اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توسط جوان بسیجی ایلامی صورت گرفت

اختراع وسیله جمع‌آوری و ذخیره آب باران توسط چترهای محرک حساس به آب +تصاویر

جوان مخترع بسیجی در ایلام با طراحی چترهای محرک حساس به آب دست به یک عمل ابتکاری زده است.

اختراع وسیله جمع‌آوری و ذخیره آب باران توسط چترهای محرک حساس به آب +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طبق نظر کارشناسان، خشکسالی و بحران کمبود آب در ایران از مرز هشدار گذشته، روند گرمایش کره زمین به علت بخش مونو اکسید کربن منجر به تغییرات آب و هوایی و نزول باران شدید در برخی از نواحی جهان شده است. به این منظور جوان بسیجی ایلامی وسیله‌ی جمع آوری و ذخیره آب باران توسط چترهای محرک حساس به آب را اختراع کرده است. این سیستم از 2 قسمت اصلی تشکیل شده که مسیرهای چترهای وارونه شکل به ارتفاع دو متر از سطح زمین تعبیه شده و در مواقع بارش باران به صورت خودکار چتر باز شده و آب باران را در شعاع قابل توجهی ذخیره و هدایت به قسمت منبع سیستم انجام می‌دهد.

احمد زلانی سفلی جوان بسیجی اهل ایلام با ابداع جالب خود تحولی شگرف را در حوزه مقابله با خشکسالی و جبران کمبود آب آشامیدنی که تاکنون مورد توجه مخترعین و مردم قرار گرفته به وجود آورده است.

این مخترع بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: اختراعات و طرح‌های زیادی در زمینه الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک و پزشکی داشته‌ام که فعلا موفق به تجاری سازی این طرح‌ها نشده‌ام.

وی افزود: اگر این سیستم در منطقه‌ای جهت مصارف آشامیدنی استفاده شود سیستم به صورت خودکار این آب را در مسیر هدایت به منبع هم کلر زنی و هم تصفیه می‌کند.

این مخترع بسیجی تصریح کرد: اولین اختراع را در سن 17 سالگی انجام داده‌ام و از همان موقع تا به حال در امر کمک رسانی به علاقمندان در جهت ایده پردازی تا اختراع فعالیت داشته‌ام.

این مبتکر بسیجی در پایان بیان کرد: اگر حمایت مالی و پشتوانه‌ای وجود داشته باشد قطعا نخبگان و مخترعین کشور را در زمینه علمی، پژوهشی و تکنولوژی در تمام جهان بی‌رغیب می‌سازند.

انتهای پیام/970813/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول