اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مقابله با سیاست منزوی کردن ایران

آیت الله خامنه ای: تا زمانی که انقلاب اسلامی در خط اصیل خود باقی بماند حملات و توطئه های استکبار جهانی علیه آن ادامه خواهد یافت و باید برای مقابله با آن آماده شویم.

مقابله با سیاست منزوی کردن ایران

رخدادهای 1 اسفند 63

چکیده:

  • رئیس جمهور: با سیاست منزوی کردن ایران مقابله می کنیم.

 

  • دادستان تهران به بوتیکداران هشدار داد.

 

  • کمیته انقلاب اسلامی از مردم برای کشف کلیه اماکن فساد دعوت به همکاری کرد.

 

  • کردها 450 سرباز ارتش صدام را کشته و 200 نفر را اسیر کردند.

 

آیت الله خامنه ای: تا زمانی که انقلاب در خط اصیل خود باقی بماند توطئه ها ادامه دارد

سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی دیروز  با آیت الله خامنه ای دیدار کردند. در این دیدار که با حضور دکتر ولایتی و جمعی از مقامات وزارت امور خارجه برگزار شد رئیس جمهور گفت: از نظر ما ارتباط با کشورهای منطقه یک حرکت بلند مدت غیر مقطعی و اجتناب ناپذیر است زیرا کشورهای منطقه مانند ما تحت ستم استکبار جهانی واقع شده اند و ما با آنها احساس نزدیکی می کنیم و وظیفه ماست که به آنان کمک کنیم. ارتباط با کشورهای آفریقایی و عربی جزء دین و سیاست ماست و ما برای ایجاد و توسعه و تحکیم رابطه با این کشورها آماده بوده و هستیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به خطر نفوذ عوامل استکبار جهانی به نام اسلام در منطقه افزود: امروز خطر سلطه ارتجاع به نام اسلام در کشورهایی که شما هستید کم و بیش محسوس است. دشمنان اسلام سعی دارند با صرف مخارج هنگفت چیزی را که به نام اسلام و تنها برای مقابله با اسلام اصیل و انقلابی بوجود آمده در همه کشورهای اسلامی منتشر سازند و یا حداقل فضای لازم را برای رشد اندیشه خالص و ناب اسلامی آلوده سازند. از جمله توطئه های دشمنان نیز سیاست عراقی- ارتجاعی– آمریکایی برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است که باید با آن مقابله شود.

آیت الله خامنه ای افزود: تا زمانی که انقلاب اسلامی در خط اصیل خود باقی بماند حملات و توطئه های استکبار جهانی علیه آن ادامه خواهد یافت و باید برای مقابله با آن آماده شویم.(1)

 

هشدار دادستان به بوتیک داران

حجت الاسلام میر عمادی دادستان عمومی تهران با انتشار اطلاعیه ای بار دیگر به کسانی که از راه های غیر مشروع و غیر قانونی اقدام به خرید و فروش کالاهای قاچاق می نمایند و با اعمال و رفتار خود عفت جامعه اسلامی را جریحه دار می سازند هشدار داد. در این اطلاعیه تاکید شده است: فرصت طلبان بدانند که مبارزه با فساد مقطعی نبوده و نخواهد بود بلکه تا ریشه کنی عوامل فساد و منکرات مجدانه ادامه خواهد یافت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با اخطار مجدد به کلیه کسانی که به نحوی از انحاء از راه های غیر مشروع و غیر قانونی اقدام به خرید و فروش کالاهای قاچاق می نمایند هشدار می دهد خود را با شرایط انقلاب اسلامی تطبیق دهند و با احترام گذاشتن به عقیده اکثریت ملت مسلمان ایران دادستانی عمومی تهران را یاری نمایند. در غیر این صورت با اقدام قاطع مسئولین قضائی و اجرایی رو به رو خواهند شد.(2)

 

قدردانی کمیته انقلاب اسلامی از امت حزب الله

روابط عمومی کمیته انقلاب اسلامی با قدردانی از حمایت بی دریغ امت حزب الله و تمامی شخصیت ها و ارگان ها و نهادها که نسبت به تعطیل کردن 150 باب مغازه اشاعه دهنده فحشا در جامعه اعلام حمایت کرده بودند اعلام کرد: این کمیته قاطعانه در برابر هر گونه فساد و اعمال خلاف شرع طبق قانون و حکم دادستانی برخورد خواهد کرد.

این کمیته از امت حزب الله درخواست کرد چنانچه از اماکن اشاعه دهنده فساد اطلاعی دارند مراتب را سریعا با ستاد خبری کمیته انقلاب اسلامی در میان بگذارند.(3)

 

هلاکت 450 بعثی

سخنگوی اتحادیه میهن پرستان کردستان عراق دیروز اعلام کرد طی یک سلسله زدوخوردهای سنگین با ارتش در منطقه نفت خیز کردستان عراق موفق شدند 450 تن از نیروهای ارتش را کشته و 200 تن دیگر را به اسارت درآوردند.

این سخنگو گفت نیروهای اتحادیه میهن پرستان کردستان جمعه گذشته به یک پادگان ارتش عراق در شادن واقع در جاده میان سلیمانیه حمله کردند و پس از یک روز درگیری موفق شدند این پادگان را به تصرف دربیاورند. به گزارش یونایتدپرس زدوخوردهای مزبور به دنبال شکست ماه گذشته مذاکرات حکومت بغداد با کردها پیرامون خودمختاری سه میلیون کرد بوقوع پیوست. یاداوری می شود ذخایر اصلی نفت عراق در منطقه کردستان این کشور واقع شده است. سخنگوی کردها گفت: جنگ با ارتش حکومت عراق را وادار خواهد ساخت نیروهایش را از جبهه های جنگ با ایران به کردستان بیاورد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 1  اسفند 63، ص 3
2. اطلاعات، 1 اسفند 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 1 اسفند 63، ص 12
4. کیهان، 1 اسفند 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول