اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت جهادگران بسیجی و مشارکت سایر نهادهای انقلابی و دستگاه‌های استانی توزیع شده است.

توزیع  ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امید محترمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات قرارگاه کمک مومنانه در طول یک سال گذشته اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال گذشته نهضت کمک مومنانه در استان مرکزی راه‌اندازی شد که خوشبختانه به برکت فرهنگ دینی و انقلابی مردم اقدامات خوبی شکل گرفت.

وی افزود: نهضت کمک مومنانه تنها در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی خلاصه نشد، بلکه اقدامات متعددی در قالب ۱۰ عنوان خدمت به افراد و خانواده‌های آسیب دیده ارائه شد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: بسیجیان جهادگر از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در قالب‌های مختلفی خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه کردند که تهیه و توزیع۶ میلیون ماسک، ۴۵۰ هزار دستکش بخشی از اقدامات آنها است.

 محترمی با بیان اینکه بیش از ۴۸ هزار نقطه در سطح استان به طور مستمر توسط جهادگران بسیجی ضدعفونی و گندزدایی شده و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی نیز توزیع شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت جهادگران بسیجی و مشارکت سایر نهادهای انقلابی و دستگاه‌های استانی توزیع شده که البته به دلیل گستردگی نهضت کمک مومنانه و استقبال مردم و خیرین تعداد بسته‌ها بسیار بیشتر از این آمار است.

وی گفت: بیش از ۵۵۰ ذبح و قربانی دام نیز که عمدتا در مناطق محروم بوده‌اند و یک میلیون پرس غذای گرم توزیع شده است، توزیع ۸۲۰ جهیزیه به نوعروسان، ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر، ۵۰۵ تبلت و گوشی برای دانش آموزان از جمله اقدامات در راستای نهضت مومنانه در استان مرکزی است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی کمک به ساخت و تعمیر منازل افراد کم‌برخوردار، ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی ۱۷۰ منزل برای محرومین به همت بسیجیان و مشارکت دستگاه‌ها را از جمله اقدامات دیگر در طول یکسال گذشته است و بیان کرد:‌ جهادگران بسیج سازندگی در کنار نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدایت‌های سپاه حضرت روح الله در صحنه خدمت به مردم و ولی نعمتان انقلاب حضور دارند و در راستای مبارزه همه جانبه با بیماری و کاهش آسیب‌های آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. 

محترمی افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان مرکزی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۷۰۰ گروه جهادی ویژه در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی و نهضت کمک مومنانه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول