اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اعزام ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان مرکزی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در تابستان امسال در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده‌اند که شمار زیادی از این جهادگران بسیجی مهندسین عمران و کشاورزی هستند که در عرصه‌های مرتبط خدمات ارائه می‌کنند.

اعزام ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی ظهر امروز با اعلام فراخوان ثبت نام اردوهای جهادی تابستانه در سطح استان اظهار کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در راستای رسالت‌ها و مأموریت‌های مهم خود ازجمله زدودن غبار فقر و محرومیت از مناطق کم برخوردار و محروم در طی ایام مختلف سال رزمایش‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی که از اقشار مردم و خصوصاً جوانان هستند و رویکرد کاملاً تخصصی دارند در گوشه به گوشه استان مرکزی سازمان‌دهی شده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: یکی از عرصه‌های مهم فعالیت گروه های جهادی فعالیت‌های عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی است که پروژه‌هایی شامل ساخت مسکن محرومین، بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، کانال‌کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی، لایروبی رودآب‌ها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین‌های ورزشی روباز، اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب، ساخت مدرسه، بازسازی مدارس و سایر فعالیت‌های دیگراست.

محترمی ادامه داد: در تابستان امسال در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده‌اند که شمار زیادی از این جهادگران بسیجی مهندسین عمران و کشاورزی هستند که در عرصه‌های مرتبط خدمات ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان انقلاب در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار گرفته که امیدواریم با مشارکت خیرین و دستگاه‌های متولی ساخت آنها با سرعت بیشتری انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی یادآور شد: همچنین اجرای پروژه‌های مرتبط با آب و کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های مهم است که سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری و در مجموع احداث ۳۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شد که اجرای این پروژه‌ها در راستای صیانت از آب بسیار مؤثر واقع شد و توانست به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کند و امسال نیز در دستور کار است.

محترمی گفت: یکی دیگر از عرصه‌های مهم فعالیت جهادگران بسیجی مقابله با بیماری کرونا است که در قالب قرارگاه کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی خدماتی شامل تهیه و توزیع بسته معیشتی، ضدعفونی معابر و اماکن، کمک به کادر درمان و سایر فعالیت‌ها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: بهداشت دام و طیور یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت جهادگران بسیجی است که بیش از ۱۲ گروه متخصص در سطح استان فعالیت دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان و رزمایش تابستانه جهادگران بسیجی، بسیج سازندگی استان مرکزی از کلیه علاقه‌مندان به فعالیت‌های جهادی ثبت نام به عمل می‌آورد.

محترمی ادامه داد: اردوهای جهادی تابستان در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و بهداشتی است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول