اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تبعیض؛ منشا ظلم های دیگر جامعه

اسلام چیزی جز عدالت اجتماعی و احیاء ارزش های انسانی و میدان دادن به همه انسان ها برای سیر بی نهایت نیست. وجود تبعیض در جامعه منشا ظلم های دیگر هست.

تبعیض؛ منشا ظلم های دیگر جامعه

رخدادهای 18 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: همه مشکلات را نمی توان به پای جنگ انداخت.

 

  • دادستان انقلاب لرستان: عوامل حزب خائن توده قصد هواپیماربایی در مسیر خرم آباد- تهران را داشتند.

 

  •  هیئت اعزامی سازمان ملل از آثار  بمباران های اخیر صدام در خوزستان بازدید کرد.

 

  • دوازدهمین دور مذاکرات نظامی میان لبنان و رژیم صهیونیستی شکست خورد.

 

آیت الله خامنه ای: وجود تبعیض در جامعه منشا ظلم های دیگر هست

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در گفت و گویی مطبوعاتی در مورد مهمترین مسائل کشور نظرات خود را بیان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع عدالت گفت: اسلام چیزی جز عدالت اجتماعی و احیاء ارزش های انسانی و میدان دادن به همه انسان ها برای سیر بی نهایت نیست. نظام عادلانه اجتماعی آن نظامی است که به همه انسان ها میدان می دهد و فرصت می دهد در قلمرو بی نهایت خود حرکت کنند تا استعدادهایشان شکوفا گردد و هیچ منطقه انحصاری برای قشری یا طبقه ای از مردم را قرار ندهد و دیگران را محروم نکند اما محصور کردن عدالت اجتماعی تنها در بعد اقتصادی کوچک کردن اسلام است. اگر اسلام را به خاطر عدالت اجتماعی بخواهیم و یا اینکه بگوییم اسلام را می خواهیم ولی به عدالت اجتماعی کاری نداریم غلط است. آیت الله خامنه ای تاکید کرد: وجود تبعیض در جامعه منشا ظلم های دیگر هست.

رئیس جمهور در مورد مشکلات کشور نیز گفت: ما همیشه با برادران مسئول بالا در دولت تکرار می کنیم. ما همیشه به دولت یادآوری می کنیم که همه مشکلات را به گردن جنگ نمی توان انداخت بخشی از مشکلاتمان یقینا معلول ضعف مدیریت در بعضی از بخش ها است و یک مدیریت قوی می تواند تنگدستی کم پولی و مشکلاتی از این نوع را جبران کند.

رئیس جمهور در مورد شرایط جنگ نیز گفت: دشمن هیچ هنر دیگری غیر از ضربه زدن به ما جز مخفی شدن در پشت سیم خاردار و سنگر ندارد. دشمن حالت نه جنگ و نه صلح را می خواهد در حالی که ما جنگ توام با پیروزی می خواهیم.(1)

 

افشای جزئیات تازه از توطئه هواپیماربایی در لرستان

برادر سر شوق دادستان انقلاب اسلامی لرستان طی گفت و گویی اطلاعات تازه ای پیرامون چگونگی کشف توطئه هواپیماربایی در مسیر خرم آباد تهران در اختیار خبرنگاران گذاشت.

وی گفت: ربایندگان روز 11 دی با خرید بلیط قصد عملی کردن توطئه خود را داشتند که خوشبختانه با هوشیاری پرسنل شهربانی قبل از انجام هر گونه عمل خائنانه ای دستگیر شدند.

دادستان انقلاب لرستان گفت: مامورین شهربانی و امت حزب الله با زیر نظر داشتن یک فرد معتاد که پای خود را گچ گرفته بود متوجه حرکات غیر عادی او می شوند که پس از بازداشت نامبرده اعتراف نموده است وی و دو تن دیگر قصد ربودن هواپیما را داشته اند. به گفته دادستان لرستان ربایندگان در مراحل بازجویی خود را از عوامل حزب منحله و خائن توده معرفی کرده اند.(2)

 

سفر هیئت سازمان ملل به سوسنگرد

در پی بمباران وحشیانه روستانشینان مستضعف منطقه دشت آزادگان توسط هواپیماهای ارتش بعثی صهیونیستی عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن دهها تن از مردم بی گناه این منطقه شد بعد از ظهر دیروز هیئتی از نمایندگان دبیر کل سازمان ملل متحد برای بازدید از آثار این حملات وحشیانه وارد سوسنگرد شدند. هیئت نمایندگی دبیر کل سازمان ملل همچنین دیروز از یه بیمارستان اهواز که در آن تعدادی از مجروحین غیر نظامی حمله هوایی عراق بستری هستند دیدن کرد.(3)

 

شکست دوباره مذاکرات لبنان و رژیم اسرائیل

دوازدهمین دور مذاکرات نظامی میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی روز گذشته با شکست خاتمه یافت. هیئت لبنانی اعلام کرد به خاطر لجاجت اسرائیل این مذاکرات قطع شده و هیئت اسرائیلی نیز اعلام کرد تا اطلاع ثانوی مذاکرات را قطع خواهد کرد. با این وجود منابع سازمان ملل گفتند اجلاس بعدی روز پنج شنبه برگزار خواهد شد. بر اساس گزارش ها در پایان این مذاکرات سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که هیئت های لبنانی و اسرائیلی تحت نظر این سازمان برای بحث درباره مساله عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از لبنان و اتخاذ تصمیمات امنیتی به مذاکره پرداختند.

در این زمینه رئیس هیئت اسرائیلی به خبرنگاران گفت: پاسخ دولت لبنان به درخواست اسرائیل درباره استقرار نیروهای پاسدار صلح در شمال رودخانه لیتوانی برای اسرائیل غافلگیر کننده بود. امین جمیل رئیس جمهور دیروز تاکید کرد هرگز قبول نخواهیم کرد که از نیروهای سازمان ملل برای جداسازی مناطق یا مردم لبنان استفاده شود.(4)

منابع:

1. کیهان، 18 دی 63، ص 3 و 22
2. اطلاعات، 18 دی 63، ص 3
3. اطلاعات، 18 دی 63، ص 3
4. کیهان، 18 دی 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول