اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تجربه تلخ استکبار جهانی از انقلاب اسلامی

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: استکبار جهانی از همه انقلاب ها می ترسند اما ترس او از انقلاب اسلامی چیز دیگری است چون تجربه ای تلخ کرده اند که انقلاب اسلامی سازش پذیر و متکی به یک قشر خاص نیست.

تجربه تلخ استکبار جهانی از انقلاب اسلامی

رخدادهای 16 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: سازش ناپذیری و عدم اتکا به یک قشر خاص تجربه تلخ استکبار جهانی از انقلاب اسلامی است.

 

  • آیت الله منتظری: انتقاد علمی با منطق و استدلال قطعا برای حفظ انقلاب و حضور مردم در صحنه مفید خواهد بود.

 

  • 20 نفر در رابطه با هواپیماربایی در شیراز دستگیر شدند.

 

  • مذاکرات آمریکا و شوروی پیرامون کنترل تسلیحات هسته ای فردا در ژنو آغاز می شود.

 

آیت الله خامنه ای: انقلاب اسلامی سازش پذیر و متکی به یک قشر خاص نیست

اعضای کاروان وحدت اصفهان که برای تقدیم کمک های مردم اصفهان عازم جبهه های نبرد هستند با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع ملاقات کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: استکبار جهانی از همه انقلاب ها می ترسند اما ترس او از انقلاب اسلامی چیز دیگری است چون تجربه ای تلخ کرده اند که انقلاب اسلامی سازش پذیر و متکی به یک قشر خاص نیست متکی به آحاد مردم و برخاسته از کانون دل های گرم ملت است.

رئیس جمهور افزود: لذا از این انقلاب می ترسند و واقعا هم این انقلاب برای استکبار جهانی امری خطرناک است. بدانید اگر اسلام در این مملکت شکست می خورد همه اسلام شکست می خورد زیرا می گفتند انقلاب اسلامی ایران برجسته ترین بیت این قصیده بوده و شکست خورد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: اصل کار ایمان و عمل است که وجود دارد اما مراقب باشید دشمن های خطرناکی در کمین هستند بعضی دانسته دشمنی می کنند و بعضی نادانسته اختلاف انگیزان، نفاق افکنان، شایعه پردازان و خود خواهان جزو این دسته هستند.(1)

 

 آیت الله منتظری: خط کشی ها به ضرر اسلام و انقلاب است

مسئولین ستاد تبلیغات داخلی و خارجی دهه فجر به همراه حجت الاسلام شریعتی معاون بین الملل وزارت ارشاد اسلامی و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات و سرپرست نمایندگی های خبرگزاری جمهوری اسلامی در خارج به اتفاق دکتر خرازی سرپرست این سازمان با آیت الله منتظری در قم دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: به نظر من نباید ما جلوی انتقادهای سازنده و بیان منطقی عیوب را بگیریم و نباید هم از گفتن آن ناراحت شویم. انتقاد علمی با منطق و استدلال قطعا برای حفظ انقلاب و حضور مردم در صحنه مفید خواهد بود.

آیت الله منتظری مساله افراد لایق و قوی برای هر مسئولیتی به خصوص امر تبلیغات چه در داخل و یا خارج کشور را مطرح و تاکید کرد: من از این خط بازی ها که یکی را به خط یک و دیگری را به خط سه و یا خط این و آن منصوب می کنند احساس خطر می کنم. این خط کشی ها به ضرر اسلام و انقلاب است و باید دور ریخته شود و ملاک انتخاب افراد برای مسئولیت را تعهد دینی و توان و لیاقت افراد برای هر کاری که مطرح است باید قرار داد؛ حالا به هر خطی که منسوب باشد.(2)

 

دستگیری 20 نفر در شیراز

20 نفر از افراد گروهک موسوم به فدائیان آریایی در رابطه با توطئه هواپیماربایی در شیراز دستگیر شدند.

حجت الاسلام رمضانی دادستان دادسراهای انقلاب و عمومی شیراز در یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر گفت: از آذر ماه سال جاری تا کنون متوجه دو حرکت هواپیماربایی در فرودگاه شیراز به مقصد عراق شدیم و با تلاش فراوانی که جهت شناسایی عوامل اصلی این توطئه ها به عمل آمد موفق به دستگیری 20 تن شدیم.

وی افزود: این افراد همچنین 20 فقره سرقت مسلحانه و غیر مسلحانه در سطح شیراز داشته اند که باید از آنها پرسید اگر دوستدار خلق هستند و برای نجات مردم کار می کنند چرا اموال همین مردم مستضعف را می دزدند. به گفته رمضانی این افراد تحت عنوان فدائیان آریایی متشکل از سلطنت طلبان، منافقین، فدائیان اقلیت و اکثریت برای به اصطلاح نابودی جمهوری اسلامی فعالیت می کردند.(3)

 

آغاز مجدد مذاکرات هسته ای آمریکا و شوروی

پس از یک سال توقف در مذاکرات مربوط به کنترل سلاح های هسته ای بین مسکو و واشنگتن وزاری امور خارجه آمریکا و شوروی فردا مجددا در ژنو گفت و گوهای خود را از سر می گیرند. محافل خبری فرانسه بر این عقیده اند که مقام های دو کشور از هم اکنون خود را آماده کرده اند در صورت شکست مجدد این مذاکرات مسئولیت را متوجه دیگری بکنند. مطبوعات شوروی از چند روز پیش تاکید می کنند که مسکو با حداکثر کاهش و حتی از بین بردن سلاح های هسته ای موافق است ولی نباید فراموش کرد که موفقیت این مذاکرات بستگی به موضع آمریکا و میزان واقع بینی واشنگتن خواهد داشت.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 16 دی 63، ص 12
2. کیهان، 16 دی 63، ص 1 و 3
3. اطلاعات، 16 دی 63، ص 2
4. اطلاعات، 16 دی 63، ص 16


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول