اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نگاه مجلس یازدهم به دستگاه‌های خدمات‌رسانی ویژه باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: نگاه مجلس یازدهم به دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون بسیج سازندگی باید نگاهی ویژه باشد چراکه این سازمان خدمت‌رسان همیار مردم در مناطق محروم است.

نگاه مجلس یازدهم به دستگاه‌های خدمات‌رسانی ویژه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا نظری ظهر امروز در نشست با مسئول و معاونین سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری حاوی نکات و درس‌های فراوانی بود و مجلس انقلابی یازدهم در راستای تحقق مطالبات رهبری تلاش خواهد کرد و همه توان را پای کار خواهد آورد.

وی افزود: به کار بردن تعبیرهای انقلابی و رضایتمندی مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی وظیفه نمایندگان را سنگین‌تر می‌کند چراکه معظم له در کنار این تعابیر و رضایتمندی انتظاراتی هم از مجلس شورای اسلامی داشتند که باید به خوبی در راستای تحقق آنها تلاش کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حافظ و پاسدار نظام اسلامی است برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مأموریت‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند که یکی از عرصه‌های موفق درخشش سپاه عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی است که در قالب سازمان بسیج سازندگی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

نظری بیان داشت: بعد از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی که با مخالفت‌های شدید مقام معظم رهبری همراه بود خلأ وجود سازمانی با روحیه جهادی کاملاً محسوس بود که با تدبیر هوشمندانه رهبری سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: امروز سپاه با همه ظرفیت‌های خود در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور گام برمی‌دارد و سپاه در هرکجا که کشور نیاز داشته و خلأ ایجاد شده با روحیه منعطفی که داشته تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کرده و یکی از عرصه‌های این نقش‌آفرینی‌ها بسیج سازندگی است که در همه مأموریت‌ها موفق عمل کرده و کارنامه درخشانی دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی عملکرد موفقی دارد و حضور بسیج سازندگی در روستاها و مناطق محروم موجب دلگرمی است و نقش‌آفرینی‌های بسیج سازندگی آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه داشته است.

نظری ادامه داد: نگاه مجلس یازدهم به دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون بسیج سازندگی باید نگاهی ویژه باشد چراکه این سازمان خدمت رسان همیار مردم در مناطق محروم است و در عرصه خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز است.

وی اضافه کرد: استمرار فعالیت‌های بسیج سازندگی یک انتظار مهم و خواسته مهم مردم است که البته دولت و مجلس باید در راستای حل مشکلات این سازمان و مجهز کردن آن برای نقش‌آفرینی بهتر مشارکت جدی داشته باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم است و مجلس شورای اسلامی در این راستا حرکت خواهد کرد.

نظری اظهار داشت: اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی بسیار دلگرم‌کننده و امیدبخش است و برخی از اقدامات این سازمان می‌تواند به عنوان الگویی موفق به سایر استان‌ها معرفی شود.

پشتیبانی اردوهای جهادی یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هدایت و پشتیبانی اردوهای جهادی یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی است که علاوه بر تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به مردم دنبال می‌شود که هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادگران فعال هستند که در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

امید محترمی بیان کرد: امروز رویکرد فعالیت‌های گروه‌های جهادی کاملاً تخصص محور است و بیش از ۲۲ هزار نفر در سطح استان سازمان‌دهی شده‌اند و تنها در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه شده و گروه‌های جهادی یکی از عرصه‌های موفق برای پای کار آوردن مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اولویت‌های مهم بسیج سازندگی است که با رویکرد مردمی کردن اقتصاد و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد درون‌گرا دنبال می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی با رویکرد توانمندسازی و ارائه تسهیلات سه برنامه مهم بسیج سازندگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح استان با رویکرد مردمی فعال هستند که ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در طی ۵ سال اخیر تنها بخشی از عملکرد است.

محترمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های خرد و کوچک یکی از برنامه‌های مهم در این راستا است و بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده پایدار هستند و در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی برای توانمندسازی در دستور کار است که با ارائه گواهینامه معتبر و حمایت‌های لازم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: محرومیت‌زدایی در عرصه عمرانی و غیر عمرانی از دیگر مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که در بخش عمرانی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان و اجرای ۱۴۰ پروژه مربوط به بخش کشاورزی و روستایی تنها بخشی از عملکرد در طی یک سال گذشته است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: در بخش غیر عمرانی محرومیت‌زدایی اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱ میلیون پرس غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی در سال ۹۹ است.

محترمی تصریح کرد: در بخش عمرانی بسیج سازندگی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارد که می‌توانیم برای آبادانی و سازندگی شهرها و مناطق محروم پای کار بیاوریم و در این راستا می‌توانیم کاملاً خودکفا عمل کنیم که نمونه آن ایجاد کارگاه اسکلت‌سازی بود که اقدام بسیار موفقی انجام شد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال دستورالعمل بومی بسیج سازندگی استان ابلاغ و به شهرستان‌ها ارسال شده که نیاز به همیاری و مشارکت سایر دستگاه‌های استانی داریم و امیدواریم با حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی در این اجرای مأموریت‌ها موفق عمل کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: بسیج سازندگی همواره از هدایت‌ها و حمایت‌های مجلس انقلابی یازدهم کمال تشکر را دارد و انتظاری که امروز از مجلس و دولت داریم این است که در کنار گروه‌های جهادی باشند تا بتوانیم خدمات مؤثر و امیدبخشی به ولی‌نعمتان انقلاب ارائه دهیم.

محترمی گفت: برداشتن غبار محرومیت و مظلومیت از مناطق محروم یکی از رسالت‌های مهم بسیج سازندگی است که در این راستا شتابنده حرکت می‌کنیم و هیچ‌گونه توقفی در این مسیر نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول