اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید قزاقستان و اتحادیه اروپا بر تقویت همکاری‌های استراتژیک

رئیس جمهور قزاقستان و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی بر ضرورت تقویت همکاری‌های استراتژیک تاکید کردند.

تاکید قزاقستان و اتحادیه اروپا بر تقویت همکاری‌های استراتژیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «پیتر بوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی دیدار و در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

تاکایف و بوریان بر ضرورت تعمیق و گسترش تعاملات متقابل در چارچوب توافق نامه مشارکت و همکاری‌های گسترده بین 2 طرف و همچنین استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی تاکید کردند.

رئیس جمهور قزاقستان اظهار داشت: قزاقستان به توسعه همکاری‌های همه جانبه با اتحادیه اروپا به عنوان شریک اصلی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی خود اهمیت زیادی قائل می‌باشد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز گفت: ابتکارات و اولویت‌های رئیس جمهور قزاقستان برای نوسازی کشور که رفاه اجتماعی شهروندان و اصول پذیرفته شده حاکمیت قانون را در خط مقدم قرار داده است، منجر به شکل گیری مرحله جدیدی در تاریخ قزاقستان خواهد شد.

بوریان همچنین نقش و سهم قزاقستان در تقویت امنیت و همکاری‌های بین المللی، از جمله در منطقه آسیای مرکزی و افغانستان را ستودنی توصیف کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول