اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| خرید کانکس‌های آموزشی موردنیاز حسین‌آباد کالپوش/ مجتمع آموزشی ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، از خرید کانکس‌های آموزشی موردنیاز منطقه حسین‌آباد کالپوش خبر داد و گفت: مجتمع آموزشی کالپوش ساخته می‌شود.

فارس من| خرید کانکس‌های آموزشی موردنیاز حسین‌آباد کالپوش/ مجتمع آموزشی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «ساخت مدارس کالپوش میامی را پیگیری کنید» از مسؤولان پرسیده‌اند که چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات کالپوش در سال تحصیلی آینده دارند.

در این سوژه آمده است: «ساخت مدارس کالپوش میامی را پیگیری کنید که بر اثر رانش از بین رفته است. این مدرسه‌ها قابل استفاده نیست و خطر جانی دارد. فکری باید برای آن‌ها کرد».

خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: برنامه‌های نوسازی و بازسازی واحدهای آموزشی در منطقه کالپوش به برنامه مدیریت عالی استان وابسته شده است؛ چراکه اگر تصمیم گرفته شود تا کل روستای کالپوش جابه‌جا شود، یک نوع برنامه و اگر به انتقال تعدادی از واحدها نظر داده شود، برنامه دیگری باید اجرا کرد.

وی تصریح کرد: اگر روستای کالپوش به‌طور کامل جابه‌جا شود، یک مجتمع آموزشی متناسب با جمعیت روستا در سایت جدید ایجاد خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تقاضای زمین برای احداث مجتمع آموزشی انجام شده است و اعتبارات آن نیز پیش‌بینی خواهد شد.

هژبری ادامه داد: دو فضای آموزشی ویژه دوره ابتدایی، دو فضای آموزشی دبیرستانی و یک هنرستان باید در مکان جدید ساخته شود.

وی با بیان اینکه تمام نیازهای کالپوش را به‌طور متمرکز ایجاد خواهیم کرد، گفت: این منطقه 810 نفر دانش‌آموز دارد که بخشی از آنها از روستاهای اطراف حسین‌آباد برای تحصیل می‌آیند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: هنوز اطلاعات ایجاد این مجتمع و فضاهای آموزشی نهایی نشده است؛ در روستاهای اطراف نیز فضای کافی و متناسب با حسین‌آباد کالپوش وجود ندارد و دبیرستان و خوابگاه در این منطقه نداریم.

هژبری بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کالپوش تا مهرماه فرصت فعالیت عمرانی وجود دارد و به خاطر برودت هوا و صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات عمرانی در این منطقه بیش از 6 ماه از سال امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: اگر اعتبار موردنیاز تأمین و تصمیم بر ساخت فضا باشد، ممکن است این برنامه تا دو سال طول بکشد و از این‌رو، کلاس‌های پیش‌ساخته یا کانکس در سایت جدید پیش‌بینی و تأمین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی جدید با مشکلی مواجه نشوند.

هژبری افزود: در حال خرید کانکس‌های موردنیاز هستیم و تعدادی از کانکس‌ها نیز از کرمانشاه دریافت می‌شود؛ مشکلی برای دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت و مدرسه ابتدایی در مرحله نخست در مکان جدید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2249/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول