اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختراع سیستم مطبوع‌ساز کابین خودرو با خاصیت درمانی و ضد میکروبی توسط مخترع ایلامی

اکثر افراد از خوشبو کننده‌های شیمیایی در خودروها استفاده می‌کنند که باعث بیماری و حساسیت می‌‌شود. از این رو هدف از اختراع سیستم مطبوع‌ساز کابین خودرو با خاصیت درمانی و از بین بردن بوی نامطبوع به کابین، اصلاح این رویه است.

اختراع سیستم مطبوع‌ساز کابین خودرو با خاصیت درمانی و ضد میکروبی  توسط مخترع ایلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با توجه به اینکه در جهان امروز تعداد خودروها و کارخانه‌ها رو به افزایش است و هوا در اکثر شهرها به‌خصوص کلان شهرها آلوده است هنگامی که از کولر و یا بخاری خودرو استفاده می‌شود این آلودگی همراه با بوی نامطبوعی وارد اتاق خودرو می‌شود. از طرفی اکثر افراد از خوشبو کننده‌های شیمیایی در خودروها استفاده می‌کنند که خود باعث بیماری و حساسیت می‌‌شود. از این رو هدف از اختراع سیستم مطبوع‌ساز کابین خودرو با خاصیت درمانی و ضد میکروبی از بین بردن بوی نامطبوع ورودی به کابین خودرو با استفاده از یک راندمان الکترونیکی است.

در قبل از اسپری‌های خوشبوکننده یا اسانس‌های شیمیایی در خودروها استفاده می‌شد، هرچند این خوشبو کننده‌ها از ورود بوی نامطبوع و آلودگی‌های موجود در هوای بیرون از فیلتر اتاق جلوگیری نمی‌کنند.

اما محمد سعید شیخی جوان بسیجی اهل ایلام در شهرستان چرداول بخش هلیلان با اختراع خود تحولی تازه را برای کاهش آلودگی‌ها و همچنین حساسیت‌های بیماری‌زا که در محیط کابین خودرو ایجاد می‌شود را  تا مقدار قابل توجهی کاهش داده است. 

این مخترع بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در این اختراع وسیله‌ای که طراحی شده باعث از بین رفتن بوی نامطبوع و تا حدودی از بین بردن میکروب‌های هوای ورودی به کابین می‌شود و با توجه به خواص درمانی متفاوت هر رایحه  باعث از بین رفتن برخی از بیماری‌ها از جمله خستگی، آشفتگی روحی و حتی بیماری‌های مزمن از جمله سر درد می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرموده رهبر انقلاب در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت مسوولین این محصول را در مدل‌های مختلف تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم. 

این مبتکر بسیجی تصریح کرد: این پروژه با همکاری گروه برق با مدیریت فرناز خامین در موسسه‌ی آموزش عالی جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول