اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سوخت جامد نفتی با قابلیت اشتعال سریع و پخش‌شونده اختراع شد

جوان کارآفرین شهمیرزادی، سوخت جامد نفتی با قابلیت اشتعال سریع و پخش‌شونده اختراع کرد.

سوخت جامد نفتی با قابلیت اشتعال سریع و پخش‌شونده اختراع شد

مجتبی علایی‌نسب، جوان مخترع شهمیرزادی که تاکنون موفق به ثبت اختراع چند نمونه کالا شده است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهمیرزاد اظهار کرد: سوخت جامد نفتی با قابلیت اشتعال سریع و پخش‌شونده که اختراع آن به شماره 98094 به ثبت رسیده است، با قدرت چند برابری نمونه‌های مشابه در بازار عمل می‌کند.

وی گفت: در سالی که مزین به نام رونق تولید است، موفق به اختراع، ساخت و تولید آتش‌زنه‌ای شدم که تا چندین برابر قوی‌تر از آتش‌زنه‌های فعلی موجود در بازار بوده و با شعله و حرارت بالا با قابلیت پخش و نفوذ در زغال عمل می‌کند.

جوان مخترع شهمیرزادی اضافه کرد: این ماده دارای نقطه اشتعال پایین و نقطه ذوب بالاست؛ ضمن اینکه در صورت قرار گرفتن در محیط نیز به خودی خود تبخیر نمی‌شود و دارای تأییدیه از پژوهشکده شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

علایی‌نسب افزود: این محصول دارای گواهی ثبت اختراع و ثبت برند بوده و مدت دو سال طول کشید تا این محصول مورد آزمایش‌های مختلف قرار گیرد و به ثبت و بهره‌برداری برسد.

این جوان کارآفرین شهمیرزادی اضافه کرد: در حال حاضر، روزانه قادر است تا چهار هزار بطری آتش‌زنه تولید کند که برای تولید این حجم از محصول برای تعداد پنج تا 6 نفر اشتغال ایجاد شده است.

علایی‌نسب ادامه داد: دستگاه پرکن این محصول هم توسط خودم با 6 میلیون تومان هزینه ساخته‌شده که نمونه آن در بازار تا 60 میلیون تومان قیمت دارد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این محصول گفت: با حذف نقطه اشتعال این آتش‌زنه طی فرایندهایی که صورت می‌گیرد، می‌توان هم در ساخت پولیش و هم تولید واکس نیز از آن استفاده کرد.

علایی‌نسب تصریح کرد: مواد به‌کار رفته شده در این محصول کاملاً داخلی بوده و از مواد نفتی خام است که این به خودی خود به اقتصاد کشور کمک کرده و از فروش نفت خام نیز جلوگیری می‌کند.

وی از همه مسؤولان امر و دولت خواستار حمایت همه‌جانبه از مخترعان در امر ایجاد اشتغال و تولید و همچنین بهره‌برداری از دیگر طرح‌ها و اختراعات خود شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول