اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سوری: مناطق کاهش تنش باید به روند مصالحه بپیوندد

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اهمیت عملیات نیروهای مقاومت در جنوب غرب دمشق و نقش آن در کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی از این منطقه، تأکید کرد که روند مصالحه در سوریه گسترده تر خواهد شد.

وزیر سوری: مناطق کاهش تنش باید به روند مصالحه بپیوندد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «لیانگ» کاردار چین در سوریه چهارشنبه (روز گذشته) در دمشق به دیدار «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه رفت.

حیدر در این دیدار تأکید کرد که روند مصالحه در سوریه در سال آتی، تغییرات مهمی را به خود خواهد دید و گسترده تر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: مناطق کاهش تنش هیچ گزینه ای به جز الحاق به آشتی محلی ندارند.

خبرگزاری سانا به نقل از این مسئول سوری گزارش داد، سال جاری شاهد مصالحه های محلی بودیم که نقطه عطف مثبتی بود و سبب شد که روستاها و شهرک‌ها و مناطق در ریف‌های دمشق، حمص، حلب، رقه، قنیطره و درعا کاملا به مناطق امنی بدل شود.

حیدر با تأکید بر لزوم پیش بردن همزمان مبارزه با تروریسم و مصالحه محلی، تصریح کرد که این مسئله شرایط آغاز بازسازی سوریه را فراهم کرده است؛ خاصه اینکه این مسئله با بازگشت شهروندان سوری به محل زندگی خود همزمان شده است؛ شهروندانی که به دلیل تروریسم از شهر و روستای خویش آواره شده بودند.

وزیر آشتی ملی سوریه از نقش چین در پرونده های مربوط به مصالحه های محلی و انسانی و موضع این کشور در محافل بین المللی که در برابر هژمونی غرب  و آمریکاست، قدردانی کرد.

کاردار چین نیز ضمن تبریک پیروزهای ارتش سوریه به ملت و دولت این کشور، تأکید کرد که موضع حمایتی پکن در خصوص گفتگوی سوری-سوری و تداوم مبارزه با تروریسم و بازسازی ثابت است.

حیدر پس از این نشست و در یک کنفرانس مطبوعاتی، به پیروزی‌های ارتش سوریه در ریف جنوب غربی دمشق به ویژه مناطق «بیت جن و مغر المیر» اشاره و تأکید کرد که با این عملیات دست رژیم صهیونیستی از این مناطق کوتاه شد.

وی با اشاره به ادامه فعالیت‌ها برای خارج ساختن تروریست‌ها از این منطقه از رهگذر توافق، تأکید کرد که خارج ساختن افراد بیمار و ربوده شده از غوطه شرقی توسط هلال احمر سوریه، از وظایف حکومت این کشور به شمار می‌رود.

ارتش سوریه روز گذشته 72 ساعت به تروریستها مهلت داد که تسلیم شوند و از آنجا به ادلب بروند و کسانی هم که تمایل دارند در این منطقه باقی بمانند، باید به وضعیتشان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول