اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری پلیس| از کشف زمین‌خواری 10 میلیاردی تا کشف کالای قاچاق 123 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ضربتی نصر با کشف 123 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته خبر داد

بسته خبری پلیس| از کشف زمین‌خواری 10 میلیاردی تا کشف کالای قاچاق 123 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با تلاش شبانه‌روزی و همت مستمر نیروی انتظامی در جای جای استان هرمزگان به منظور ایفای نقش مهم خود در برقراری امنیت اجتماعی و اقتصادی در جامعه، برخی پرونده‌های مرتبط با کشفیات این نیرو در طول روز و هفته اطلاع رسانی می‌شوند که برگزیده‌ای از آنها مرتبط با روزهای اخیر در ادامه می‌آید.

کشف زمین خواری 10 میلیاردی

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "پارسیان" از رفع تصرف 70 هزار متر از اراضی دولتی به ارزش 10 میلیارد ریال که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود خبر داد. 

 سید غلامرضا حسینی در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ 70 هزار متر واقع در جنوب روستای کنگ این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس، مشخص شد احدی از ساکنان آن محل از مدت‌ها قبل اقدام به تصرف اراضی ملی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم احضار و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفت.کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

فروشگاه خدمات موبایل و نفوذ به حریم خصوصی مشتری 
 
سرپرست پلیس فتا استان از کشف پرونده ربایش و سرقت داده‌های غیرمجاز تلفن همراه خبر داد و گفت: در برخی از پرونده‌های جرائم سایبری شخص شاغل در فروشگاه خدمات موبایل پس از ریکاوری یا تعمیر گوشی اقدام به استخراج اطلاعات یا نصب بدافزار می‌کند. 
 
احسان بهمنی تشریح کرد: شخصی به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضائی اظهار داشت شخصی مزاحم با نصب بدافزار به اطلاعات گوشی من دسترسی پیدا کرده و همچنین با فعال سازی دوربین موبایل، اقدام به تهیه فیلم از حریم خصوصی من کرده است. 
 
سرگرد بهمنی بیان داشت: با تحقیقات و بررسی های اطلاعاتی مشخص شد شاکیه از چت ها و عکس های تبادل شده شوهرش با شخصی مونث تصویربرداری و به گوشی خودش منتقل می کند،پس از مدتی این مستندات در گوشی وی پاک می شود،خانم مذکور از شوهر خواهرش برای ریکاوری تصاویر پاک شده کمک خواسته است. 
 
این مسئول انتظامی افزود: داماد خانواده به واسطه یکی از دوستان شاغل در فروشگاه خدمات موبایل این اطلاعات را بازیابی می کند،لیکن شخص مذکور به صورت پنهانی اقدام به نصب بدافزار در گوشی شاکیه می کند و پس از مدتی به صورت ناشناس از طریق تلگرام با ارسال فیلم های گرفته شده با دوربین گوشی خانم مذکور، اقدام به مزاحمت های سایبری برای شاکیه می‌کند. 
 
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: سرانجام پس از اتمام تحقیقات و جمع آوری ادله دیجیتال، طی هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر و در اظهارات شفاهی با تناقض گویی و داستان پردازی سعی در کتمان حقیقت داشت که پس از مشاهده ادله دیجیتال به اقدامات مجرمانه خود اعتراف کرد و پرونده با گزارش نهایی در معیت متهم به دادسرا ارجاع شد. 
 
 شناسایی و توقیف کامیون حامل سنگ کرومیت قاچاق

 سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "حاجی آباد" از کشف 10 تن سنگ کرومیت قاچاق از یکدستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

علی اکبر مرادی در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان حاجی آباد روز گذشته حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور توقف دادند. 

وی در ادامه افزود: ماموران با رعایت جوانب احتیاط و استفاده از علائم هشدار دهنده خودرو را متوقف ودر بازرسی از آن 10 تن سنگ کرومیت  قاچاق وفاقد  مجوز رسمی  حمل ، کشف کردند. در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پرونده مقدماتی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

کشف 123 میلیارد کالای قاچاق درطرح ضربتی نصر 

 فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ضربتی نصر با کشف 123 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته خبر داد

سردار "غلامرضا جعفری" اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ، سارقان متواری و متهمان تحت تعقیب، طرح ضربتی نصر به مدت 48 ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح 34 هزار لیتر گازوئیل، یک میلیون و 803 هزار نخ سیگار، 3دستگاه بیت کویین، 213 قطعه کامپیوتر، هزار و 100 عدد انواع پودر و قرص بدنسازی، 8نفرشتر، ۷۹۲ عدد فیلترتصفیه آب، 94رأس گوسفند و انواع دیگر کالای قاچاق کشف شد.

سردار جعفری دیگر کشفیات و نتایج حاصله در اجرای این طرح ضربتی را کشف 887 کیلو انواع مواد مخدر ،انهدام 4 باند و دستگیری16 سوداگر مرگ، دستگیری 346 سارق،فروشنده مواد و معتاد متجاهر ،دستگیری 9نفر اراذل و اوباش و توقیف 443 دستگاه انواع وسایل نقلیه خودرویی و موتوری عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در اجرای این طرح 48 ساعته را 123 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول