اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس دانشگاه گنبدکاووس خبر داد

اعطای 20درصد پست‌های مدیریتی به بانوان/ کاهش 15 ساله میانگین سن مدیران دانشگاه گنبدکاووس

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های من در دانشگاه است، گفت: در مدت پنج ماهه 20 درصد مسوولیت‌ها به بانوان منتقل شده و میانگین سن مدیران 15 سال کاهش یافت.

اعطای 20درصد پست‌های مدیریتی به بانوان/ کاهش 15 ساله میانگین سن مدیران دانشگاه گنبدکاووس

ابوالفضل طهماسبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در 40 سالگی انقلاب که زمان شکوه، عزت و افتخار ما به انقلاب است باید بسیاری از مسائل در دانشگاه‌ها آسیب‌شناسی شده و برای رفع آن راه حل ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید بها دادن به جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان در سطوح مختلف مدیریتی است، افزود: به لطف خدا و با حمایت همکاران پرتلاشم در دانشگاه توانسته‌ایم در همین مدت کوتاه بالغ بر 20 درصد پست‌های مدیریتی دانشگاه را به بانوان واگذار کنیم که قطعا می‌دانیم موفقیت‌های بسیاری را برای ما به ارمغان خواهند آورد.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سطح کشور کاهش سن مدیران به شکل میانگین نهایتا هشت سال گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه گنبدکاووس و در دوره مدیریت بنده و پس از تغییرات ایجاد شده در مناصب مدیریتی میانگین مدیران دانشگاه بیش از 15 سال کاهش یافته است.

طهماسبی نیروسازی و کادرپروری برای نظام و انقلاب اسلامی را یکی از وظایف مدیران دانست و تاکید کرد: توجه و اعتماد به جوانان و سپردن مسوولیت‌های مهم به آنها علاوه بر افزایش سرعت و تحرک در کار موجب ایجاد اعتماد به نفس و تربیت نیروهای جوان کارآمد برای کشور خواهد شد.

* سیاست وزارتخانه در حوزه افزایش رشته‌ها کمی انقباضی و با نگاه دقیق و کارشناسانه است

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش رشته‌های دانشگاه در مقاطع مختلف به صورت کامل درخواست‌های خود را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده‌ایم، گفت: سیاست وزارتخانه در حوزه افزایش رشته‌ها کمی انقباضی و با نگاه دقیق و کارشناسانه است که با سیستماتیک شدن فرآیند اخذ مجوز رشته، کار کمی سخت شده است که البته با توجه به نگاه مثبت وزارت علوم به دانشگاه گنبدکاووس این مهم  از سوی ما و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با پذیرش برخی نقدها به چارت ساختاری دانشگاه، ادامه داد: بنده خودم نیز به این موضوع معتقدم و به نظر می‌رسد باید بازنگری در چارت و ایجاد عناوین و جایگاه‌های جدیدی متناسب با نیازهای روز و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه صورت بگیرد که نیازمند مجوزهای بالادستی است که پیگیر آن هستیم.

طهماسبی با تاکید بر اینکه از ابتدای پذیرش مسوولیت به صورت مکرر به همکارانم تکریم ارباب رجوع را گوشزد کرده‌ام، افزود: همواره بر این نکته تاکید کرده‌ام که حتی اگر توان و یا امکان انجام درخواست دانشجویان را ندارید باید یک «نه» محترمانه به آنها بگوئید و شان و جایگاه دانشجو را حفظ کنید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پذیرش مسوولیت فعالیت‌های بسیاری برای توسعه خدمات فرهنگی، ورزشی، رفاهی و اجتماعی به دانشجویان انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستیم که این تخصیص اعتبارات هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری است و اگر نخواهیم در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم فردا باید چندین برابر آن را برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول