اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

/بسته خبری تئاتر/6مرداد97

تالار هنر صبح‌ها فعال شد/ «ساعت لرزان مردمان تیره روز» در حوزه هنری

در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و تعطیلی مدارس، تالار هنر با برنامه‌ریزی فوق‌العاده صبح‌­ها نیز با اجرای ویژه نمایش‌ها پذیرای علاقه‌مندان است.

تالار هنر صبح‌ها فعال شد/ «ساعت لرزان مردمان تیره روز» در حوزه هنری

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و تعطیلی مدارس، تالار هنر با برنامه‌ریزی ویژه و فوق‌العاده صبح‌­ها نیز با اجرای ویژه نمایش‌ها پذیرای علاقه‌مندان است.

در سانس صبح علاوه بر مخاطبان عمومی که تا پیش از این فقط امکان حضور در سانس عصر را داشتند این امکان فراهم شده تا کودکانی که در مهدهای کودک‌ هستند با هماهنگی مدیران این مهدها از این امکان ویژه استفاده کنند.

نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی فریبا دلیری در تاریخ­ هفتم مرداد ماه ساعت ۱۰ به صحنه می‌رود و نمایش «شازده کوچولو» به نویسندگی بهرام جلالی پور و کارگردانی آناهیتا غنی­‌زاده در تاریخ نهم مرداد ساعت ۱۰ روی صحنه می‌­رود.

لازم به ذکر است علاوه بر اجراهای صبح‌ نمایش‌­های «شازده کوچولو» در ساعت ۱۸:۴۵ و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در ساعت ۲۰:۱۵ هرروز به­ جز شنبه‌ها تا پایان مرداد ماه و آغاز برگزاری جشنواره عروسکی روی صحنه تالار هنر خواهند بود.

* «فلیک» در هفته جاری دو اجرایی خواهد شد/ «آمیزقلمدون» از نیمه مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد

تازه‌ترین نمایش محمدحسن معجونی که از تاریخ ۱۹ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، به دلیل استقبال مخاطبان در روزهای پایانی هفته جاری در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۲ اجرا خواهد شد.

این نمایش در روز یکشنبه ۷ مردادماه در ساعت ۱۷ ویژه دانشجویان روی صحنه خواهد رفت و دانشجویان تمام رشته‌ها می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی  بلیت‌های نمایش «فلیک» را به صورت حضوری خریداری کنند. نوید محمدزاده، ستاره پسیانی، حسین حسینیان و برنا انصاری بازیگران تازه ترین نمایش محمد حسن معجونی هستند.

از سوی دیگر نمایش «آمیز قلمدون» به نویسندگی زنده‌یاد اکبر رادی و کارگردانی‌ هادی مرزبان از نیمه مردادماه سال جاری اجراهای خود را در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد. ایرج راد، فرزانه کابلی و پریسا مقتدی بازیگرانی هستند که در تازه‌ترین نمایش‌هادی مرزبان به ایفای نقش خواهند پرداخت.  نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی تا ۱۵ مردادماه به اجراهای خود ادامه خواهد داد و بعد از آن نمایش «آمیز قلمدون» جایگزین این نمایش می‌شود.

نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» نخستین اثر شاهین صادقیان که اجراهای خود را از ۲۶ تیرماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد، تا ۲۴ مردادماه هرشب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد به اجراهای خود ادامه می‌دهد. نویسندگی این اثر برعهده جلال تهرانی است و متین ستوده در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد.

همچنین نمایش کمدی «دلاک‌ها» به کارگردانی شهرام عبدلی تا ۱۲ مردادماه هر شب ساعت ۲۱:۴۵ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

*یک پلاتو به نام بازیگر پیشکسوت در شهر اهر نامگذاری شد

تعدادی از مسئولان و نمایندگان شورای اسلامی شهرستان اهر، مدیران برگزاری جشنواره تئاتر ارسباران، تعدادی از مدیران فرهنگی وزارت ارشاد، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از مقام هنری حسین محب اهری بازیگر نمایش «خسیس» که این روزها در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته، قدردانی کردند.

در این مراسم که پس از اجرای نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی صورت گرفت، تعدادی از مدیران فرهنگی و اجتماعی شهرستان اهر به همراه مسئولان برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه «ارسباران (قره داغ)» ضمن قرائت متنی در تجلیل از حسین محب اهری و قرائت متن پیام علیرضا آقازاده دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر ارسباران از نامگذاری یک پلاتوی نمایشی به نام وی در شهرستان اهر خبر دادند.

حسین محب اهری نیز پس از برگزاری این مراسم قدردانی که با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود، توضیح داد: بیش از ۴۴ سال است که در حوزه‌های مختلف بازیگری مشغول به فعالیت هستم و در این مدت نیز شاهد اتفاقات تلخ و شیرین زیادی بودم. اما امشب بسیار خوشحالم که روی صحنه تئاتر توسط تعدادی از مسئولان فرهنگی شهرستان اهر، وزارت ارشاد و جمعی از همکارانم از من قدردانی می‌شود به همین جهت جز خوشحالی غیرقابل توصیفی که در درونم وجود دارد چیز دیگری برای گفتن ندارم.

*فهرست اجراهای تماشاخانه سنگلج اعلام شد

مدیریت این تماشاخانه براساس نظر کارشناسان و تعهدات مدیریت قبلی، فهرست اجراهای سال ۹۷ تا شروع جشنواره بین المللی تئاتر فجر را با میزبانی از چهار گروه نمایشی اعلام کرد.

بر اساس این خبر، تماشاخانه سنگلج به ترتیب میزبان نمایش‌های ذیل خواهد بود: ۱.نمایش عبدالمیمون، نویسنده: محمد چرم‌شیر، کارگردان: کهبد تاراج، ۲.نمایش آهسته با گل سرخ، نویسنده: اکبر رادی، کارگردان: ‌هادی مرزبان، ۳. نمایش دیوان تئاترال، نویسنده: محمود استاد محمد، کارگردان: لادن نازی، ۴.نمایش قحط الرجال، نویسنده و کارگردان: محمدرضا آزادفرد

*نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» در تماشاخانه ماه حوزه هنری

نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» نوشته علیرضا نادری درام‌نویس، به کارگردانی مجید قربانی از هفتم تا ۲۶ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. حمیدرضا صفار، مجید قربانی، لادن قناد، آزیتا ستوده، سپیده جعفری، علی باهری و کیمیا فیضی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه این نمایش آمده است؛ نمایش روایتگر یک غروب تا نیمه شب از زندگی یک خانواده در حاشیه شهر است که هر کدام از اعضای این خانواده درگیر مسائل و مشکلاتی هستند که وضعیت آنها را پیچیده و بسیاری ویژه می‌کند و مخاطب خود را پس از دقایقی لبخند و بغض در پایان شکه می‌کند.

نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» ۷ تا ۲۶ مرداد ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه خواهد رفت. 

*برنامه اجراهای مرداد ماه خانه نمایش مهرگان اعلام شد

دو سالن این مجموعه با ۶ اثر نمایشی در مردادماه میزبان علاقمندان است. نمایش روز بیست و یکم به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیوشا محرابی از ۷ مرداد ماه ساعت ۱۸ در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه خواهد آمد و بازیگران آن ایوب آقاخانی، سولماز غنی، سروش طاهری، بهرام سروری نژاد، رویا فلاحی، محمدرضا قلمبر، پویان یحیی پور، پریسا خواجه دهی، نگین فیروزمنش و یاسمن تبریزی هستند.

آشغال مرد، اثر ماتئی وینسی یک به کارگردانی نادر نادرپور عنوان اثر نمایشی است که از ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ این مجموعه اجرای آن آغاز خواهد شد و فائزه احمدی، کیمیا امیرعلایی، جواد اینانلو، بهار بیگ زاده، پریا جعفرمحمدی، حمیده جعفری، سجاد خلیفه‌هاشمی، مهشید دلاوری، یلدا دهقانی، محمد راشد، هدیه رضازاده، پریسا روزبهانی، شقایق سادات موسوی، امیرعلی سلطانی، حمیدرضا سنگیان، مهدی شمس، ندا صحرایی، حسین کرمی، بوژان کریم‌ پوریان، پگاه مصدق، غزاله وهاب زاده و نادر نادرپور در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش تیولا نوشته و کار علی عابدی است که بازیگران آن پرستو گلستانی، وحید آقاپور، ‌محمدصادق ملک و ‌سامان دارابی هستند. این اثر نمایشی از ۱۸ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۱ مهرگان اجرا خواهد شد.

همچنین هملت اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی میکائیل شهرستانی از ۲۱ مرداد ماه ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ روی صحنه خواهد آمد. بازیگران این نمایش محمدعلی صادقی، پژمان المعی، محمد سلیمانی، فرزان اسدیان، ‌ فرشاد کوکبیان، مسعود آشوری، ‌ پیمان مقدم، سعید پارسا، آیدا جهاندیده، شیما زادپور، بهمن هراتی، ‌امید داودوندی، رضا خلیل‌آبادی، نکیسا عقبایی، ماهان زارع، الهام قاسمی، بهناز دانش، سورن گرم‌آبادی، یاسین حسینی و منصور رضایی هستند.

اجرای نمایش زخم‌های وحشتناک زمین بازی نوشته راجیو جوزف و کار علی منصوری نیز که از ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۱ این مجموعه روی صحنه آمده است تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. بازیگران این اثر نمایشی آیه کیان پور و محمد صدیق مهر هستند.

همچنین نمایش دختر یانکی اثر نیل سایمون به کارگردانی روزبه شفیعی که از ۱۷ مرداد ماه ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ مهرگان با بازی امیررضا نظری، فریناز نسرین و روزبه شفیعی به روی صحنه آمده است، اجرای آن تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول