اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش واحد‌های تولیدی تملیکی بانک‌ها در سوادکوه

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار سوادکوه با بیان اینکه ۱۲ واحد تولیدی تملیکی بانک‌ها به ۶ واحد کاهش پیدا کرد، گفت: ۴ واحد تولیدی در سال جهش تولید، احیا و ۷ واحد متقاضی هم مبلغ ۲۰ درصد را برای فعالیت مجدد تولیدی پرداخت کردند و مابقی واحد‌ها هم در حال ارزیابی است.

کاهش واحد‌های تولیدی تملیکی بانک‌ها در سوادکوه

کیان الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه شهرستان سوادکوه از شهرستان‌های برتر در طرح بازآفرینی شهری است، گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از شهرستان‌های برتر شدیم که فرماندار سوادکوه مورد تقدیر معاون استاندار قرار گرفت و شهر پل‌سفید از ۵ شهر برتر استان در طرح بازآفرینی شهری بود و سایر شهر‌های سوادکوه هم در این طرح برنامه‌ریزی دارند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سوادکوه، افزود: وام ۴۰ میلیون تومانی توسط بنیاد مسکن و وام ۴۰ میلیون تومانی دیگر در طرح بازآفرینی شهری با بهره کم و ۱۵ میلیون تومان هم از منابع داخلی پرداخت می‌شود که مالکان هم می‌توانند مراجعه کنند.

*برگزاری جلسه هفتگی تسهیل و رفع موانع تولید در سوادکوه

الهی، خاطر نشان کرد: ۴ واحد تولیدی در سال جهش تولید، احیا و ۷ واحد متقاضی هم مبلغ ۲۰ درصد را برای فعالیت مجدد تولیدی پرداخت کردند و مابقی واحد‌ها هم در حال ارزیابی است.

*کاهش واحد‌های تولیدی تملیکی بانک‌ها در سوادکوه

وی با بیان اینکه ۱۲ واحد تولیدی تملیکی بانک‌ها به ۶ واحد کاهش پیدا کرد که حساب مالکان برخی از این واحد‌ها در شهرستان وجود ندارد و دسترسی ما به آنها کمتر است، اظهار کرد: امسال سیاست‌های ابلاغی ۳۰ گانه داریم که احیای واحد‌های راکد و خروج واحدها از تملیک بانک‌ها هم از اولویت‌ها است و اراده شهرستان و بانک‌ها هم خروج از تملیک است و هر هفته جلسه رفع موانع تولید برگزار می‌کنیم.

الهی با اشاره به اینکه انتظار ما هزینه وام‌های مختلف در مسیر اعلام‌شده است، بیان کرد: جذب وام‌های اشتغال در بهزیستی با ۱۰۷ درصد و دریافت وام در کمیته امداد هم با ۱۰۰ درصد تخصیص یافت و برای امسال هم مبلغ ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان در بهزیستی و بیش از ۵۰۰ میلیون هم برای اشتغال در کمیته امداد امام خمینی تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه رتبه سوم جذب اعتبارات مقابله با کرونای استان مربوط به شهرستان سوادکوه است، بیان کرد: امسال هم اعتبارات مناسبی در اعتبارات مشاغل خانگی دریافت کردیم.

*وجود ۲۴۹ منطقه رانشی در سوادکوه

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سوادکوه، گفت: از اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ انواع مختلف بحران را در سوادکوه شاهد بودیم و از شهرستان‌های بلا‌خیز استان هستیم که استاندار، معاونان استانداری و مدیران کل بازدید‌های مختلفی داشتند و اعتبارات مختلف بحران را مدیریت کردیم که بخشی در حال فعالیت اجرایی و بخشی در هنگام قرار‌داد قرار دارند و بیش از ۲۴۹ منطقه رانشی را در سوادکوه شناسایی کردیم.

عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه بیش از یک کیلومتر دیوارکشی رودخانه از تعهد ۶ کیلومتر در شهر زیراب و در شهر پل‌سفید هم ۳۰۰ متر از یک کیلومتر تعهد دیوار‌کشی انجام شد، افزود: شهرداری‌ها برای دیوار‌کشی و طرح بازآفرینی شهری همکاری کنند و در مهلت‌تعیین‌شده طرح کامل را تحویل دهند تا اعتبارات مناسب مورد نظر تعلق گیرد.

الهی از بررسی کارشناسی موضوع رانش در روستا‌های سوادکوه و بررسی کمیته لغزش و رانش خبر داد و با بیان اینکه ارایه تسهیلات بلا‌عوض و ۷ قلم وسایل زندگی به خسارت‌دیدگان رانش سنگ در روستای پیت‌سرا تعلق گرفت، اظهار کرد: بر طبق نظر کارشناسان، نیازی به تخلیه کل روستای پیت‌سرا نیست و روستا‌های اریم و امافت و کنگلو هم در تولید میوه‌های سیاه‌ریشه و محصولات دامی به عنوان کمک شهرستانی محسوب می‌شوند و نظر نهایی کارشناسان این بود که نیاز به جابجایی روستای آریم نیست و در چند مرحله تثبیت می‌شود.

* عدم کوتاهی در تخصیص اعتبارات دولتی برای سوادکوه

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ متر از جاده کنگلو تخریب شد و اداره راهداری متولی احداث جاده موقت مورد رضایت روستائیان است و نظر نهایی فنی برای تثبیت جاده مورد نظر است.

الهی با اشاره به اینکه با اراده مردم، توسعه رخ می‌دهد و معتقدم هیچ کوتاهی در تخصیص اعتبارات دولتی برای سوادکوه وجود ندارد، اظهار کرد: درب اتاق فرماندار و ما بر روی سرمایه‌گذاران باز است و با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول