اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار به مردم درباره توطئه گسترده دشمنان

هاشمی: دشمن می خواهد ذهن و دل مردم را با تبلیغات مسموم خالی کند و این گونه قلمداد کند که این انقلاب خدمت موثری برای جامعه انجام نداده است تا پشتوانه مردمی را از انقلاب بگیرند.

هشدار به مردم درباره توطئه گسترده دشمنان

رخدادهای 6 اسفند 63

چکیده:

  • هاشمی به مردم درباره توطئه گسترده تبلیغاتی دشمنان هشدار داد.

 

  • نخست وزیر: ایران کلیه اسرای معلول عراقی را آزاد می کند.

 

  • لایحه بازسازی کانون وکلا در شورای عالی قضائی تصویب شد.

 

  • در حمله انقلابیون مسلمان 200 مزدور عراقی کشته شد.

 

هاشمی: دشمن می خواهد دل مردم را با تبلیغات مسموم خالی کند

شرکت کنندگان در سمینار روابط عمومی های مرکز عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: من احساس می کنم که دشمن امروز بیشتر روی جنگ تبلیغاتی حساب می کند. دشمن می خواهد ذهن و دل مردم را با تبلیغات مسموم خالی کند و این گونه قلمداد کند که این انقلاب خدمت موثری برای جامعه انجام نداده است تا پشتوانه مردمی را از انقلاب بگیرند.

هاشمی افزود: من هشدار می دهم به ملتمان که به کسانی که به مسائل انقلاب و دولت و جریانات خدمتگزار مملکت بی محابا می تازند اگر اطمینان به آنها ندارند با شک به آنها نگاه کنند.

رئیس مجلس با انتقاد شدید از رسانه های ترکیه در مورد گزارش اخیر سازمان ملل گفت: خبیث تر از همه روزنامه های ترکیه هستند که حالا ادعای دوستی هم با ما دارند ولی اینها بلاخره از تیره همان آتاتورک هستند. اینها زهری که می توانستند در روزنامه هایشان پاشیدند. همه حرف هم این است که در ایران در اردوگاه ها برای سربازان تبلیغ دینی می شود و اسم این را هم شکنجه گذاشته اند.(1)

 

تشکیل جلسه شورای عالی قضایی

جلسه دیروز شورایعالی قضایی به ریاست آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور تشکیل شد.

در این جلسه آقای صانعی دادستان کل کشور گزارشی از ملاقات دیروز خود و  قضات شرع و دادستان های انقلاب تهران را با حضرت امام برای شورا مطرح کرد. در این جلسه همچنین لایحه بازسازی کانون وکلا که طی چند جلسه پیرامون آن بحث شده بود به تصویب شورای عالی قضایی رسید و جهت تصویب نهایی توسط وزیر دادگستری به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.(2)

 

موسوی: ایران کلیه اسرای معلول را آزاد می کند

اعضای کمیسیون حمایت از اسرا و مفقودین ایرانی جنگ تحمیلی با نخست وزیر کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

مهندس میرحسین موسوی در ملاقات با  اعضای این کمیسیون با اشاره به گزارش اخیر هیئت ویژه سازمان ملل متحد مامور بررسی وضعیت اسرای جنگ تحمیلی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات  حقانیت خود و در ادامه اقدامات انسانی قبلی خود کلیه اسرای معلول و بیمار عراقی را که هنوز مسترد نشده اند به طور یک جانبه آزاد می کند.

مهندس موسوی همچنین اظهار امیدواری کرد انتشار گزارش هیئت سازمان ملل ضمن خاتمه دادن به بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی از مساله انسانی اسرا توسط رژیم عراق عامل موثری در بهبود وضعیت اسرای ایرانی شود.

از سوی دیگر دیروز 100 تن از اسرای عراقی مستقر در اردوگاه های تختی، پرندک، کهریزک و دیگر اردوگاه های اطراف تهران که برنامه ملاقاتشان به خاطر رفاه حال خانواده های آنان در اردوگاه حشمتیه و در مرکز شهر قرارداده شده بود در محیطی گرمی و صمیمی با عزیزان خود دیدار کردند. در این ملاقات که تا بعد از ظهر به طول کشید خانواده های اسرا که اکثرا همراه با فرزندانشان آمده بودند به طور آزادانه با عزیزانشان دیدار کردند. این دیدار در حالی انجام می گیرد که جمهوری اسلامی ایران از مجامع بین المللی خواسته است تا رژیم بعثی صهیونیستی عراق را وادار به ترک شکنجه اسرای ایرانی در عراق کند.(3)

 

هلاکت 200 مزدور بعثی

انقلابون مسلمان عراقی با حمله به واحدهای زرهی ارتش بعثی صهیونیستی عراق در منطقه چمچال از توابع کرکوک 200 تن از مزدوران بعثی را کشته و 90 تن دیگر از آنان را به اسارت خود درآوردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به دنبال اعلام به اصطلاح عفو عمومی از جانب صدام تکریتی مسلمانان عراقی برای اثبات این حقیقت که هرگز فریب تبلیغات حکام بغداد را نخواهند خورد هفته گذشته با یک طرح گسترده به گردان های پشتیبانی زرهی ارتش بعث عراق مستقر در چم چال واقع در 45 کیلومتری کرکوک حمله کرده و پس از یک سلسله درگیری های شدید 200 تن از مزدوران بعثی از جمله تعدادی افسر و درجه دار را کشته و 90 تن دیگر را به اسارت خود درآوردند. در این حمله گسترده که در طول نبرد انقلابیون با رژیم بغداد بی سابقه بوده است تعدادی تانک و نفربر صدامیان نیز منهدم گردید.

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 6 اسفند 63، ص 12
2. کیهان، 6 اسفند 63، ص 2 و 3
3. اطلاعات، 6 اسفند 63، ص 1
4. اطلاعات، 6 اسفند 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول