اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سوری: داعش و النصره یا از الیرموک خارج شوند، یا به وضعیتشان رسیدگی شود

وزیر آشتی ملی سوریه می‌گوید که ترکیه، عربستان و قطر، نیت حسنه خود را در خصوص توافقهای موسوم به مناطق کاهش تنش ثابت نکرده‌اند و این توافقها به مصالحه‌های محلی واقعی ختم نشد.

وزیر سوری: داعش و النصره یا از الیرموک خارج شوند، یا به وضعیتشان رسیدگی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد که توافق مناطق کاهش تنش در سوریه بر اساس توافقات منطقه ای و بین المللی و در راستای اهداف سیاسی بزرگی حاصل شد، نه فقط حل مسئله داخلی سوریه.

حیدر در گفتگو با شبکه خبری «الاخباریه» تأکید کرد: «آنچه ترکیه از مناطق کاهش تنش میخواهد با آنچه ایران و روسیه خواستار آن هستند، تفاوت دارد و آنچه آمریکا و اسرائیل مد نظر دارند، با آنچه سوریه میخواهد متفاوت است. در واقع ما به نوع دیگری در پوشش سیاسی با هم درگیریم».

وی با بیان این مطلب افزود، حکومت سوریه توافقهای مناطق کاهش تنش را امضا نکرد، بلکه بدین سبب با آن موافقت کرد که چنین توافقاتی آزمونی برای حسن نیت  عربستان، ترکیه و قطر باشد.

وزیر آشتی ملی سوریه ادامه داد:« ما در این فکر بودیم که اگر این تجربه، به صورت موقت شش ماهه سبب شود که به سمت مصالحه های داخلی در این مناطق حرکت کنیم، در مسیر درست حرکت کرده ایم».

حیدر با بیان اینکه این توافقات در خصوص راستی آزمایی، ما را به مسیر درست نبرده است؛ چرا که نه ترکیه، نه عربستان و نه قطر، نیت حسنه ای از خود نشان نداده اند تأکید کرد که این مسئله سبب نشده که بتوانند با گروههای مسلح حاضر در این مناطق، به توافق مصالحه دست یابند.

وی درباره اردوگاه الیرموک واقع در جنوب دمشق که بخش اعظم ان در اشغال داعش و جبهه النصره قرار دارد، گفت که پرونده منطقه از سایر پرونده ها جداست، هر چند که برخی در تلاش بودند این منطقه در زمره مناطق کاهش تنش قرار گیرد، ولی گروههای تروریستی داعش و النصره «یا باید به وضعیتشان رسیدگی شود، یا اینکه از آن خارج شوند و این منطقه تحت کنترل حکومت درآید».

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول