اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث ۳ مجتمع آموزشی «طرح سبز» در سمنان/ از کالپوش چه خبر؟

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از احداث سه مجتمع آموزشی «طرح سبز» در این استان خبر داد که یکی از آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ۳ مجتمع آموزشی «طرح سبز» در سمنان/ از کالپوش چه خبر؟

امیرحسین قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به لزوم مشارکت خیران در طرح «آجر به آجر» اظهار کرد: از همه مردم استان سمنان می‌خواهیم تا در این طرح نیکوکارانه مشارکت داشته باشند تا بتوان پروژه‌ها را با سرعت و کیفیت بهتری به مرحله اجرا رساند.

او گفت: در پروژه‌های در دست احداث اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، معماری ایرانی و توجه به هویت ایرانی و اسلامی مدنظر قرار دارد و از دانشگاه‌های معتبر در راستای طراحی بناها کمک گرفته می‌شود.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود سه مجتمع آموزشی در قالب «طرح سبز» در استان سمنان در حال اجرا و طراحی است.

قزوینیان در تشریح جزئیات این پروژه‌ها افزود: مجتمع آموزشی سرخه با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: مجتمع آموزشی سمنان نیز در حال حاضر، عملیات اجرایی آن آغاز شده و در شاهرود، طراحی پروژه در حال انجام است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به تفاوت پروژه‌های سبز با سایر پروژه‌ها نیز گفت: این پروژه‌ها در مصالح ساختمانی، رفاه، شیوه ارائه خدمات و سایر شرایط به شیوه‌های نوین اجرا می‌شوند.

قزوینیان همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در راستای استانداردسازی وسایل گرمایشی در مدارس استان سمنان افزود: ۹۳ درصد مدارس استان سمنان دارای سامانه‌های استانداردسازی‌شده سرمایشی هستند و سال قبل، ۷۷۷ کلاس درس در این استان استاندارد شده است.

او ادامه داد: در مجموع به سه هزار و ۵۸۳ کلاس درس استاندارد در استان سمنان رسیده‌ایم و هم‌اکنون هیچ مدرسه‌ای از بخاری‌های نفتی استفاده نمی‌کند.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: بخاری‌های گازی نیز تا پایان امسال جمع‌آوری می‌شود و مدارس به سیستم‌های نوین مجهز خواهند شد.

قزوینیان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در ارتباط با اقدام‌های انجام‌شده برای رفع مشکلات آموزشی در منطقه بحران‌زده کالپوش افزود: میلگردهای احداث مجتمع آموزشی در این منطقه خریداری شده است؛ اما اجرای پروژه به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

او عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان و فرمانداری در این حوزه وارد میدان شده‌اند و مجتمع آموزشی طراحی شده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «ساخت مدارس کالپوش میامی را پیگیری کنید» از مسؤولان پرسیده‌اند که چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات آمئزشی کالپوش دارند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول