اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

باید القائات غربی از ذهن مردم پاک شود

هاشمی: کار مهم ما در عرصه بین المللی پاک کردن ذهن مردم از رسوبات فرهنگی و القائات حاکمیت غربی است.

باید القائات غربی از ذهن مردم پاک شود

رخدادهای 8 اسفند 63

چکیده:

  • رجایی خراسانی: به دلیل نقض مکرر بی طرفی در مورد مسائل ایران جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شرکت نمی کند.

 

  • هاشمی: کار مهم ما در عرصه بین المللی پاک کردن ذهن مردم از رسوبات فرهنگی و القائات حاکمیت غربی است.

 

  • سازمانی جهت تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی تشکیل می شود.

 

  • آیت الله رضوانی از سوی امام امت به امامت مسجد حاج سید عزیز الله منصوب شد.

 

ایران در نشست شورای امنیت شرکت نمی کند

رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک خواستار تشکیل یک کمیسیون سازمان ملل جهت رسیدگی به آزادی هزاران اسیر غیر نظامی بیگناه ایرانی که با توسل به زور در عراق در بند می باشند و همچنین تحقیق پیرامون وضعیت هزاران ایرانی ناپدید شده در جنگ شد.

رجایی خراسانی گفت: برای ایران امکان مبادله تمامی اسرای در بند در دو کشور تنها به خاطر اختلاف تعداد اسرا در دو کشور وجود ندارد. عراق اظهار می دارد که 6 هزار اسیر جنگی در اختیار دارد در حالی که ایران نزدیک به 50 هزار تن را اسیر کرده است.

رجایی خراسانی در این کنفرانس خبری تصریح کرد: عراق از سوی خود برای هفته آینده تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل را جهت بررسی گزارش اخیر درخواست کرده است. اما ایران به دلیل شکایت های قدیمی اش نسبت به شورای امنیت که از دید تهران یک نهاد بی طرف نمی باشد در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

رجایی خراسانی همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ را به خاطر سکوتش در مورد تجاوز به حقوق اسرای ایرانی در عراق و ریختن اشک تمساح برای اسرای عراقی در ایران محکوم کرد. وی خاطر نشان ساخت که صلیب سرخ در صورتی که برخی از نمایندگانش را فرابخواند و مذاکره با ایران در مورد کیفیت فعالیتهایش بپذیرد می تواند فعالیت های خود در ایران را از سر بگیرد.(1)

 

دیدار هاشمی با سفرا و کارداران

وزیر امور خارجه سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: مشکل جمهوری اسلامی و کارهای مهم بین المللی ما در این مقطع پاکسازی رسوبات غلط فکری و  فرهنگی و القائات حاکمیت غربی در چند  قرن اخیر می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که دشمنان ما برای لکه دار کردن انقلاب اسلامی هر کاری که بتوانند می کنند وسعیشان این است که رسوبات گذشته خود را در ذهن مردم احیاء کنند گفت: آنها که زمانی اسلام عربستان را مسخره می کردند حالا نه تنها آن را قبول دارند بلکه برایش تبلیغ هم می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به سفرا و کارداران تاکید کرد: کار بزرگ ما ساختن فکر است ما باید ثابت کنیم که مذهب واقعا می تواند حرکت دهنده باشد و برای رسیدن به این هدف باید خوب کار کنیم تا بتوانیم موفقیت بدست بیاوریم و بتوانیم یک الگو و نمونه خوب برای سایر مسلمانان جهان باشیم.(2)

 

تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور

شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اعضا تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این جلسه تشکیل سازمانی جهت تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی زیر نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی و با نظارت کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت.(3)

 

حکم امام امت به آیت الله رضوانی

به دنبال رحلت حضرت آیت الله العظمی خوانساری طی حکمی از سوی امام امت آیت الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی به امامت مسجد حاج سید عزیز الله منصوب شد.

در متن حکم امام آمده است: از آن جا که پس از رحلت تأسف انگیز حضرت آیت الله مرحوم آقای خوانساری رضوان الله علیه، جمعی از مؤمنین از این جانب خواسته اند که برای امامت مسجد سید عزیزالله یک نفر شخص دارای صلاحیت معرفی نمایم، لذا جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا رضوانی دامت افاضاته را که سال های طولانی با ایشان نزدیک بودم و ایشان را به علم و تقوا و صلاح و سداد موصوف دانم، برای این امر شریف معرفی می نمایم. و ایشان وکیل این جانب می باشند و مؤمنین می توانند در امور شرعیه به ایشان مراجعه نمایند(4)

منابع:

1. اطلاعات، 8 اسفند 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 8 اسفند 63، ص 12
3. اطلاعات، 8 اسفند 63، ص 1
4. کیهان، 8 اسفند 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول