اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‌دهد

دغدغه‌های مدیران دانشگاهی گنبدکاووس/ از کمبود آزمایشگاه تا ضرورت اعتماد به دانشجویان انقلابی

روسای دانشگاه‌های گنبدکاووس در بیان دغدغه‌های خود به مسائلی اشاره کردند که باید مورد توجه جدی مسوولان و مدیران قرار بگیرد.

دغدغه‌های مدیران دانشگاهی گنبدکاووس/ از کمبود آزمایشگاه  تا ضرورت اعتماد به دانشجویان انقلابی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، گنبدکاووسیکی از قطب های بزرگ دانشگاهی استان گلستان که پس از تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، هم اکنون دارای 10 واحد دانشگاهی است طبیعتا در کنار توفیقات بسیار در حوزه علم و فناوری با مشکلاتی در حوزه فضای دانشگاهی و دانشجویی روبه رو خواهد شد.

از این رو و با هدف شناخت دغدغه‌های پیش‌رو و نگرانی‌های موجود در این فضا با مسوولان شهری و دانشگاهی گنبدکاووس گفت و گویی صورت داده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید:

فرماندار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در وهله نخست جلسه کمیسیون دانشجویی باید به صورت منظم و متناسب با دغدغه‌های فضای دانشجویی برگزار شود، اظهار کرد: به لطف خدا و سطح بالای درک دانشجویان گنبدی تا به امروز فضای دانشجویی گنبدکاووس در عین پویا و فعال بودن هیچ‌گاه حتی یک حاشیه جزئی نیز نداشته است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه نگاه خوب مدیران به دانشگاه‌ها، همکاری و هماهنگی اعضای شورای تامین، سیاسیون، رسانه‌ها و فهم عالی دانشجویان باعث شده حتی در مقاطع حساس و هیجان برانگیز نیز دانشگاه‌های گنبدکاووس بدون چالش‌های خاص به فعالیت علمی، سیاسی، دانشجویی و فرهنگی خود ادامه دهد، گفت: پیوستگی اجتماعی و فرهنگ غالب شهرستان گنبدکاووس که در سطح کشور بی‌نظیر بوده یکی از دلایل عمده این رخداد است.

وی با تاکید بر حساس بودن شرایط شهرستان گنبدکاووس بر ضرورت دقت در انتخاب سخنرانان و اجرای برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: البته این دقت نباید بر کیفیت برنامه‌ها اثر گذاشته و از حضور افراد توانمند، بی‌حاشیه و وفادار به نظام، انقلاب و رهبری در دانشگاه‌ها ممانعت کند.

* برنامه‌ها را دانشجو محور برگزار کنید/ به دانشجویان مومن و انقلابی اعتماد کنید

فرماندار شهرستان گنبدکاووس بر ضرورت برگزاری برنامه های 16 آذر با محوریت خود دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد و ادامه داد: همه مدیران دانشگاهی تلاش کنند تا عشق و علاقه دانشجویان به دین و انقلاب به رخ جهانیان کشیده شود.

کریمی با اشاره به اینکه فضا را برای برگزاری برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی در چارچوب آماده کرده و جوانان مومن و انقلابی اعتماد کنید، تصریح کرد: تردیدی نداشته باشید که خود دانشجویان می‌توانند به بهترین شکل ممکن التهابات و هرگونه هیجان ایجاد شده را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های جذاب فرهنگی و هنری با رعایت اصول و چارچوب ها و محتوایی با بطن انقلابی و اخلاقی، اضافه کرد: دانشجوها باید در مراسمات تمامی دغدغه‌های خود را بیان کنند تا این مطالب در دل‌های آنان باقی نمانده و به التهاب و اعتراضات خارج از قاعده تبدیل نشود.

* به دنبال افزایش کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این دانشگاه در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 300 نفر دانشجو دارد، افزود: تعداد 2 هزار و 930 نفر از این دانشجویان در ترم جاری انتخاب واحد کرده‌اند و برخی نیز با باز شدن سامانه مرکزی انتخاب واحد خود را ثبت خواهند کرد.

احمد مهرابیان با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در بهترین شرایط آموزشی و رفاهی مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است با گسترش فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی شرایط تحصیلی دانشجویان به ویژه در تحصیلات تکمیلی را روز به روز بهتر از روز گذشته کنیم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با تاکید بر اینکه امسال این دانشکده با افزایش دو رشته و 700 دانشجو شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کند، ادامه داد: امسال یکی از طبقات خوابگاه فدک را در اختیار گرفته‌ایم که البته به دلیل دختر بودن دانشجویان و مشکلات در رفت و آمد با معضلاتی رو به رو هستیم.

بهجت توحیدی با اشاره به اینکه همکاری نیروی انتظامی با ما بسیار خوب است، تصریح کرد: انتظار ما این است که به دلیل حساسیت ویژه خوابگاه‌های دخترانه و ضرورت دقت در برخی مسائل ویژه این مراکز، کمی توجه بیشتری به موضوع رفاه و امنیت این خوابگاه‌ها صورت بگیرد.

* جاده مقابل دانشکده باید آسفالت شود/ شهرداری همکاری نمی‌کند

وی با بیان اینکه دانشکده ما همچنان با مشکل آسفالت جاده مقابل دانشگاه رو به رو است، گفت: متاسفانه شهرداری با وجود همه تلاش‌های مثبت خود در این راستا با ما همکاری نمی‌کند و متاسفانه باعث شده مشکلاتی برای رفت و آمد خودروها و حتی عابرین پیاده در این مسیر به وجود بیاید.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس در این جلسه از حضور حدود 2 هزار و 100 دانشجو در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاه‌های پیام نور در کل کشور وجود رشته‌ها نامناسب با شرایط اخیر و عدم اعطای مجوز رشته‌های جدید در این دانشگاه است که باعث شده است در هشت سال اخیر حتی یک رشته دانشگاهی جدید در این دانشگاه حداقل در منطقه ما ایجاد نشود.

علی خسروی با اشاره به اینکه امسال بیشترین استقبال در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس از رشته علوم تربیتی بود، افزود: سهمیه دانشگاه ما در این رشته در همان روز نخست انتخاب واحد به طور کامل پر شد که لازم به تحلیل لازم از سوی مسوولان اداره آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط است.

رئیس دانشگاه دولتی گنبدکاووس نیز در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 هزار و 200 دانشجو در سیستم انتخاب واحد دانشگاه در مقاطع مختلف کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: 140 عضو هیئت علمی در دانشکده‌های این دانشگاه مشغول ارائه خدمات علمی و فناوری به جامعه علمی شهرستان گنبدکاووس هستند.

طهماسبی با بیان اینکه دانشگاه گنبدکاووس این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند افزایش قیمت کالاها و ارزاق است، تصریح کرد: با توجه به سرو روزانه 2 هزار پرس غذا با قیمت دولتی و عدم تحقق کامل بودجه در کنار افزایش شدید قیمت ارزاق با کمی مشکل در این حوزه روبه‌رو هستیم که تا به امروز آن را مدیریت کرده‌ایم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول