اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

وزیر سوری: احتمالا افراد مسلح حاضر در غوطه توافق خروج را خواهند پذیرفت

وزیر آشتی ملی سوریه تصریح کرد که شاید برخی از تروریستهای حاضر در غوطه شرقی از منطقه تحت اشغال خود در غوطه شرقی خارج شوند.

وزیر سوری: احتمالا افراد مسلح حاضر در غوطه توافق خروج را خواهند پذیرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه از احتمال حصول توافق در غوطه شرقی خبر داد.

حیدر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تأکید کرد که شاید برخی از تروریستهای معارض حاضر در غوطه شرقی از منطقه تحت اشغال خود در غوطه شرقی خارج شده یا سیطره دولت سوریه بر آن را بپذیرند.

وی تصریح کرد که  شاید افراد «مسلح معارض در منطقه ای به مرکزیت شهر حرستا –یکی از سه منطقه [تحت اشغال] تروریستهای معارض در غوطه شرقی- آماده عقد چنین توافقی باشند».

این مسئول سوری خاطر نشان کرد که ارتش سوریه بیش از 80% از منطقه تحت اشغال تروریستها در غوطه را آزاد کرده، ولی شاید با رسیدن به مناطق پرجمعیت تر پیشروی کندتر شود.

حیدر در عین حال اعلام کرد که مسئولان سوری در کنار عملیاتهای میدانی، مسئله مصالحه در این مناطق را مد نظر قرار خواهند داد تا جان افراد غیر نظامی حفظ شود.

وی همچنین اعلام کرد که دمشق با تروریستهای معارض حاضر در غوطه تماس دارد و تا کنون نیز در برخی از پرونده ها نتایج قابل قبولی به دست آمده و ممکن است در حرستا دستاوردی حاصل شود، «ولی من زمان معینی مشخص نمی‌کنم؛ زیرا این مسئله مربوط به این است که افراد مسلح بپذیرند که خارج شوند، به وضعیتشان رسیدگی شود و ارتش نیز وارد این منطقه شود».

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از ششم اسفند ماه سال جاری عملیات پاکسازی غوطه شرقی را کلید زدند و تا کنون بیش از 83% از این منطقه را آزاد کرده اند.

در موازات عملیات میدانی ارتش سوریه، روند خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

 وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که شمار کل افراد خارج شده از غوطه شرقی دمشق از زمان آغاز عملیات انسانی، بیش از 79 هزار نفر است که بیشتر آنها کودک هستند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول