اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۱۵۹ درصدی میزان فضاهای آموزشی سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ سمنان گفت: میزان فضاهای آموزشی این استان ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۵۹ درصدی میزان فضاهای آموزشی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید هژبری ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با استاندار سمنان اظهار کرد: میزان فضاهای آموزشی این استان ۱۵۹ درصد رشد داشته است که بیشترین رشد فضاهای آموزشی را در سال ۹۷ شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: با مدیریت استاندار سمنان، فضای خوبی برای کار، تلاش و توسعه فضای آموزشی در این استان فراهم شده است که جای قدردانی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ سمنان با بیان اینکه در حوزه ملی نیز تقریباً اعتبارات دو برابر شده است، ادامه داد: اعتبارات این استان متناسب با شاخص‌های ارائه‌شده، بیشتر ابلاغ شده است.

هژبری بیان کرد: در استان سمنان سرانه‌های آموزشی عدد خوبی را نشان نمی‌دهد؛ عدد سرانه‌ آموزشی در شهرستان سمنان ۴.۷ و در شهرستان شاهرود ۴.۸ است که البته این سرانه‌ها ظاهری بوده و بخشی به فضاهای تخریبی مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد کلاس تخریبی در استان سمنان وجود دارد که باید این فضاها نوسازی شود و تا ۱۲ درصد افزایش یابد.

مشکلات فیزیکی مدارس حسین‌آباد کالپوش رفع شود

استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه امیدوارم سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منشأ خیر و برکت برای استان سمنان باشد، اظهار کرد: تمام انگیزه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این استان وجود دارد.‌

علیرضا آشناگر بیان کرد: استان سمنان از وضع آموزشی و کیفیت مطلوب برخوردار است؛ اما امکانات آموزشی مناسب ندارد که باید در این زمینه تدبیری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری و پس از بارندگی‌های شدید و رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش، مدارس این منطقه دچار مشکل شد که امیدواریم با حمایتسازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شاهد رفع مشکلات فیزیکی مدارس در این بخش باشیم.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول