اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کنترل ویروس کرونا با مشارکت تمام افراد جامعه میسر می‌شود/ اختصاص 23 میلیارد برای ضدعفونی مدارس گلستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تنها با تکیه بر نظام مراقبت نمی‎توان ویروس کرونا را شکست داد بلکه مردم باید از مسؤلیت‎های اجتماعی خود در مقابل این مسأله آگاهی داشته باشند و خود را ملزم به رعایت توصیه‎ها و نکته‎های بهداشتی از سوی متخصصان امر کنند.

کنترل ویروس کرونا با مشارکت تمام افراد جامعه میسر می‌شود/ اختصاص 23 میلیارد برای ضدعفونی مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از ورود ویروس کرونا به کشور و تأیید آن از سوی وزارت بهداشت در سی‎ام بهمن سال جاری موجی از هراس و نگرانی بین مردم به وجود آمد به طوری که اغلب مردم صرف نظر از توجه یا عدم توجه به توصیه‎های پزشکی و مراقبتی احساس خطر می‎کنند و این در حالی است که جامعه پزشکی کشور بارها از طریق رسانه‎های جمعی بر آرامش مردم و رعایت بهداشت فردی و جمعی تأکید کرده‎اند.

بیماری‎های مسری فراوانی مثل طاعون و وبا در تغییر مسیر تاریخ نقش داشته‎اند از این حیث هر چند بیماری کرونا به خطرناکی حتی بیماری‎های معاصر همچون آنفلونزا و ابولا نیست اما گستره و نفوذ کرونا موجب شده تا هراس عمومی در سراسر جهان و به تبع آن در ایران ایجاد شود.

در حالی که پزشکان معتقد هستند همین هراس و اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن در مقابل ویروس‎ها می‎شود اما این گونه به نظر می‎رسد که حجم نگرانی‎ها از ترس بیماری بیش از واقعیت خود بیماری است.

در همین رابطه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت از ابتلا و درمان کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۱ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‎های استان بستری هستند،۲۶۰ بیمار ترخیص شده داریم و از ۱۹۵ نمونه آزمایشگاهی که به تهران ارسال کردیم ۴۵ پاسخ  نمونه آزمایشی دریافت شد که از این تعداد ۲۰ مورد مثبت و ۲۵ مورد منفی بود.

محمد جواد کبیر تصریح کرد: با کمک یکی از خیرین بخش سلامت از امروز نمونه‎های آزمایشگاهی گلستان در خود استان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

 * تولید و توزیع روزانه ۴۰ هزار ماسک در گلستان

وی به وضعیت تأمین اقلام بهداشتی در استان اشاره کرد و افزود: با بروز یک اتفاق یکسری نگرانی‎هایی نیز به وجود می‎آید در بحث کرونا وقتی اعلام می‎شود همه مردم باید از ماسک استفاده کنند و  بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم این موضوع مطرح می‎شود طبیعی است که شاهد یکسری مشکلات نیز باشیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اگر روش‎های تأمین به مردم واگذار شود کارها بهتر و سریع‌تر انجام خواهد شد افزود: به عنوان مثال سال‎ها در مراکز بیمارستانی ماسک‎های اتاق عمل در همان مراکز دوخت و دوز می‎شد خوشبختانه طی چند روز گذشته ماسک‎های زیادی در سطح مراکز ارائه خدمات و داروخانه‎ها توزیع شد منتها کافی نبود، بنابراین بهتر آن بود تا از ظرفیت اجتماعی و روش‎های ساده‌سازی کارها را انجام دهیم.

کبیر اضافه کرد: طی نشستی با استاندار محترم، همکاران در سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا کارخانه‎هایی که در حیطه ضدعفونی کار می‎کنند با حداکثر ظرفیت خود تولید داشته باشند بنابراین نسبت به روزهای قبل فراوانی مواد ضدعفونی بیشتر می‎شود‌.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تولید ماسک نیز امروز سپاه اعلام کرد در واحدهای تولیدی وابسته روزانه ۴ هزار ماسک تولید می‎شود همچنین یکی از واحدهای تولیدی آققلا روزانه ۴۰ هزار ماسک تولید خواهد کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به زمان رهایی از پیک شیوع کرونا گفت: مردم باید در خصوص کرونا آگاهی کامل داشته باشند به جای ایجاد نگرانی واقع‌بین باشند، بعد از گذشت سه ماه از شیوع این ویروس در چین هنوز شاهد ویروس کرونا در چین هستیم سرعت شیوع این ویروس در دو ماه اول بسیار بالا بود با این وجود باید همه ما در مقابل این مسأله از مسؤلیت‎های اجتماعی خود آگاهی داشته باشیم در واقع  جامعه باید بداند واقعیت کنترل کرونا در گرو مشارکت و همراهی تمام افراد جامعه است برای غلبه با این ویروس باید تمام مردم به توصیه‎ها و نکات بهداشتی از سوی متخصصان امر توجه و خود را ملزم به انجام آن بدانند در غیر این صورت و تنها با تکیه بر نظام مراقبت نمی‎توان این ویروس را کنترل کرد.

*  راه‌اندازی کلینیک آموزشی در آموزش و پروش گلستان

با شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع آن مدارس نخست در استان‎های آلوده به کرونا و سپس در تمام کشور تعطیل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس استان اظهار کرد:تعطیلی مدارس براساس تصمیم‌گیری در سطح استان نیست بلکه مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا کشور به عنوان مبنای تعطیلی مدارس در استان‌ها قرار می‎گیرد، براساس آخرین مصوبه تا جمعه مدارس تعطیل است و برای هفته آینده روز پنج‌شنبه یا جمعه جلسه برگزار خواهد شد.

احسان گوهری‌راد تصریح کرد: اگر بررسی‎های انجام شده به اینجا برسد که پیشگیری و سرایت بیماری در بعضی مناطق  وضعیت بهتری داشتند این مناطق از تعطیلی مبرا می‎شوند.

* ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ضدعفونی کردن مدارس گلستان اختصاص یافت

وی در خصوص چگونگی آموزش دانش آموزان در این روزها گفت: بعد از شیوع کرونا و مواجه شدن با تعطیلی، آموزش و پرورش در دو حوزه کار خود را شروع کرد، نخست ایمن‌سازی مدارس که از همان روزهای اول توسط مدیران و همکاران در مدارس انجام می‎شد در این رابطه یک میلیارد ریال صابون و مایع خریداری و در بین مدارس توزیع شد همچنین از سوی وزارت آموزش و پرورش بودجه‎ای برای ضدعفونی کردن مدارس کشور تخصیص یافته که سهم گلستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: حوزه دیگر که توسط معلمان و همکاران ما انجام شد تهیه محتوا و آموزش از طریق مجازی است که طی چند روز گذشته کلیپ‎های آموزشی مختلفی از سوی معلمان تهیه شده است.

گوهری‌راد همچنین از افتتاح کلینیک آموزشی در استان خبر داد و گفت: همکاران ما در بخش‎های مختلف آموزشی در این پایگاه حضور دارند و دانش آموزان می‎توانند با شماره تلفن ۰۱۷۳۲۱۵۸۹۴۱ و ۳۲۱۵۹۱۹۰ تماس برقرار کنند و در وقت اداری سؤالات درسی خود را از طریق همکاران ما بپرسند.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول