اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر سوری: به زودی ساکنان روستاهای اطراف دمشق به منازل خود بازمی‌گردند

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اعلام قریب الوقوع زمان بازگشت ساکنان شماری از روستاهای اطراف دمشق به خانه های خود، تأکید کرد که نیروهای سوری امنیت روند بازگشت ساکنان را تأمین خواهند کرد.

وزیر سوری: به زودی ساکنان روستاهای اطراف دمشق به منازل خود بازمی‌گردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که در مناطق جنوب غربی سوریه، درگیریها در جریان است و ارتش و نیروهای مقاومت در آن پیشروی کرده اند، بار دیگر پرونده بازگشت افراد آواره به منازل خود باز شده است.

«علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه روز گذشته در جریان دیدار با دهها تن از اعضای کمیته های آشتی محلی در روستاها و شهرکهای جنوب شرقی واقع در غوطه شرقی دمشق گفت که به زودی زمان بازگشت ساکنان به شماری از روستاهای اطراف دمشق اعلام خواهد شد.

روزنامه الوطن سوریه، به نقل از حیدر گزارش داد که تصمیم دولت سوریه در این زمینه مشخص است و دمشق می‌کوشد که وضعیت را در این مناطق مشخص کند. به عبارت دیگر یا «با اقدام نظامی یا با مصالحه‌های محلی برای تأمین امنیت روند بازگشت ساکنان به منازل خود».

وی تصریح کرد، آنچه درباره خروج قریب الوقوع تروریستهای جبهه النصره از مناطق تحت اشغال آنان در غوطه شرقی گفته می‌شود، فقط در حد حرف باقی مانده است.

همزمان با اظهارات حیدر، تحولات مهمی در عرصه میدانی در این منطقه رخ داده و ارتش توانسته است تا کنون کنترل ارتفاعات مشرف بر اطراف مناطق «بیت یما، بیت سابر و اللواء 68» را به دست گیرد.

منابع میدانی اعلام کردند که محور «مغیر المیر» محاصره شده و منطقه «تل مروان» همچنان در اشغال تروریست‌هاست.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول