنین اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اشتغال‌زایی و سازندگی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است و در بسیاری از موارد می‌بینیم جهادگران بسیج سازندگی در نقاط بسیار محرومی برای احداث مسکن و آب‌رسانی ورود پیدا کرده‌اند و موجب دلگرمی و امید مردم آن منطقه شده‌اند.

سلیمی ادامه داد: بسیج سازندگی یکی از اقشار مهم در راستای تولید امید و نشاط انقلابی به جامعه است و در بسیاری از موارد توانسته طعم شیرین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر روی سفره‌های مردم بیاورد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی در طی سالیان فعالیت خود گل کاشته و عملکرد بسیار قابل قبولی دارد که البته مجلس شورای اسلامی هم در حد توان و مقدورات دست این عزیزان را باز کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: رویکرد این دوره مجلس محرومیت‌زدایی و حمایت از اقدامات بسیج سازندگی است که مصوبات بسیار خوبی تهیه شده و امیدواریم با مشارکت دستگاه‌ها شاهد درخشش روزافزون این نیروی خدوم باشیم.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در همه مقاطع و عرصه‌های که کشور و مردم به آن نیاز داشتند نقش‌آفرینی کرده و امروز بسیج سازندگی از تجربه و تخصص فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است که اگر سایر دستگاه‌ها از آن استفاده کنند قطعاً منشأ برکات زیادی خواهد بود.

وی تأکید کرد: عمق‌بخشی و حمایت همه‌جانبه از اقدامات بسیج سازندگی یک ضرورت مهم است که باید با هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه رقم بخورد.

نماینده مردم شهرستان‌های محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: بسیج سازندگی به طور عملیاتی ثابت کرد می‌توان کشور را ساخت و آباد کرد و به‌وضوح می‌بینیم علیرغم ‌امکانات محدودی که دست این عزیزان بوده اما کارهای بسیار بزرگ و ماندگاری انجام داده‌اند.

سلیمی اظهار کرد: بسیج سازندگی یک الگوی موفق برای سایر دستگاه‌ها است و اگر بخش‌های مختلف از این الگوی کارآمد به خوبی استفاده کنند قطعاً شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی افزود: قدم‌ها و گام‌های جهادگران بسیجی در راستای رفع محرومیت و مظلومیت از مناطق کاملاً محکم و استوار است و توانسته‌اند امید واقعی را به مناطق مختلف بازگردانند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: گروه‌های جهادی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند که در طول این سال‌ها همواره در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم و ولی‌نعمتان بوده‌اند گه در این راستا هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی است.

 

امید محترمی اظهار کرد: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم از مهمترین دستاورد گروه‌های جهادی است که هم‌اکنون بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ هزار نفر سازمان‌دهی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های عظیم گروه‌های جهادی در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه شد که امسال این رویکرد باقوت دنبال می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی دومین اولویت بسیج سازندگی است که با رویکرد مردمی و مقاوم کردن اقتصاد دنبال می‌شود که صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی با رویکرد توانمندسازی و ارائه تسهیلات سه برنامه مهم در این راستا است.

محترمی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم محور در سطح استان فعال هستند که در طی پنج سال اخیر بیش از ۹ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند

وی اضافه کرد: در سال جاری برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی در راستای توانمندسازی پیش‌بینی شده که مخاطبین و جامعه هدف را تا توانمند کردن و به خودکفایی رسیدن حمایت خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی در عرصه عمرانی و غیر عمرانی است که در بخش عمرانی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان و اجرای ۱۴۰ پروژه مربوط به بخش کشاورزی و روستایی تنها بخشی از عملکرد بسیج سازندگی در طی یک سال گذشته است.

 

محترمی یادآور شد: در بخش غیر عمرانی محرومیت‌زدایی هم اقدامات گسترده‌ای انجام شده که اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱ میلیون پرس غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی از خدمات در سال ۹۹ است.

وی افزود: رزمایش بزرگ جهاد امیدآفرینی و مشارکت حداکثری با مشارکت ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از روز یکشنبه نهم خردادماه آغاز شده که هدف از برگزاری رزمایش «جهاد امیدآفرینی و مشارکت حداکثری» تحقق یک جهاد انقلابی برای رسیدن به امیدآفرینی مردم و ایجاد نشاط انقلابی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول