اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با مقامات اروپا و چین در «مادرید»

وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه «آسیا و اروپا» با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه چین ملاقات کرد.

دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان با مقامات اروپا و چین در «مادرید»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه آسیا و اروپا در «مادرید» با «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تلئوبردی در دیدار با بورل، انتخاب وی را به سمت معاون رئیس کمیسیون اروپایی و نماینده عالی اتحادیه اروپا تبریک گفت و تصریح کرد: سفر رسمی «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا به قزاقستان به گفت‌وگو در سطح عالی میان «نورسلطان» و «بروکسل» پویایی قابل توجهی بخشید.

بورل در نوبه خود به نقش کلیدی قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی تاکید و از تلاش‌های صلح جویانه «نورسلطان» در رابطه با افغانستان ابراز قدردانی کرد.

مقام ارشد اروپایی در بخش دیگری از سفر آتی وزیر امور خارجه قزاقستان در ژانویه سال 2020 به بروکسل و برگزاری هفدهمین اجلاس شورای همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

بورل در ادامه آمادگی خود را برای سفر به «نورسلطان» در سال آینده میلادی و همچنین علاقه مندی برای اجرای سریع توافقنامه در زمینه مشارکت گسترده و همکاری با قزاقستان تایید کرد.

همچنین وزرای امور خارجه قزاقستان و چین از ایجاد مشارکت جامع استراتژیک در نتیجه سفر موفق دولتی «قاسم ژامرت تاکایف» در سپتامبر سال جاری میلادی به «پکن» ابراز رضایت کردند.

روسای نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و چین در بخش دیگر بر رشد کنونی همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری میان 2  کشور تاکید کردند.

در جریان نخستین ملاقات تلئوبردی و یی در مورد تقویت بیشتر روابط دوجانبه از طریق سفرهای متقابل در سطوح بالا و عالی و همچنین پشتیبانی متقابل در چارچوب بسترهای چندجانبه از قبیل سازمان ملل، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا، سازمان همکاری شانگهای و قالب «آسیا – اروپا» (ASEM) توافق صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول