اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران

برنامه شب تاجیکستان برگزار می‌شود

برنامه شب تاجیکستان توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران یکشنبه 12 اسفندماه برگزار می‌شود.

برنامه شب تاجیکستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه شب تاجیکستان توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران یکشنبه  12 اسفندماه برگزار می‌شود. 

در این برنامه قرار است از کتاب ساتم الغ‌زاده و فرهنگ ملّی، نوشته سراج‌الدّین امامعلی، دانشمند تاجیک رونمایی گردد که توسط شاه منصور شاه میرزا،  کارشناس میز تاجیکستان در موسسه فرهنگی برگردان و از سوی خانم زهرا اصلانی ویرایش ادبی شده است.

در برنامه مذکور شاعران ایرانی و تاجیک شعرخوانی خواهند کرد و سخنرانی‌هایی راجع به احوال و آثار ساتم الغ‌زاده، نویسنده شهیر تاجیک (1911-1997) انجام خواهد شد. ساتم الوغ‌زاده یکی از چهره‌های ماندگاری است که در ادبیات معاصر تاجکیستان خدمات ارزشمندی انجام داده است.

در سال 1999 رمان «فردوسی» نوشته ساتم الوغ‌زاده برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

همچنین علاقه‌مندان از نمایشگاه عکس «مشاهیر تاجیکستان» و صنایع دستی این کشور بازدید خواهند نمود و در پایان گروه موسیقی «نوای ملل» آهنگ‌های تاجیکی را اجرا خواهد کرد.

برنامه شب تاجیکستان توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران یکشنبه  12 اسفند ماه ساعت 16 در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود . حضور در این برنامه برای تمامی علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول