اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گلایه «آیت‌الله عبادی» از هدررفت آب در «درح»/ نگذاریم روستاها خالی از سکنه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در منطقه درح سطح آب بسیار مساعد است که هم از زیر زمین و هم از روی زمین، آب به سمت افغانستان سرازیر می‌شود اما متأسفانه در این چهل سال نتوانسته‌اند جلوی سیل‌ها را بگیرند.

گلایه «آیت‌الله عبادی» از هدررفت آب در «درح»/ نگذاریم روستاها خالی از سکنه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با سردار حاج «سعید قاسمی» مسؤول گروه جهادی حاج احمد متوسلیان، اظهار داشت: شما مصداق بارز اجابت دعای هفته «وستخدمنی فی مرضاتک» هستید یعنی خدایا مرا به کار بگیر در آنچه رضای تو است و این دعا در حق شما مستجاب شده است.

وی با بیان اینکه شما (گروه جهادی حاج احمد متوسلیان) به مانند فرشته نجات هستید، بیان داشت: عمر برای هیچ کس نمی‌ماند و می‌گذرد اما اینکه انسان توفیقی پیدا کند تا برای جامعه انسانی و جامعه اسلامی به مانند مرهمی بر روی زخم‌ها باشد، بسیار ارزشمند است حال می‌خواهد در زلزله و سیل و یا مشکلات اقتصادی شخصی و اجتماعی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کار خوب وقتی همراه با هدف خوبی باشد معنا پیدا می‌کند، تبیین کرد: وقتی از سوی مسؤولان کشوری وعده‌هایی در خصوص اختصاص نیرو و اعتبار داده می‌شود متقابلا باید این همکاری در زمینه‌های مختلف اعم از زیرساخت‌‌ها در استان وجود داشته باشد.

اگر نیرو و اعتبارات تخصیص داده شود ولی در استان همکاری صورت نگیرد کارها به جلو حرکت نمی‌کند

 

عبادی اضافه کرد: اگر نیرو و اعتبارات تخصیص داده شود ولی در استان همکاری صورت نگیرد کارها به جلو حرکت نمی‌کند، لذا از طرف ما سعی خواهد شد تا در این جهت همکاری‌ها تعقیب گردد.

وی با اشاره به شهرستان سربیشه و شهر مرزی درح، مطرح کرد: در منطقه درح سطح آب بسیار مساعد است که هم از زیر زمین و هم از روی زمین، آب به سمت افغانستان سرازیر می‌شود اما متأسفانه در این چهل سال نتوانسته‌اند جلوی سیل‌ها را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر بتوانند آب را در این شهر مرزی نگه دارند که به سمت افغانستان نرود، قطعا برای مردم منطقه اشتغال ایجاد می‌شود، اضافه کرد: شاهد بوده‌ایم که با ایجاد چاه‌های مجاز و غیرمجازی که در منطقه حفر کرده‌اند قنات‌های مردم خشک شده و این در حالی است که مجوز حفر چاه به کسی نداده‌اند.

در کنار انواع خدمات، باید سدسازی با دید کارشناسی درست، استخراج آب به میزان مجاز در دستور کار قرار گیرد

 

عبادی متذکر شد: در کنار انواع خدمات، باید سدسازی با دید کارشناسی درست، استخراج آب به میزان مجاز در دستور کار قرار گیرد و در اختیار مردم قرار داده شود زیرا اگر آن منطقه خالی از سکنه گردد با هیچ نیرویی جایگزین نمی‌شود.

وی در پایان گفت: مردم وقتی در مشکلات، حضور حزب اللهی‌ها، انقلابی‌ها و روحانیون را در کنار خود می بینند، ایمانشان محکم می‌شود لذا کار شما تنها یک کار فیزیکی نیست بلکه یک کار الهی است و اثر فرهنگی دارد.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول