اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شهادت ناظم یک مدرسه توسط منافقین

در جریان یک سوء قصد ناجوانمردانه توسط عوامل مزدور و خودفروخته آمریکا سه کارمند آموزش و پرورش در حین انجام وظیفه مقدس خود در محل مدرسه شهید و مجروح شدند.

شهادت ناظم یک مدرسه توسط منافقین

رخدادهای 19 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: برای پیروزی نهایی انقلاب و برافراشتن پرچم اسلام بایستی با توطئه هایی که از خارج به ما تحمیل می شود مبارزه کرد.

 

  • هاشمی: مسئولان موظفند به نیازهای اعضای سپاه توجه کنند.

 

  • مشکلات سپاه بسیار کمتر از موفقیتهایش بوده است و این به خاطر سلامت افراد و  صلاحیت آنها می باشد.

 

  • 2 تروریست منافق ناظم یک مدرسه در تهران را به شهادت رساندند.

 

  • عراق همزمان با دیدار نمایندگان سازمان ملل حومه بستان را بمباران کرد.

 

 دیدار روحانیون و طلاب قم با رئیس جمهور

در آستانه فرارسیدن نوزدهم دی ماه سالروز قیام خونین مردم شهیدپرور قم جمعی از روحانیون و طلبه های حوزه علمیه قم اعضای ارگان ها و نهادهای انقلاب اسلامی این شهر با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اهداف استکبار جهانی و از بین بردن حس مبارزه گری ملت مسلمان کشورمان گفت: اگر ملت ایران خود را همچنان در حال مبارزات دشوار و میدان پیکار گذشته احساس و مشاهده کند یقینا توطئه ها و شگردهای دشمنان انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: برای پیروزی نهایی انقلاب و برافراشتن پرچم اسلام بایستی با توطئه هایی که از خارج به ما تحمیل می شود مبارزه کرد و در جهت سازندگی کشور بر مبنای اسلام حرکت نمود. اگر ما به فضل الهی بتوانیم بر مبنای دستورات و فرهنگ اسلامی و نظرات گذشتگان ما از اسلام جامعه را بسازیم بزرگترین ضربه را به استکبار جهانی زده ایم.(1)

 

هاشمی: امروز وضع زندگی یک سپاهی در سطح یک کارگر ساده می باشد

نمایندگان حضرت امام به اتفاق فرماندهان پایگاه ها، تیپ ها، لشکرها و مسئولین واحدهای منطقه مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع در این دیدار گفت: کسانی که وارد سپاه شدند همگی برای خدا و برای انجام وظایف انسانی و اسلامی به این راه قدم نهادند و خلوص و معرفت و قرب به خداوند در کسانی که با این انگیزه وارد سپاه شدند همواره رو به فزونی است.

رئیس مجلس افزود: امروز وضع زندگی یک سپاهی در سطح یک کارگر ساده می باشد از مسکن  و ترفیع شغلی و درجات اداری خبری نیست و هیچ مشوق مادی برای آنان وجود ندارد تنها نیازهای جاری زندگی آنها برطرف می شود. البته مسئولین و مردم باید توجه کنند که در مقابل این فداکاری ها نباید بی تفاوت باشند. وظیفه مسئولین و طراحان سپاه این است که غیر از توجه به مسائل معنوی به سایر موارد احتیاجات این برادران نیز توجه کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: مشکلات سپاه بسیار کمتر از موفقیتهایش بوده است و این به خاطر سلامت افراد و صلاحیت آنها می باشد. وقتی بنیه سالم باشد اگر عیب و نقصی نیز در ظواهر پیدا شود خود به خود رفع خواهد شد.(2)

 

شهادت ناظم یک مدرسه توسط منافقین

در جریان یک سوء قصد ناجوانمردانه توسط عوامل مزدور و خودفروخته آمریکا سه کارمند آموزش و پرورش در حین انجام وظیفه مقدس خود در محل مدرسه شهید و مجروح شدند.

بر اساس این گزارش دیروز ساعت 10 و 25 دقیقه صبح 2 تن از مزدوران مسلح آمریکا به دفتر دبستان شهید رجایی واقع در غرب تهران مراجعه کرده و در حین تقاضای درخواست ثبت نام با شلیک گلوله با یک کلت کمری مسعود زاهدی مدیر دبستان را از ناحیه شکم و صورت مجروح ساختند. پس از این سوء قصد نیز زمانی که مستخدم و ناظم دبستان قصد داشتند مانع از فرار مهاجمین شوند توسط مزدوران استکبار جهانی هدف گلوله قرار گرفتند و به شدت مجروح شدند. بر اساس گزارش ها حسن مهماندوست ناظم دبستان به علت شدت جراحات وارده به ناحیه شکم در بیمارستان امیرالمومنین (ع) به شهادت رسید. این نخستین بار نیست که ایادی استکبار جهانی مراکز آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف های شوم خود قرار می دهند.(3)

 

بمباران بستان همزمان با بازدید نماینده سازمان ملل

رژیم عراق همزمان با بازدید هیئت منتخب دبیر کل سازمان ملل از روستاهای بمباران شده دشت آزادگان بار دیگر حومه شهر بستان را بمباران کرد. بر اساس این گزارش در جریان بازدید هیئت سازمان ملل که هیئتی نیز از وزارت امور خارجه و ارتش جمهوری اسلامی آنها را همراهی می کرد از روستاهای بردیه و دهلاویه هواپیماهای عراقی بخشی از منطقه بستان را بمباران کردند و اعضای هیئت شاهد تجاوز و فروریختن بمب توسط هواپیماهای عراقی بر مناطق مسکونی بودند.

سپرست هیئت نمایندگی سازمان ملل بعد از این بازدید تاکید کرد: آنچه در این منطقه مشاهده کردیم دقیقا برای دبیر کل سازمان ملل گزارش خواهیم داد و این گزارش ها بزودی از طریق رسانه های گروهی جهان منتشر خواهد شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 19 دی 63، ص 3
2. کیهان، 19 دی 63، ص 3
3. اطلاعات، 19 دی 63، ص 2
4. کیهان، 19 دی 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول