اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 پیش در چنین روزی

انتقال 10 هزار یهودی سیاه پوست به فلسطین اشغالی

دولت اتیوپی رسما طرح انتقال مخفیانه 10 هزار سیاهپوست یهودی اهل این کشور از سودان به سرزمین های اشغالی فلسطین را که طی هفته های اخیر توسط رژیم صهیونیستی به مورد اجرا گذاشته شده محکوم کرد.

انتقال 10 هزار یهودی سیاه پوست به فلسطین اشغالی

رخدادهای 14 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: گزینش امری حیاتی است نظام اداری جمهوری اسلامی نمی تواند درها را بدون حساب باز بگذارد.

 

  • آیت الله صانعی: کمیته، سپاه و شهربانی باید منابع فساد و ارتشاء را در هر مقامی که هستند به عنوان مفسد فی الارض تعقیب کنند.

 

  • اسرائیل با تبانی سودان 10 هزار یهودی اتیوپی را به تل آویو منتقل کرد.

 

آیت الله خامنه ای: در گزینش باید از افراط و تفریط پرهیز شود

نماز دشمن شکن و پرصلابت جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور پر شور امت حزب الله در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع گزینش ها گفت: اولین نکته در مورد گزینش این است که دو سال پیش از این امام طی فرمانی نارضایتی خود را از بعضی اعمال سلیقه های نادرست گروه هایی که زیر عنوان گزینش کار می کردند ابراز کردند. البته بسیاری از آنها سوء نیت نداشتند اما براورد وضعیت برای آنها مشکل بود نتیجه این شده بود که بسیاری از افراد صالح و آماده به خدمت و بی ضرر پشت درها می ماندند و از دروازه گزینش نمی توانستند وارد شوند اما فرمان انحلال گزینش را دادند و هیئت عالی گزینش را مامور انتخاب گزینش ها کردند.

رئیس جمهور افزود: امر گزینش امری حیاتی است. نظام اداری جمهوری اسلامی نمی تواند درها را بدون حساب باز بگذارد با توجه به توطئه های دشمنان و پول هایی که برای تضعیف نظام خرج می شود دائما این خطر است که افراد در دستگاه های حساس اداری ما بخصوص رسانه ها بر خلاف اهداف جمهوری اسلامی و مردم مسلمان حرکتی را طراحی کنند.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: کسانی که می خواهند وارد ادارات بشوند باید شناسائی و ارزیابی شوند اما در مورد گزینش ها برادران و خواهران گزینش ها باید از افراط و تفریط بپرهیزند زیرا امام در همان فرمان خود فرموده اند ملاک حال کنونی افراد است. نه آنچنان سهل انگاری درست است که بافت های اداری جهت گیری خود را رها کنند و نه سخت گیری های نادرست که با اندک بهانه ای مردم را پشت در نگه داریم.(1)

 

آیت الله صانعی: کسانی که می خواهند آبروی نظام را ببرند باید دستگیر و مجازات شوند

نماز وحدت بخش جمعه این هفته شهر خون و قیام با شرکت گسترده امت شهید پرور به امامت آیت الله صانعی دادستان کل کشور و امام جمعه موقت قم در مسجد اعظم و شبستان های اطراف با شکوه تمام برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته قم با اشاره به موضوع فساد و فحشا خطاب به دادگاه ها و دادسراها و مامورین انتظامی گفت: به عنوان یک وظیفه قانونی به همه دادسراهای انقلاب مستقر در ارتش یا غیر ارتش به همه ضابطین بر حسب خدمت قانونی که مسئولیتش را هم به عهده می گیرم عرض می کنم ضابطین تحقیق کنند و اطلاعات را جمع آوری نمایند و مراکز و منابع فساد و فحشا و ارتشاء را کشف و خنثی نمایند.

امام جمعه موقت قم افزود: کمیته، سپاه و شهربانی منابع فساد و ارتشاء را در هر مقام و پستی که هستند به عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار بدهند. رسیدگی به این امر در صلاحیت دادسرای انقلاب است و باید کسانی را که با حرکت حساب شده ای می خواهند آبروی نظام را ببرند دستگیر و مجازات کنند.(2)

 

انتقال 10 هزار یهودی سیاه پوست به فلسطین اشغالی

دولت اتیوپی رسما طرح انتقال مخفیانه 10 هزار سیاهپوست یهودی اهل این کشور از سودان به سرزمین های اشغالی فلسطین را که طی هفته های اخیر توسط رژیم صهیونیستی به مورد اجرا گذاشته شده محکوم کرد. به گفته دولت اتیوپی انتقال یهودیان از سودان به اسرائیل مشروعیت ندارد و برخی از این افراد را با توسل به زور ناچار به مهاجرت کرده اند. بنا بر گزارش یونایتد پرس اسرائیل که با همکاری دولت نمیری در سودان در این زمینه اقدام کرده برای انجام طرح نیز 5 میلیون دلار کمک از دولت آمریکا دریافت کرده است. به نوشته این نشریه طی چند هفته گذشته هواپیماهای حامل یهودیان اتیوپیایی ساکن سودان شب و روز پروازهای انتقال را انجام داده و در این مدت 280 پرواز داشته اند. بر اساس گزارش ها برنامه انتقال یهودیان برای اسکان اجباری در سرزمین های اشغالی تا شش هفته دیگر ادامه خواهد داشت وزارت خارجه اتیوپی با انتشار بیانیه ای این مساله را محکوم کرد.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 15 دی 63، ص 18
2. کیهان، 15 دی 63، ص 3
3. کیهان، 15 دی 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول