اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 13مرداد97

نوید محمدزاده با «پا» به شهرزاد می‌آید/ معرفی نمایش‌های بخش تجربه جشنواره مبارک

نمایش «پا» به کارگردانی آرمین حمدی‌پور و بازی نوید محمدزاده از فردا، چهاردهم مرداد به صحنه تئاتر شهرزاد می‌آید.

نوید محمدزاده با «پا» به شهرزاد می‌آید/ معرفی نمایش‌های بخش تجربه جشنواره مبارک

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، «پا» نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد به همراه دو اثر نمایشی دیگر اجراهای خود را در از 14 مرداد ماه در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهند کرد.

نمایش «پا» به کارگردانی آرمین حمدی پور از شیراز که در نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شد، از 14 مرداماه سال جاری، هر شب ساعت 19 در سالن شماره 3  این مجموعه روی صحنه خواهد رفت. تهیه کنندگی این اثر بر عهده نوید محمد زاده است و نگین تهمتن، پویان فریدونی، فرزاد نامور، حانیه رضایی و رعنا شبانکاره در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«پا» دومین تجربه تهیه کنندگی نمایش توسط نوید محمدزاده در پردیس شهرزاد است، او سال گذشته با تهیه نمایش موفق و پرمخاطب «زندگی درتئاتر» با بیش از70 اجرا در زمینه تهیه تئاتر موفقیت قابل توجهی به دست آورد.

همچنین نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی از تاریخ 14 مرداد ماه هر روز ساعت 18:30 در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجراهای خود را آغاز می‌کند. سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی و سوگل خلیق در این نمایش در مقام بازیگر حضور دارند.

نمایش «بانوایان» عنوان تازه‌ترین اثر نمایشی پردیس تئاتر شهرزاد، به کارگردانی علی نیکزاد است که از 14 مردادماه هرشب ساعت 21:45 در سالن شماره 3 اجرا خواهد شد. حسین میرزائیان، سمیه برجی، محسن میرزاخانی، سارا والیانی، آناهیتا خسروی، رامتین مقدادی، میلاد شوریده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش تحسین شده «آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» به کارگردانی پویا پیر حسینلو که اجراهای خود را از چند وقت قبل آغاز کرد، به دلیل استقبال مخاطبان به مدت 7 روز دیگر تمدید شد و تا 20 مرداد ماه هرشب ساعت 21:30 روی صحنه می‌رود.

نمایش «فلیک» تازه ترین اثر محمد حسن معجونی تا پایان مرداد ماه هرشب ساعت 19:30 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت و در روزهای پایانی هفته دو اجرایی خواهد شد و در دو سانس 19 و 21:30 روی صحنه می‌رود. نوید محمد زاده، ستاره پسیانی و حسین حسینیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش رومرز به کارگردانی فریماه مسگر نیا جز دیگر نمایش های پردیس تئاتر شهرزاد است که هرشب ساعت 20:15 در سالن شماره 3  این مجموعه روی صحنه خواهد رفت و تا 20 مردادماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

نمایش «فصل شکار بادبادک ها» به کارگردانی شاهین صادقیان و نویسندگی جلال تهرانی از نمایش های دیگری است که تا 26 مردادماه، هر شب ساعت 20 در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. متین ستوده بازیگر این اثر نمایشی است.

نمایش کودک «گروفالو» که مختص کودک و نوجوان است هر روز ساعت 17:30 برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، کارگردانی این اثر که جوایز داخلی و جهانی در حوزه تئاتر کسب کرده است بر عهده آرش شریف زاده است.

*«چهارمین شنبه» بلیتش را ارزان کرد

گروه اجرای «چهارمین شنبه» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بهای بلیت این اثر نمایشی را از ۴۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان تغییر داد. این گروه همچنین برای فراهم کردن امکان بیشتری برای مخاطبان و علاقه مندان تئاتر، سالن اجرای نمایش را از سالن شماره ۲ تماشاخانه پالیز به سالن شماره ۱ تماشاخانه که پذیرای ظرفیت بیشتری از مخاطبان و علاقه مندان است، تغییر داد.

ساعت اجرای نمایش «چهارمین شنبه» نیز از ساعت ۲۲ به ۲۰:۴۵ تغییر پیدا کرد.

نمایش «چهارمین شنبه» با حضور مهدی صباغی، محمد اشکان فر، سروش قهرمانلو، فرهنگ سرخوش، هومن شاهی و سحر شاطری اثری است که از نگاه موسیقی به موضوع جنگ می پردازد.

*عروسکی‌های بخش تجربه معرفی شدند

نمایش‌های راه یافته به بخش «تجربه» هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره، شانزده نمایش در بخش تجربه اجرا خواهند داشت که اسامی آنها به شرح زیر است: «ادیدتانا»  به کارگردانی امین پروین (تهران)، «زنگ تفریح ما»  به کارگردانی فاطمه سلجوقی (کرج)، «نخ‌های شمارش شده» به کارگردانی افشین قاسمی (تهران)، «او»  به کارگردانی وحید خسروی (کرمانشاه)، «عروسک‌های من» به کارگردانی مهربان و فرامرز غلامی (آبادان)، «لبخند تلخ ژکوند» به کارگردانی رها اسکندری (اجین)، «آنتیگونه» به کارگردانی امید اکبری (تهران).

«گفتن ـ شنیدن»  به کارگردانی مینا پناه نجات (تهران)، «بلاند رد هد» به کارگردانی مهسا فلاح (تهران)، «درخت بخشنده» به کارگردانی امیر عابدی (تهران)، «آن مرد آمد» به کارگردانی علیرضا ناصحی (تهران)، «عروسک‌هایمان را بخوریم» به کارگردانی محمد بیژنی نسب (تهران)، «جوینده» به کارگردانی لیلا احمدی (تهران)، «اندر احوالات یک خوردن ساده» به کارگردانی حمیدرضا قربانی (تهران)، «رویای پرومته» به کارگردانی محسن اکرمی (یزد)، «سیاه» به کارگردانی سایه سیروانی (مدرسه تئاتر شارل ویل مزیه).

از جمله رویکردهای بخش تجربه (تجربه، نوآوری و تفاوت)، تاکید بر نمایش‌های خلاقانه ( که با شیوه‌های معمول نمایش عروسکی متفاوت است)، برخورد نوآورانه با عروسک، خلق شیوه‌های جدید نمایشگری عروسکی و تمرکز بر اجراهایی با مدت زمان کوتاه است. 

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود. 

*کودکان آرزوها را می‌بافند

نمایش «آرزوهای بافتنی» با مشارکت کودکان اجرا می‌شود و در آن، تعدادی کلاف بافتنی رنگی به خاله بافتنی کمک می‌کنند تا برای بچه‌هایی که در مناطق کم آب زندگی می‌کنند، ابر و باران ببافند.

این نمایش از جمله آثاری است که در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره و با مشارکت مخاطبان خردسال و کودک به صحنه می‌رود. «آرزوهای بافتنی» با تلفیقی از نمایش خلاق، پنج عروسک باتومی که با کاموای بافتنی رنگی ساخته شده‌اند و بازیگر به صحنه می‌رود.

در طول اجرای این نمایش مشارکتی و کاربردی، مخاطبان خردسال و کودک به صورت عملیاتی با بازیگر همراه می‌شوند تا یاد بگیرند چگونه آب را درست مصرف کنند.

کارگردان «آروزهای بافتنی» در این کار به بحث تخیل و آروزهای بچه‌ها  نیز توجه دارد و معتقد است، کودکان می‌توانند با تفکر و فکر کردن آرزوهای خود را محقق کنند. فرهاد اسماعیلی نگارش نمایش‌نامه را به عهده داشته و کارگردان کبرا مالمیر است. آرزو صدری و پویا یزدان‌جو عروسک‌گردان نمایش  هستند.

*خانه نمایش مهرگان فراخوان فضای تئاتر بصری را منتشر کرد

فراخوان فضای تئاتر بصری با نگاه ویژه به آثاری که به تلفیق تئاتر با هنرهای تجسمی، موسیقی معاصر و استفاده از تکنولوژی در راستای خلق تکنیک‌های بصری نوین می‌پردازند، توسط خانه نمایش مهرگان منتشر شد.

فضای تئاتر بصری جریانی مستقل است که تلاش دارد تا امکانی را برای ارائه نمایش‌های مدرن، نوآورانه و خلاق ایجاد کند. همچنین این نهضت به جهت رویکردی که برای خود در نظر گرفته، آن هم به جهت فاصله‌گیری از تئاتر بدنه و مرسوم، در نظر دارد تا به دور از هر نوع مرز و محدودیتی، زمینه‌هایی را برای متحد ساختن و تلفیق عناصر ژانرهای متنوع تئاتر ایجاد کند.

این فضا، تمرکز و اهمیت ویژه‌ای به تولیداتی می‌دهد که فاصله مرزهای میان بازیگری، رقص، هنرهای تجسمی و اجرا را به شکلی کاملا بصری نادیده می‌گیرد و به گونه‌ای در تلاش است که فرم‌های تازه‌ای را با تلفیق هنرهای مختلف به اجرا در بیاورند.

یکی از مهمترین اهداف این فضا، به وجود آوردن تصاویر جذاب، آزمایش‌های بصری گوناگون و همچنین بازی‌های فرمی متنوع درباره توهم و واقعیت ارائه شده توسط هنرمندان است چرا که تردید، زبان در این گونه از تولیدات، تصویری، استعاری و نمادپردازانه خواهد بود.
همچنین فضای تئاتر بصری، متعهد به ارائه مکانی برای به اشتراک گذاشتن تولیدات هنرمندان مختلف خواهد بود. لذا این فضا نگاه ویژه‌ای به آثاری دارد که به تلفیق تئاتر با هنرهای تجسمی، موسیقی معاصر و استفاده از تکنولوژی در راستای خلق تکنیک‌های بصری نوین در تئاتر می‌پردازد.
اولویت اصلی فضا تئاتر بصری، ارج نهادن و بصری کردن لایه‌های پنهان اجتماع گذشته و امروز به سبب رسیدن امر تئاتر به سوژه‌هایی جدید است؛ چرا که این شکل از تئاتر هدفی جز از بین بردن مرزها میان اثر و مخاطب نداشته، ندارد و نخواهد داشت. بدون تردید با نگاهی به جستارهای تئاتر معاصر دنیا، متوجه خواهیم شد که تئاتر معاصر دنیا، با تکیه بر تجربه‌های پیشین هنرمندان مختلف، تصاویر تازه‌ا‌ی در نسبت با آنچه که در گذشته تصویر می‌شده، به مخاطب ارائه می‌دهد.
بنابراین فضای تئاتر بصری فرصتی است برای ایجاد پلی بی‌واسطه میان گذشته و امروز به جهت ایجاد خلق تصاویر تصاویر جدید برای درک مفاهیم نوین در امر مشاهده و آنچه که از آن استنباط و قابل تاویل است.

* ۴۰ درصد تخفیف برای «آپ آرت مان»

همزمان با فعال شدن امکان خرید بلیت روزهای جدید نمایش کمدی اجتماعی «آپ آرت مان» به کارگردانی امیر شاه علی از بسته تخفیفی ویژه این نمایش نیز رونمایی شد.

مخاطبین این نمایش در هنگام خرید بلیت از طریق سامانه تیوال از بیست تا چهل درصد تخفیف ویژه بهرمند شده و دانشجویان تمام رشته‌ها و هنرجویان آموزشگاه‌های هنری نیز تا روز پایانی اجرا می‌توانند با استفاده از کد مشخص شده در سایت یا مراجعه حضوری به گیشه از چهل درصد تخفیف استفاده کنند.

بازیگران این کار محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، فائقه شلالوند، سهیل بابایی، مهناز مهدی زاده، امیر شاه ‌علی هستند و رضا داوود‌نژاد و سهی‌بانو ذوالقدر نیز به عنوان صداپیشه با گروه نمایش همکاری می‌کنند.

نمایش کمدی اجتماعی «آپ آرت مان» از یازدهم مردادماه هر شب ساعت 21 در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول