اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

این پنجره جان انسان‌ها را نجات می دهد/ اختراع پنجره‌های هوشمند برای جلوگیری از گازگرفتگی

مخترع پنجره‌های هوشمند می‌گوید: این پنجره‌ها با شناسایی به موقع گاز مونو اکسید کربن که از بخاری‌ها انتشار پیدا می‌کند، باعث باز شدن پنجره‌ها شده و مانع مرگ می‌شود.

این پنجره جان انسان‌ها را نجات می دهد/ اختراع پنجره‌های هوشمند برای جلوگیری از گازگرفتگی

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه سما واحد ساوه، امیرحسین نظری دانشجوی رشته الکترونیک آموزشکده سما واحد ساوه است که در سال 1378 در شهرستان ساوه متولد شد و هم اکنون به عنوان یکی از مخترعین جوان این شهرستان شناخته می‌شود.

وی از همان اوان کودکی علاقه به کارهای فنی داشت، تا جایی که تمام اسباب بازی‌هایش به صورت فنی و برقی بود و با خراب کردن اسباب بازی‌ها در صدد ایجاد و خلق وسیله‌ای دیگر بود.

هوش و خلاقیت امیرحسین باعث شد تا در حال حاضر به عنوان یک پژوهشگر و مخترع با او به گفت‌گو بنشینیم.

فارس: شما اختراعات بسیاری را ثبت کرده‌اید، مهم‌ترین اختراعات شما چیست؟

نظری: بله، دارای اختراعات بسیاری هستم ولی مهم‌ترین آنها پنجره هوشمند، تشخیص داغی اجسام برای نابینایان، دستگاه پزشکی کنترل و پائین آوردن تب کودکان، تولید برق از سیستم آب لوله شهری و کواد کوپتر(رنگ کاری در ارتفاع)  است.

فارس: اولین اختراع شما کی و چه زمانی بود؟

نظری: از دوران کودکی علاقه به درست کردن وسایل داشتم اما اولین اختراع من پنجره هوشمند بود که در سن 16 سالگی در جشنواره خوارزمی موفق به کسب مقام برتر مسابقات شدم.
زمانی که در رادیو و تلویزیون می‌دیدم چه تعداد افراد به دلیل گاز مونواکسید کربن جانشان را از دست می‌دهند به فکر اختراع پنجره هوشمند افتادم در این اختراع، پنجره هوشمند با شناسایی به موقع گاز مونو اکسید کربن که از بخاری‌ها انتشار پیدا می‌کند، باعث باز شدن پنجره‌ها شده و  مانع مرگ و میر می‌شود.
فارس: درباره موفقیت‌های ملی و بین‌المللی خود بفرمائید؟
نظری: در مسابقات بین‌المللی شیراز اوپن، هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، مسابقات ملی رباتیک(صدرا کاپ) و مسابقات ملی ایده و اختراعات مکانیک دارای لوح تقدیر و مقام هستم.

فارس: بیشتر دوست دارید در چه زمینه‌ای فعالیت کنید؟
نظری: در زمینه الکترونیک و تجهیزات پزشکی علاقه به کار دارم، به خاطر وجود اساتید مجرب و موقعیت مکانی مناسب که از طریق تحقیقات از دوستان و آشنایان کسب کردم، سما واحد ساوه را انتخاب کردم تا در رشته مورد علاقه به تحصیل بپردازم.
فارس: اوقات فراغتتان را چگونه می‌گذرانید؟
نظری: بیشتر مطالعه و ورزش می‌کنم و در رشته ورزشی کیگ بوکسینگ دارای دان 1 بین المللی هستم.
فارس: چطور ایده‌ها به ذهنتان می‌رسد؟
نظری: از طریق مطالعه و تحقیق، از مشکلات جامعه اطلاع پیدا می‌کنم و بعد از تحقیقات اولیه اگر قابلیت اجراء و کاربردی داشته باشد، شروع به ساخت می‌کنم.
برخی از اختراعات بنده از قبیل پنجره هوشمند قابلیت تجاری سازی دارد، ولی به دلیل هزینه‌های سنگین تاکنون موفق به تجاری سازی نشده‌ام.
فارس: برای مخترع شدن از کجا باید شروع کرد؟
نظری: در هر زمانی با داشتن علاقه به کار، مطالعه زیاد و روحیه بالا می‌توان مخترع خوبی بود.
فارس: مهم‌ترین چالش‌های شما برای اختراعاتتان چه بوده است؟
نظری: برخی از طرح‌ها که در ذهنم است، خیلی دارای تکنولوژی پیچیده است که مجبورم برای یک شاخه مثلا فیزیک ساعت‌ها مطالعه داشته باشم و این معضل در دانشگاه با تشکیل یک تیم خوب حل می‌شود ولی بزرگ‌ترین مساله نبود نقدینگی است.
فارس: عوامل موفقیت شما چیست؟
نظری: در مرحله اول پدر و مادر عزیزم دوم الگو گرفتن از نخبگان علمی و جهانی است که دوست دارم مانند آنها برای بشریت کار مفیدی انجام داده باشم. 
فارس: چه توصیه‌ای برای دانشجویان و دانش آموزان دارید؟
نظری: دنبال حل مشکلات جامعه باشند، با آموزش و یادگیری می‌توان پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کرد، پیشنهاد می‌کنم در سطح آموزش عالی در رشته مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند و برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند.
فارس: چه انتظاری از مسوولین دارید؟
نظری: از مسوولان انتظار دارم از طریق کمک‌های مالی و علمی دانشجویان کار آفرین و مخترع را حمایت کنند، تا بدون داشتن دغدغه مالی بتوانند به تحقیقات و اختراعاتشان ادامه دهند.
فارس: سخن آخر؟

نظری: غرور آفت پیشرفت هر آدمی است و هر کسی باید بدون هیچ چشمداشتی به همنوع خود کمک کند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول