اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و سودان

وزارت خارجه: انتقال یهودیان اتیوپی به فلسطین اشغالی توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و سودان است.

توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و سودان

رخدادهای 17 دی 63

چکیده:

  • با تصویب مجلس سازمان بهزیستی تحت پوشش وزارت بهداری قرار گرفت.

 

  • توطئه ربودن یک هواپیما در مسیر خرم آباد-تهران خنثی شد.

 

  • آیت الله خزعلی نفر اول مسابقات حفظ تمام قرآن شد.

 

  • هیئت ویژه کارشناسان سازمان ملل امروز از مناطق بمباران شده توسط رژیم عراق بازدید می کند.

 

  • وزارت خارجه: انتقال یهودیان اتیوپی به فلسطین اشغالی توطئه مشترک آمریکا، اسرائیل و سودان است.

 

ادغام وزارت بهداری و سازمان بهزیستی

مجلس شورای اسلامی روز گذشته به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد. در این جلسه در ادامه رسیدگی به طرح تغییر سمت رئیس سازمان بهزیستی به وزیر بهزیستی  زیر نظر وزارت بهداری رای داد.

 به موجب بند ج طرح تصویب شده در جلسه دیروز دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه لایحه تشکیلات و وظایف وزارت بهداری و بهزیستی را جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. (1)

 

کشف توطئه هواپیماربایی در مسیر خرم آباد- تهران

توطئه ربودن یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر خرم آباد- تهران با اقدام به موقع نیروهای انتظامی کشف و خنثی شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از قول مقامات کشور گزارش داد دو روز پیش سه تن از عوامل استکبار جهانی که قصد داشتند یک فروند هواپیما را در مسیر خرم آباد تهران بربایند؛ توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند. کشف این توطئه از طریق تماس های امت حزب الله با مقامات ذیربط صورت گرفت. بر اساس این گزارش از ربایندگان یک کلت کمری به دست آمد که در پای گچ گرفته شده یکی از ربایندگان جاسازی شده بود. این گزارش حاکیست در 4 ماهه اخیر این چهارمین توطئه هواپیماربایی است که با هوشیاری نیروهای انتظامی و کمک مردمی خنثی می شود. قبلا در تاریخ های 21 شهریور، 13 مهر و 17 آذر سه مورد تلاش مزدوران آمریکا برای ربودن هواپیماهای مسافری جمهوری اسلامی خنثی و ربایندگان آن دستگیر شدند.(2)

 

درخشش آیت الله خزعلی در مسابقات حفظ قرآن کریم

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد اسامی برگزیدگان دوره نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم استان تهران که از سوی سازمان اوقاف و با شرکت جمع کثیری از قاریان و حافظان و علاقمندان قرآن کریم در بقعه مبارکه حضرت سید ناصرالدین برگزار شد اعلام گردید. بر اساس این گزارش در این مسابقات آیت الله خزعلی عضو فقهای شورای نگهبان نفر اول در حفظ تمام قرآن شد. محمد رضا اویسی و علی محمد نظری نیز در حفظ تمام قرآن نفرات دوم و سوم شدند.(3)

 

 سفر احتمالی نماینده سازمان ملل به خوزستان

یک هیئت کارشناسی سازمان ملل امروز از مناطق مسکونی خوزستان که طی چند روز اخیر توسط جنگنده های رژیم صدام بمباران شده است بازدید و گزارش تهیه خواهد کرد. سفر این هیئت در صورتی انجام خواهد گرفت که رژیم عراق با درخواست سازمان ملل مبنی بر عدم حمله به مناطق بمباران شده در طول بازدید هیئت موافقت نماید. حسین کاظم پور اردبیلی معاون امور بین المللی و اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت و گویی ضمن اعلام سفر این هیئت به جنوب کشور گفت: به دنبال حملات چند روز اخیر هواپیماهای متجاوز عراقی به مناطق مسکونی مستان، صالح آباد و روستاهای این مناطق وزارت امور خارجه ایران از دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد که به هیئت ویژه این سازمان ماموریت دهد تا از آثار جنایات جدید رژیم صدام بازدید و گزارش تهیه نماید. به گفته وی وزارت خارجه گزارش این حملات ناجوانمردانه را برای دبیر کل سازمان ملل ارسال داشته است. رژیم عراق در خرداد ماه گذشته به سازمان ملل تعهد داده بود که از حمله به مناطق مسکونی ایران خودداری خواهد کرد.(4)

 

محکویت انتقال اجباری یهودیان اتیوپی به اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه تبانی رژیم نمیری با صهیونیست ها جهت انتقال بیش از 10 هزار  یهودی اتیوپیایی به فلسطین اشغالی محکوم کرد.

وی در این رابطه گفت: در یک تبانی ننگین با آمریکا و رژیم صهیونیستی و با سوء استفاده از شرایط قحطی و گرسنگی در اتیوپی طی 270 پرواز از سودان بیش از 10 هزار نفر از یهودیان اتیوپی را به سرزمین های اشغالی انتقال داده است. طبیعی است که این اقدام رژیم نمیری در مخالفت آشکار با مصوبات کنفرانس اسلامی و جامعه عرب می باشد و خیانتی به آرمان فلسطین و توطئه ای علیه اسلام محسوب می شود.(5)

منابع:

1. کیهان، 17 دی 63، ص 1
2. جمهوری اسلامی، 17 دی 63، ص 11
3. جمهوری اسلامی، 17 دی 63، ص 11
4. کیهان، 17 دی 63، ص 26
5. اطلاعات، 17 دی 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول