اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی

همایش توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس برگزار شد

همایش توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس و با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.

همایش توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدون تردید یکی از معجزات انقلاب اسلامی در 40 ساله اخیر بوده‌اند که هم در حوزه علم و فناوری و هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی توانسته‌اند به یک بازوی قدرتمند برای توسعه کشور تبدیل شده و نقش خود را در پرورش نیروهای خلاق، کارآمد، متخصص و متعهد برای آینده انقلاب به خوبی ایفا کنند.

همایش توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس عنوان همایشی بود که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با هدف بررسی زمینه‌های توسعه این شهرستان محوری در شرق استان گلستان با حمایت و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.


*ارائه 10 سخنرانی و 91 پوستر در همایش توسعه گنبدکاووس/ حرکت دانشگاه گنبدکاووس به سمت دانشگاه نسل سوم

رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این همایش با اشاره به اینکه یکی از برگ‌های زرین نظام اسلامی در 40 ساله اخیر توسعه علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری در جایگاه برتر منطقه و دنیا قرار گرفته است که به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

ابوالفضل طهماسبی با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و رشد علمی کشور در این سال‌ها بوده‌اند، افزود: با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی امروز دانشگاه‌های ما توانسته‌اند جایگاه خود را در دنیا به اثبات برسانند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ما در گنبدکاووس مولود انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه گنبدکاووس در طی سال‌های بعد از تاسیس یعنی بعد از سال 1362 مراحل توسعه را به ترتیب طی کرده و امروز به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس برگزاری همایش توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس را بر مبنای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهیان برای توسعه شهرستان دانست و گفت: بالغ بر 126 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که تعداد 91 مقاله به عنوان پوستر و10 مقاله به عنوان سخنرانی ارائه می‌شود.


* وحدت حول توسعه عامل پیشرفت گنبدکاووس در 2 سال اخیر

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این همایش با اشاره به اینکه انتظار ما از دانشجویان و اساتید دانشگاهی شهرستان، پژوهش با نگاه حل مسأله است، اظهار کرد: ما از همه نخبگان و دانشگاهیان می‌خواهیم با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها به دنبال راه حل برای مشکلات و مسائل مردم در شهرستان باشند.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه امروز در حوزه‌هایی از جمله آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی نیازمند کمک دانشگاهیان هستیم، اضافه کرد:  یکی دیگر از نیازمندی‌های ما در حال حاضر ایجاد مسیری علمی، امن و فارغ از چالش‌های روتین برای سرمایه‌گذاری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از دو سال پیش با همکاری و هماهنگی امام جمعه شهرستان فضای جدیدی را برای وحدت همه جانبه مسؤولان با هم ایجاد کرده‌ایم، ادامه داد: اعتقاد ما بر وحدت همه نیروهای شهرستان به ویژه دلسوزان حول توسعه شهرستان است تا بتوانیم در عین رقابت‌های سیاسی با رفاقت، فضای سالم رسانه‌ای، آرامش و امنیت روانی به پیشرفت شهر برسیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه نتیجه این وحدت را نیز در این دو سال دیده‌ایم، گفت: افزایش پروژه‌ها و اعتبارات شهرستان گنبدکاووس و توسعه زیرساختی بسیار عظیم از دستاوردهای همین وحدت مسؤولان بوده است.

 

 

* ایجاد دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس با حمایت وزیر بهداشت

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه توسعه دانشگاه‌ها و آموزش عالی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در حوزه کمی و کیفی یکی از موضوعاتی است که در هیچ کجای کشور قابل انکار نیست، اظهار کرد: در همین سال جاری ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس و توسعه رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد از جمله اقداماتی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی محقق شده است.

قره‌جه طیار با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که بنده، ائمه جمعه و مسؤولان شهرستان به صورت مکرر داشته‌ایم بعد از سفر رئیس جمهور به گنبدکاووس و تماس با وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی در شهرستان را اخذ کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید در کنار مسؤولان برای رفع محرومیت‌های باقی مانده در برخی روستاها و مناطق دورافتاده تلاش کنند، گفت: همه مردم می‌دانند که جوانان تحصیل کرده و با دانش آنها توان حل مشکلات کشور را در حوزه‌های مختلف دارند.

گفتنی است در این همایش شرکت‌کنندگان در قالب سخنرانی و پوستر دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به مخاطبان در دو نوبت زمانی ارائه کردند که به همه شرکت‌کنندکان در همایش گواهی حضور متناسب با نوع پذیرش و سطح مقاله آنها از سوی دبیرخانه همایش اعطا شد.

انتهای خبر/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول