اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس من| 15 کانکس آموزشی به کالپوش اختصاص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از استقرار 15 کانکس در مرداد و شهریورماه در پهنه جدید روستای کالپوش به‌منظور تحصیل دانش‌آموزان خبر داد.

فارس من| 15 کانکس آموزشی به کالپوش اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «ساخت مدارس کالپوش میامی را پیگیری کنید» از مسؤولان پرسیده‌اند که چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات کالپوش در سال تحصیلی آینده دارند.

در این سوژه آمده است: «ساخت مدارس کالپوش میامی را پیگیری کنید که بر اثر رانش از بین رفته است. این مدرسه‌ها قابل استفاده نیست و خطر جانی دارد. فکری باید برای آن‌ها کرد»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره چگونگی حمایت از دانش‌آموزان کالپوش و شرایط آنها در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در خصوص نوشت‌افزار و ملزومات دانش‌آموزی که در بحران سیل و رانش دچار آسیب شدند، خدماتی توسط بیمه معلم ارائه می‌شود.

وی از استقرار 15 کانکس در مرداد و شهریورماه در پهنه جدید روستای کالپوش به‌منظور تحصیل دانش‌آموزان خبر داد و افزود: این کانکس‌های آموزشی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی است و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، 300 دانش‌آموز ابتدایی در کانکس‌های مذکور آموزش‌های تحصیلی را فراخواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره تحصیل دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در کالپوش نیز گفت: بخشی از دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم به سوداغلن و بخشی به کوثر میامی منتقل خواهند شد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان را تقبل خواهد کرد و استانداری نیز مکلف شده است تا 50 میلیون تومان در این زمینه مساعدت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به تلاش‌های صورت گرفته برای کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی کالپوش اشاره و تصریح کرد: نخستین کلنگی که در پهنه جدید حسین‌آباد زمین زده می‌شود، مجتمع آموزشی شبانه‌روزی است.

دستورانی با اشاره به ارسال نامه به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برای تأمین اعتبار احداث این مجتمع آموزشی گفت: این امر مورد تأیید قرار گرفت و مایل به ورود خیران به این قضیه نیز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به تلاش‌های صورت گرفته برای سوق دادن خیران برای ساخت این مجتمع آموزشی اشاره و اضافه کرد: اعتبارت ملی در این مسیر هزینه خواهد شد و حتی اگر اعتباری از وزارتخانه ابلاغ نشود، از مجموع اعتباراتی که در اختیار داریم، منابعی را برای شروع ساخت این مجتمع اختصاص خواهیم داد.

دستورانی استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ساخت این مجتمع آموزشی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به نتیجه رساندن این مجتمع آموزشی دست‌کم دو سال زمان خواهد برد.

انتهای پیام /74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول