اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بسیج همدلی برای شکست کرونا در گلستان/ ایثار مدافعان سلامت در سنگر خدمت

10 روز کرونایی در ایران به مثابه یک زلزله چندریشتری چنان عزم جهادی در قامت مدافعان سلامت ایجاد کرد که این روحیه فداکارانه بسیج همدلی را برای شکست کرونا در جای جای ایران و از جمله در استان گلستان به گونه‌ای تماشایی هویدا کرده است.

بسیج همدلی برای شکست کرونا در گلستان/ ایثار مدافعان سلامت در سنگر خدمت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهره رجبی- باید روایت کنیم از مجاهدت‌های خالصانه مدافعان سلامت که این روزها با ایثار و ازخودگذشتگی به جنگ تن به تن با ویروس منحوس کرونا رفته‌اند و فارغ از فشارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن که با ایجاد جنگ روانی تلاش دارد نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند، کادر درمانی با ایثار مثال زدنی بسیار تماشایی در سنگر خدمت حاضر شدند و حالا بسیج همدلی مردم و مسوولان، جهادگران و بسیجیان برای شکست ویروس کرونا بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند.

 

همه ظرفیت‌های استان گلستان برای بیرون راندن ویروس چینی به میدان آمدند از کادر درمان گرفته که باید خداقوت جانانه به این عزیزان گفت تا جهادگران و بسیجیان که آنها نیز خالصانه و بی‌ادعا در کمک به مردم ترسیم نوع‌دوستی شدند تا طراوت بهاری را از این دریچه زلال به تماشا بنشینیم.

همت مسوولان استان در صحنه خدمت به مردم هم دیدنی است، کووید 19 با تمام کوچکی خود اما عزمی بزرگ در این استان ایجاد کرده و آغازی برای تقویت همدلی شده است تا بدانیم اگر همه دست به دست هم دهیم بسیاری از مشکلات از میان برداشته خواهد شد.

این روزها در خط مبارزه با کرونا شمار مدافعان سلامت قابل شمارش نیست هر کسی با هر توانی که در خود احساس می‌کند همچون دوران دفاع مقدس خود را آماده خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا کرده است، این همان روحیه‌ای است که می‌تواند پادزهر بسیاری از گره‌هاست.

 

* فعالیت 5 کارخانه تولیدکننده انواع مواد ضدعفونی در گلستان

در استان گلستان پنج کارخانه تولیدکننده انواع مواد ضدعفونی فعالیت دارند تا نیازهای بهداشتی مردم استان را تامین کند این تلاش‌ها به گفته مسوولان کارخانه‌های تولیدی، توانایی نیاز 30 درصد کشور را نیز دارد، باید به همت این تلاشگران که آنها نیز در قامت مدافعان سلامت نقش تکمیل کننده در پیشگیری شیوع این ویروس نامیون دارند آفرین گفت.

ترسیم ایثار و ازخودگذشتگی در استان گلستان به این نقطه ختم نمی‌شود، اقدامات جهادی سپاه و بسیج هم که در تمامی صحنه‌ها از سیل و زلزله گرفته تا ریشه‌کنی کرونا قابل توجه است.

 

* نیروهای مسلح در کنار مردم گلستان

تاکنون بیش از 900 عملیات ضدعفونی و محلول پاشی برای پاکسازی ویروس کرونا در سطح روستاهای استان گلستان انجام شده است، وحید فخرالدین فرمانده سپاه ناحیه گرگان نیز که چندی پیش از اجرای عملیات ضد عفونی کردن تاکسی‌های شهری توسط گروه‌های جهادی بسیج این شهرستان خبر داده بود حالا تنوع خدمت این مجموعه برای تهیه ماسک و مواد بهداشتی همچنان ادامه دارد، خدمات وصف‌ناپذیر جهادگران برای کاهش آلام مردم پایانی ندارد اجرای مرحله دوم رفع آلودگی و گندزدایی معابر و اماکن آلوده به ویروس کرونا در سطح استان، ایجاد و تشکیل قرارگاه شفا در سپاه نینوا استان گلستان به منظور مبارزه با ویروس کرونا و «پدافند زیستی» حاکی از همین ادعاست.

بخش دیگری از آهنگ همدلی در شکست ویروس کرونا را می‌توان از آماده‌باش ارتش و نیروهای مسلح استان مثال زد از ارائه آموزش‌های بهداشتی برای سربازان در پادگان‌ها گرفته تا ضدعفونی و گندزدایی همچنین آمادگی این مجموعه برای قرار دادن امکانات درمانی، تجهیزاتی و نیروی انسانی برای ریشه‌کنی ویروس منحوس که در خور تحسین است.

 

* راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص کرونا جلوه دیگری از خودکفایی در گلستان

جلوه دیگری از خودکفایی گلستانی‌ها در راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص کرونا بود تا روند جوابدهی به آزمایشات مربوط به این بیماری تسریع شود، این آزمایشگاه و کیت‌های تشخیص با کمک خیران به گردونه خدمت اضافه شد.

تا پیش از این نمونه‌های مربوط به بیماران مشکوک به کرونا به تهران ارسال می‌شد و نتایج آزمایش‌ها نیز با تأخیر چند روزه به‌دست استان می‌رسید.

 با راه‌اندازی این آزمایشگاه دیگر نیازی برای ارسال نمونه‌ها به تهران یا استان‌های دیگر نیست و سرعت پاسخ‌دهی به آزمایش‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

راه‌اندازی این آزمایشگاه و بررسی 24 ساعته آزمایش‌ها می‌تواند روند درمان و بهبودی بیماران را افزایش دهد، نخستین آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی و فعال شده است، این آزمایشگاه جهت مراجعات مردمی نبوده و صرفا نمونه های ارسالی از مراکز درمانی استان در آن بررسی می شود.

 

* نیاز به گروه های خونی O و A در گلستان/ بیماران خاص را چشم انتظار نگذاریم

در این ایام نیاز برخی بیماران به گروه‌های خونی قابل توجه است مدیرکل انتقال خون استان گلستان از هم استانی ها و شهروندان خواست برای تامین نیازهای خونی بیماران خاص به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و گفت: بیشترین نیازهای خونی در استان O و A مثبت است.

سیدصادق بنی عقیل صبح با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا ذخایر خونی در استان پایین آمده است، افزود: بیماران خاص نیازمند گروه‌های خونی O و A مثبت در استان گلستان هستند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در پایگاه‌های انتقال خون برای پیشگیری از ویروس کرونا اتخاذ شده است، تصریح کرد:شیوع ویروس کرونا سبب شده تا مردم کمتر از منزل خود خارج شوند با توجه به اینکه بیمارستان هایی که در آنها عمل جراحی انجام می‌شود همچنان فعال هستند نیاز خونی در آنجا وجود دارد، بیماران تالاسمی هموفیلی و کنسل هم نیازمند تامین گروه های خونی هستند.

بنی عقیل افزود: کسانی که پلاکت نیاز دارند این روزها چشم انتظار اقدام انسان دوستانه مردم در اهدای خون هستند، مردم همواره نشان دادند که نیازمندان را تنها نمی گذارد و این مهم در عرصه های مختلف نشان داده شده است.

مدیر کل انتقال خون استان گلستان ضمن قدردانی از مردم تاکید کرد همه پایگاه های انتقال خون ضد عفونی شده و مولفه های بهداشتی در زمان خونگیری رعایت می‌شود، به گفته وی؛ طی مدت 6 ماه ابتدایی امسال ۲۵ هزار واحد خون به نیازمندان استان گلستان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار فارس؛ صف مقابله با ویروس منحوس کرونا در استان گلستان با انجام قرنطینه خانگی قوی شده تا راه شکست کرونا تسهیل شود با رعایت اصول بهداشتی می‌توان زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد اگر دغدغه‌ها در این زمینه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول