اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حریم‌های دست‌و‌پا‌گیر برای پیشرفت سوادکوه/مدیران غیر‌رسانه‌ای نمره منفی می‌گیرند

فرماندار سوادکوه با اشاره به نمره منفی برای مدیران غیر‌رسانه‌ای از وجود حریم‌های دست‌و‌پا‌گیر برای پیشرفت سوادکوه خبر داد.

حریم‌های دست‌و‌پا‌گیر برای پیشرفت سوادکوه/مدیران غیر‌رسانه‌ای نمره منفی می‌گیرند

سعید یزدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اهمیت فضای مجازی، گفت: با ایجاد فضای مجازی مردم حرف‌های خود را می‌گویند و مسؤلان در فضای مجازی مسایل را رصد و برای آن تدبیر می‌کنند.

*نمره منفی برای مدیران غیر‌رسانه‌ای سوادکوه

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه پاسخ‌گوی خبرنگاران سوادکوه هستم و به تماس‌ها در صورتی که در جلسه یا جمعی نباشم، پاسخ می‌دهم، افزود: مدیرانی که از خبرنگاران فرار می‌کنند یا کاری نکردند و یا تخلف دارند.

وی با بیان اینکه اگر مدیری، رسانه‌ای نباشد در ارزیابی مدیر، نمره منفی لحاظ می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال نمره منفی به ارزیابی چند مدیر به دلیل عدم ارتباط‌گیری با رسانه‌‌ها را منظور کردم و مدیری که به 3 قوه اعتقاد دارد باید به رسانه‌ها با عنوان رکن چهارم دموکراسی هم اعتقاد داشته باشد.

* شناسنامه معدنی برای زیراب‌ سوادکوه

یزدانی با اشاره به اینکه اگر به پروژه پول بدهند و بعد پروژه تعریف شود، خوشایند نیست و 500 میلیون تومان، شرکت ایمیدرو برای احداث موزه معدنی برای البرز مرکزی پول واریز می‌شود ولی زمین در دانشگاه شهید بهشتی است و توافق همه‌جانبه برای آن اتفاق نیفتاد و دفترچه طرح هم گسترده و یک‌طرفه نوشته شد.

فرماندار سوادکوه از آشنایی خود با معاون اداری و مالی دانشگاه شهید بهشتی کشور و تماس و مذاکره با او برای اجرایی‌شدن طرح موزه معدنی خبر داد و افزود: متنی را برای معاون اداری دانشگاه فرستادم و تفاهم‌نامه در 11 بند بین دانشگاه شهید بهشتی و ایمیدرو تنظیم شد و اجاره زمین از دانشگاه به ایمیدرو و قیمت کارشناسی زمین و استفاده برابر از درآمد بین دو طرف گنجانده شد و مدیر ایمیدرو هم مفاد طرح را پذیرفت.

وی استفاده از اصطلاح گردشگری معدنی به جای موزه معدنی را گسترده ذکر و خاطر نشان کرد: گردشگری را نفی نمی‌کنم و ذات طرح همان موزه معدنی است که آن را آغاز می‌کنیم و برای شهر زیراب شناسنامه معدنی صادر می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه موزه معدنی را آماده و تجهیزات را مستقر می‌کنیم، افزود: پای گردشگر را در کوتاه‌مدت باز می‌کنیم و سپس طرح‌های بزرگ‌تر را اجرایی می‌کنیم.

فرماندار سوادکوه، گفت: تا نهایی‌شان توافق ایجاد موزه معدنی بین ایمیدرو و دانشگاه شهید بهشتی منتظر می‌مانیم و سپس جلسه نهایی را در سوادکوه برگزار می‌کنیم.

*حریم‌های دست‌و‌پا‌گیر برای پیشرفت سوادکوه

یزدانی با بیان اینکه ما در کشور مشکل کمبود قانون نداریم ولی در کیفیت‌بخشی و به‌روز‌آوری آن مشکل داریم، گفت: مشکل اشتغال در سوادکوه را در افراد نگاه نکنیم بلکه در قوانین نگاه کنیم.

فرماندار سوادکوه وجود حریم‌های راه، راه‌آهن، برق و رودخانه را دست و پا‌گیر توصیف کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین تلاش کنند و اگر قوانین راه، برق، راه‌آهن و رودخانه اجرایی شود شاهد تعطیلی شهر‌های زیراب و پل‌سفید هستیم.

وی خاطر نشان کرد: قوانین موجود طرح‌های اشتغال‌زا مشکل دارند و عقلانیت در برخی قوانین وجود ندارد.

یزدانی در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره طرح اشتغال‌زایی 10 هزار نفری در سوادکوه آن را دارای اشکال فنی و اقتصادی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر برای هر هکتار در مراتع سوادکوه حدود 5 نفر اشتغال دارند و در طرح مورد نظر برای هر هکتار 2 اشتغال‌زایی تعریف شد که دارای اشکال فنی و اقتصادی است و پنج هزار هکتار برای ده هزار نفر توجیه ندارد.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه به همکاری با کارآفرین طرح اشتغالزایی سوادکوه برای دهکده گردشگری در خرمندی‌چال، پرورش ماهی و پایلوت اصلاح نژاد خبر داد با اشاره به مصوبات جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: پیگیری برای رفع موانع تولید شرکت‌های مورد بررسی در حال انجام است.

*اولویت ایجاد پایگاه پژوهشی غار‌های سوادکوه

وی با بیان اینکه انچه یک منطقه را محروم نگه می‌دارد، باور و نوع نگاه مردم و مسؤولان آن منطقه و رم‌دادن سرمایه‌گذار است و نگاه توسعه‌های باید در اولویت باشد، گفت: از اولین افرادی بودم که به دنبال پایگاه پژوهشی در غار قلعه اسپهبد خورشید بودم و زمانی که در اسپهبد خورشید کاوش کنیم به عنوان اثر می‌توان از این یاد کرد و بدون کاوش در اسپهبد خورشید، فعالیت‌های دیگر فایده‌ای ندارد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه پژوهشی غار‌های سوادکوه از اولویت‌های من بود و اختصاص بودجه برای آن به منظور تعریف اولیه پروژه انجام شد تا بودجه میلیاردی ملی برای آن جذب شود، اظهار کرد: به دلیل عدم اختصاص بودجه لارم برای پایگاه پژوهشی غار‌های سوادکوه از مدیر کل میراث انتقاد کردم و هم‌اکنون اراده استاندار و میراث فرهنگی، احداث پایگاه پژوهشی است

یزدانی با بیان اینکه پایگاه پژوهشی غارهای سوادکوه را برای امسال راه‌اندازی می‌کنیم، افزود: کارهای هیجانی برای اسپهبد خورشید جواب نمی‌دهد و پس از ایجاد، خاموش می‌شود و وضعیت قلعه کنگلو و عدم توجه به آن جای تأسف دارد و نامه‌نگاری با وزیر میراث فرهنگی با موضوع اسپهبد خورشید ارسال کردیم.

وی درباره حضور سرمایه‌گذار برای شهر پل‌سفید، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار با استفاده از مشورت‌های مختلف و توجه به ابعاد همه‌جانبه موضوع در اولویت ما قرار دارد.

* فروش شرکت معدنی سامان

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه در پاسخ به سوالی درباره فروش شرکت معدنی سامان خواستار بررسی تجربه فروش معادن در شاهرود و طبس و خریداران آن شد و با اشاره به اینکه متقاضیان خرید شرکت سامان شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکتی وابسته به شستا متعلق به تامین اجتماعی است، گفت: شرکت سامان، سهامی عام است و رأی مجمع عمومی آن برای فروش گرفته شد و به نظر می‌رسد متقاضیان خرید دارای قدرت اقتصادی مناسبی هستند و البته باید توجه داشت که ارتباط عاطفی مردم سوادکوه و معادن وجود دارد.

یزدانی از فعالیت‌های مربوط به سال جهش تولید سوادکوه اشاره کرد و افزود: افزایش تولیدات زغال در شرکت‌های سامان و کارکاوان، بازگشت 4 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، فعالیت مشترک بسیج سازندگی و تعاونی دهیاران شهرستان برای زراعت چوب، افزایش فضای گلخانه‌ای در سوادکوه با برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بزرگترین مرکز اصلاح نژاد دامی دانش بنیان کشور در مرتع گدوک که پروانه اولیه آن صادر شد، طرح راه‌اندازی ریشه معلق که در کشور بی‌نظیر است، برنامه‌ریزی برای طرح گردشگری خرمندی‌چال، پیگیری کارخانه جایگزین کک، سرمایه‌گذاری برای سیم لاستیک، راه اندازی موزه معدنی، طرح ماهیان سرد‌آبی، اختصاص زمین 6 هزار متری برای تولید سبوس به شرکت عشایری استان و برنامه‌ریزی برای شرکت تعاونی چند منظوره جوانان با سرمایه انک آنان بخشی از برنامه‌های سال جهش تولید شهرستان سوادکوه است.

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول