اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ماهیت مشترک سه جریان ضدانقلاب

هاشمی: سه جریان ضد انقلاب، مواد مخدر و منکرات در مخالفت با جمهوری اسلامی ماهیتی مشترک دارند.

ماهیت مشترک سه جریان ضدانقلاب

رخدادهای 27 بهمن 63

چکیده:

  • دوره پنجم مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با حضور رئیس جمهور گشایش یافت.

 

  • اسرای عراقی با خانواده های خود دیدار کردند.

 

  • هاشمی: سه جریان ضد انقلاب، مواد مخدر و منکرات در مخالفت با جمهوری اسلامی ماهیتی مشترک دارند.

 

  • سرپرست سازمان حج و اوقاف و امور خیریه: به جز بنیاد شهید سهمیه نهادها در سفرهای حج عمره و سوریه از سال آینده قطع می شود.

 

  •  40 سرباز صهیونیست در انفجار بمب کشته و زخمی شدند.

 

آغاز دوره پنجم مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق

پنجمین دوره مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان گشایش یافت. در این جلسه که رئیس، سخنگو، رئیس کمیته اجرایی و اعضای مرکزی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق حضور داشتند آیت الله خامنه ای ضمن تاکید بر استفاده از افرادی که صمیمانه قصد همکاری با مجلس را دارند و حمایت خود را ابراز داشته اند گفت: مجلس اعلا می تواند به کمک آنها یک جبهه مقاوم و پایدار تشکیل دهد و شما می توانید با کسانی که مستقل از دولت ها و به طور جدی عمل می کنند و حاضر به مبارزه هستند یک جبهه مقاومت تشکیل بدهید.

رئیس جمهور افزود: وجود زندان های بی شمار در بیدادگاه های رژیم عراق خود مبین شکل گرفتن پایگاه های قوی مقاومت مردمی در داخل عراق است و مجلس اعلا با توکل به خدا باید این پایگاه ها را گسترش دهد.(1)

 

دیدار اسرای عراقی با خانواده های خود در تهران

 دهها اسیر عراقی همزمان با برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر با خانواده های خود در اردوگاه حشمتیه تهران ملاقات کردند.

در این ملاقات ابتدا فرمانده پادگان حشمیته طی سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان و با اشاره به این اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز اسرای عراقی میهمان ما هستند و ما وظیفه اسلامی خود می دانیم که با آنان برخورد اسلامی و انسانی داشته باشیم. وی افزود: به کلیه سفارت خانه های ایران در خارج  ابلاغ شده است که تسهیلات لازم را برای آن دسته از اشخاصی که بستگان آنان در ایران اسیر هستند و قصد ملاقات با آنان را دارند برای سفر به ایران ایجاد نمایند. سرهنگ بهنود افزود: این ملاقات ها از چندی پیش شروع شده و  به طور متناوب در سراسر ایران ادامه خواهد داشت.(2)

 

هاشمی: کار ما با کفار و استکبار جهانی به آشتی نخواهد انجامید

به مناسبت فرا رسیدن تاسیس کمیته های انقلاب اسلامی گروهی از پاسداران این کمیته ها با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا گزارشی از عملکرد و فعالیت کمیته ها ارائه شد و آنگاه آقای هاشمی طی سخنانی تاکید کرد: این نهاد می تواند همیشه برای این کشور و انقلاب اسلامی موثر و مفید باشد. البته تا زمانی که خط انقلابی– اسلامی و ایثارگری و عدم توجه به مادیات بر اعضای این نهاد همچنان حاکم باشد.

رئیس مجلس تاکید کرد: تا شعله های انقلاب اسلامی خاموش نشود کار ما با کفار و استکبار جهانی به آشتی نخواهد انجامید. استکبار جهانی دشمنی خود را با ما ادامه خواهد داد ما نیز باید همیشه هوشیار و آماده باشیم. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جریان های ضد انقلاب، مواد مخدر و منکرات گرچه سه مسئله جداگانه است اما در داخل کشور و در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی این سه جریان کاملا یک ماهیت مشترک پیدا کرده اند.(3)

 

قطع سهمیه نهادها در حج

حجت الاسلام امامی جمارانی سرپرست جدید سازمان حج، اوقاف و امور خیریه طی مصاحبه ای مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی اعلام کرد: تا کنون یک میلیون و 100 هزار نفر برای حج  و 311 هزار نفر برای سفر عمره ثبت نام کرده اند که این سازمان تصمیم دارد متقاضیان بالای 70 سال را زودتر از بقیه اعزام نماید.

سرپرست سازمان حج و اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیام آیت الله منتظری در مورد قطع سهمیه نهادها گفت: از سال آینده به جز بنیاد شهید نهادهای دیگر سهمیه جداگانه ای نخواهند داشت و امیدواریم کسی از ما انتظار نداشته باشد که بدون در نظر گرفتن نوبت دیگران کسانی راه به سفرهای حج، عمره و حتی سوریه بفرستیم.(4)

 

هلاکت 40 صهیونیست در جنوب لبنان

انقلابیون مسلمان لبنانی با انفجار یک بمب قوی در نزدیکی صیدا در جنوب لبنان حدود 40 تن از قوای رژیم صهیونیستی را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

بر اساس گزارش ها این بمب بسیار قوی زمانی که یک کشتی مکانیزه ارتش صهیونیستی از نزدیکی اردوگاه فلسطینی عبور می کرد منفجر شد بر اثر این انفجار 10 خودروی صهیونیستی نیز منهدم شد. منابع لبنانی اعلام کردند این بمب حاوی 300 کیلو تی ان تی بود.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 27 بهمن 63، ص 3
2. کیهان، 27 بهمن 63 ، ص 3
3. اطلاعات، 27 بهمن 63، ص 3
4. کیهان، 27 بهمن 63، ص 21
5. جمهوری اسلامی، 27 بهمن 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول