اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ظرفیت بستری بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی تکمیل شد/ ارسال 500 نمونه به آزمایشگاه تشخیص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به پیک بالای بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفت: ظرفیت بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان تکمیل شد.

ظرفیت بستری بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی تکمیل شد/ ارسال 500 نمونه به آزمایشگاه تشخیص

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قدرت سرایت ویروس کرونا در این روزها شاهد پیک بالای بیماران در بیمارستان‍‌های استان هستیم به طوری که ظرفیت بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان صیاد شیرزای گرگان مملو از بیماران مشکوک به کرونا است، تصریح کرد: حدود دو سوم از بیمارستان پنج آذر گرگان از بیماران کرونا پر شده است.

* رعایت بهداشت فردی مهمترین عامل قطع انتقال ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های علی‌آباد کتول و پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس بستری شدند.

فاضل با بیان اینکه علایم ویروس کرونا در افراد مختلف متفاوت است، گفت: برخی افراد که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند دارای علایم اسهال و استفراغ و برخی دارای تب و کوفتگی بدن دارند که نشان می‌دهد شدت بیماری در افراد متفاوت است.

وی از مردم خواست تا مرتبا دست‌های خود را شستشو دهند و افزود: تنها با شستشو این ویروس از بین می‌رود و ما می‌توانیم زنجیره انتقال این بیماری را از بین ببریم.

* احتمال اپیدمی ویروس کرونا تا پایان فروردین/مراجعه 193 مشکوک به کرونا به مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از احتمال اپیدمی ویروس کرونا تا پایان فروردین خبر داد و گفت: به دلیل اینکه حجم بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان افزایش یافته طبیعی است خدمات دهی به آنها کاهش یابد.

فاضل از مراجعه 193 مبتلای مشکوک به کرونا به بیمارستان صیاد شیرازی گرگان در شب گذشته خبر داد و افزود: مراجعه مردم به بیمارستانها و مراکز درمانی در تمامی شهرستانها بالاست توصیه میکنیم که مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلای به این بیماری گام بردارند.

وی از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: از روز گذشته تعداد 500 نمونه به این آزمایشگاه ارسال شده است توصیه میکنیم که مردم در منازل خود بمانند تا زنجیره انتقال متوقف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به دلهره و اضطراب مردم از ویروس کرونا تاکید کرد: مردم نباید زیاد حساسیت به خرج دهند و با علایمی نظیر آبریزش بینی، سردرد و کوفتگی به بیمارستان مراجعه نکنند در صورتیکه علایم آنها تب شدید و تنگی نفس باشد حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول