اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری پلیس| از کشف محموله 21 میلیاردی قطعات یخچال تا قطعات لودر 20 میلیاردی!

ماموران انتظامی هرمزگان در جریان مبارزه با قاچاق در این استان موفق به کشف یک لودر 20 میلیاردی شدند!

بسته خبری پلیس| از کشف محموله 21 میلیاردی قطعات یخچال تا قطعات لودر 20 میلیاردی!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مأموران انتظامی هرمزگان در 48 ساعت اخیر موفق به کشف محموله‌های متنوعی از قاچاق کالا در استان شدند که برخی از آنها در ادامه عنوان شده است.

توقیف محموله 21 میلیاردی قطعات یخچال قاچاق در بندرعباس 

 سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی برجابجایی محموله قاچاق به وسیله دو دستگاه کانتینر مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی مسیر حرکت محموله مذکور، مأموران به ایست و بازرسی شهید "میرزایی" شهرستان بندرعباس اعزام و دو دستگاه کامیون کانتینردار متعلق به قاچاقچیان را توقیف کردند. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی بارنامه، پته گمرکی و پایش سیستمی مشخص شد اسناد و مدارک گمرکی ارائه شده با کانتینر مغایرت دارد که در بازرسی از خودروها  ۲۱۵ کارتن قطعات یخچال فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان، ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان 21 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : در این رابطه 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف 20میلیاردی قطعات لودر قاچاق در هرمزگان 

سرهنگ"علیرضا گزمه" معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در راستای مقابله با ورود کالای ترانزیتی و قاچاق، ماموران انتظامی پاسکاه "بوچیر" شهرستان بستک روز گذشته حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده تریلی مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون یکدستگاه لودر خارجی بصورت قطعه قطعه کشف و در بررسی دقیق مدارک ارائه شده از سوی راننده کامیون مشخص شد، محموله فاقد مدارک قانونی است که در این رابطه کامیون مورد نظر به پارکینگ منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان 20 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از 740هزار نخ سیگارقاچاق در هرمزگان 

جواد میرشکار سرپرست انتظامی شهرستان بستک اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی و در پی اعلام خبری مبنی برانتقال سیگار قاچاق، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران با هماهنگی قضائی و تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام  شدند، افزود: قاچاقچیان به محض رویت مأموران با رها کردن دو دستگاه خودرو حامل قاچاق از محل متواری شدند. این مسؤول انتظامی اظهار داشت: ماموان در بازرسی از دو دستگاه خودروی مذکور 740 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و اقدامات پلیس جهت دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

کشف 253 کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی 

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت قاچاقچیان موادمخدر از قصد انتقال یک محموله سنگین موادافیونی در شهرستان ریگان استان کرمان مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل اعزام و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ریگان حین گشت زنی و تعقیب و مراقبت در محور "ریگان -ایرانشهر "به یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده و سرنشین خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ماموران در یک اقدام ضربتی و تعقیب و گریزی، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن 253 کیلو و 600 گرم تریاک کشف کردند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول