اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سومین همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران در دانشگاه گنبدکاووس برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: سومین همایش اقتصاد ایران با عنوان «سومین همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران» 12 اسفندماه امسال در دانشگاه گنبدکاووس برگزار می‌شود.

سومین همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران در دانشگاه گنبدکاووس برگزار می‌شود

ابوالفضل طهماسبی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: گروه اقتصاد دانشگاه گنبدکاووس تاکنون دو همایش اقتصاد ایران را به خوبی برگزار کرده و در ادامه برگزاری این همایش ها سومین همایش اقتصاد ایران با عنوان «همایش ملی چالش های اقتصاد کلان ایران» در 12 اسفند ماه امسال در این دانشگاه برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد زمینه مناسب برای تعامل و تبادل‌نظر محققان و پژوهشگران کشوری ذکر کرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تعامل، تبادل‌نظر و انتقال تجربیات و ارائه دستاوردهای محققان و پژوهشگران کشوری و فراهم کردن زمینه برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و کاربردی در حوزه فیزیک از اهداف برگزاری این همایش است.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس ادامه داد: کمک به توسعه دانش و پژوهش در حوزه اقتصاد با تاکید بر موضوع چالش‌های اقتصاد کلان در کشور و ارائه راهکارهای عملی در راستای رفع موانع تولید، پیشرفت و توسعه اقتصادی از دیگر اهداف این همایش است.
وی برگزاری این همایش را فرصت مناسب برای تمام پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانست و گفت: تمام اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در این حوزه می‌توانند با ارائه مقالات و دستاوردهای پژوهشی خود در جهت کمک به اعتلا و پیشرفت اقتصاد کشور و مقابله موثر با تحریم‌ها و ارائه راهکارهایی برای رونق تولید ملی گام بردارند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: در جلسات موضوعی این همایش مسائل مربوط به رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، نوسان ارز و اثر آن بر متغیرهای کلان، مالیات و نقش آن در تولید و توزیع، اقتصاد کارآفرین، تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
* دومین همایش ملی ریاضی و آمار در اسفندماه برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه گنبدکاووس از برگزاری دومین همایش ملی ریاضی و آمار در اسفند ماه خبر داد و افزود: دومین همایش ملی ریاضی و آمار با محورهای خبر، آنالیز، توپولوژی، معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، علوم کامپیوتر، منطق ریاضی، آموزش ریاضی، تحقیق در عملیات، هندسه و آمار در اول اسفندماه امسال در دانشگاه گنبدکاووس برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را گردهمایی دانشجویان، اساتید و پژوهشگران برشمرد و ادامه داد: دانشجویان، اساتید و پژوهشگران از سراسر کشور برای تبادل ایده‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی جدید در زمینه علوم ریاضی و حوزه‌های مرتبط گردهم خواهند آمد.
طهماسبی از حضور دو پروفسور در حوزه ریاضی در جهان در این همایش خبر داد و گفت: در این رویداد بزرگ پروفسور «بی جان» از دانشگاه «گیونگ سانگ» کره‌جنوبی و پروفسور «شائولانگ شین» از دانشگاه شمال غرب چین و دکتر جمشید سعیدیان از دانشگاه خوارزمی کشور به عنوان سخنرانان ویژه حضور خواهند داشت.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس با بیان اینکه مقالات برگزیده در مجله علوم ریاضی کاسپین دانشگاه مازندران چاپ می‌شود، خاطرنشان کرد: تاریخ ارسال مقالات تا 25 بهمن ماه تمدید شده و از تمامی علاقمندان به علوم ریاضی به افزایش دانش علمی فرهنگی این رویداد بزرگ دعوت می‌شود.
برگزاری نخستین کنفرانس ملی محاسبات نرم و علوم شناختی در فروردین 1399
رئیس دانشکده فنی مهندسی شهرستان مینودشت در این گفت و گو اظهار کرد: دانشکده فنی مهندسی شهرستان مینودشت زیرشاخه دانشگاه گنبدکاووس بوده و فعالیت‌های علمی خوبی را تاکنون ارائه داده است.
احمد نیرمه افزود: دانشکده فنی مهندسی مینودشت 21 و 22 فروردین ماه 1399 میزبان برگزاری نخستین کنفرانس ملی «محاسبات نرم و علوم شناختی» با محورهای علوم‌شناختی، داده کارها و یادگیری ماشین، سیستم‌های فازی، شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، الگوریتم فرا ابتکاری و نقشه‌برداری مغز و اعصاب خواهد بود.
وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را تا 25 اسفند ماه به آدرس
Conf.minudashtu.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول