اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عقب نشینی آمریکا از ادعای خود درباره ایران

لاری اسپیکز سخنگوی کاخ سفید ضمن بازپس گرفتن اتهامات قبلی محافل آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایالات متحده ایران را به همکاری با هواپیماربایان متهم نمی کند.

عقب نشینی آمریکا از ادعای خود درباره ایران

رخدادهای 24 آذر 63

چکیده:

  • موسوی: هیچ کس مجاز نیست در برابر فساد  اداری گذشت کند زیرا این حق مردم و انقلاب است.

 

  • آیت الله منتظری: به افرادی که دلسوزی آنها به انقلاب عملا ثابت شده بیشتر میدان داده شود.

 

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون ویژه پیگیری بیانیه الجزایر را برگزیدند.

 

  • سخنگوی کاخ سفید اتهام همکاری ایران با هواپیماربایان را پس گرفت.

 

 

موسوی: نظام ما باید خشن ترین چهره را در مقابل فساد اداری داشته باشد

دومین روز سمینار استانداران سراسر کشور در تهران با سخنرانی مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر پیگیری شد.

آقای موسوی در این سمینار گفت: هر دولتی که اسم جمهوری اسلامی را یدک می کشد باید واقعا خدمتگزار مردم باشد و مردم ما باید نشانه های چنین رویه ای را در سیاست های ما و نحوه برخورد مسئولین با خودشان مشاهده کنند.

نخست وزیر ضمن تاکید بر لزوم مبارزه با فساد اداری اظهار داشت: نظام ما باید خشن ترین چهره را در مقابل فساد خصوصا فساد اداری داشته باشد. ما بر پایه ارزش های اسلامی و قرآنی انقلاب کردیم و به پیروزی رسیدیم و اگر نتوانیم شیوه انقلاب را که بر پایه پاکی، تقوا و پشت پا زدن به ارزش های غربی ما شکل گرفته است حفظ کنیم در آینده با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم بود.

وی خطاب به استانداران تاکید کرد: به عنوان یک سیاست به هیچ وجه نباید در مقابل فساد اداری گذشت داشته باشید. وقتی مصالح عمومی جامعه مطرح می شود یقینا باید بر گرایش های عاطفی که در درون ماست فائق بیاییم. زیرا به هیچ وجه مجوزی ندارید که از فساد اداری گذشت کنید زیرا این مساله حق الناس و حق مردم و انقلاب است.(1)

 

دیدار فرماندهان سپاه با آیت الله منتظری

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه قائم مقام و نماینده امام در سپاه و مسئول عملیات و وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار تاکید کرد: حتی المقدور باید سعی شود نیروهای ارزنده و باسابقه و قوی بیشتر جذب شوند و افرادی که دارای فکر و نظر هستند و نسبت به جبهه ها و تاکتیک های جنگی شناخت بیشتری دارند به کار گرفته شوند.

آیت الله منتظری افزود: این موضوع منحصر به سپاه و جبهه ها نیست بلکه اصولا در تمام ارگان ها و پست ها لازم است به افراد لایق و قوی و مخلص که سالها در انقلاب بوده اند و تعهد و دلسوزی آنها نسبت به انقلاب عملا ثابت شده است بیشتر میدان و زمینه رشد بدهیم وگرنه افراد فرصت طلب و ضعیف ممکن است با تظاهر به انقلابی گری کارهای اساسی را در دست بگیرند و به انقلاب ضربه وارد شود.(2)

 

انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بیانیه الجزایر

 مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد و سپس جلسه به ریاست محمد یزدی نایب رئیس اول ادامه یافت. در این جلسه لایحه مربوط به اصلاح و تشدید مجازات مرتکبین مواد مخدر مطرح و وزیر بازرگانی به سوالات خلخالی و امانی همدانی پاسخ گفت.

همچنین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون ویژه برای پیگیری بیانیه الجزایر مطرح شد و ابتدا تشکیل این کمیسیون و تعداد اعضای آن به 7 نفر به رای گذاشته شد و به تصویب رسید از 21 نفر کاندیدای عضویت در این کمیسیون 7 نفر زیر انتخاب شدند؛ غلامحسین نادی با 123 رای، جلال الدین فارسی با 114 رای، دری نجف آبادی 110 رای، محمد یزدی 108 رای، سید محمد خامنه ای 107 رای، سید رضا زواره ای 81 رای و محمد اصغری 79 رای. (3)

 

عقب نشینی آمریکا از ادعای خود درباره ایران

لاری اسپیکز سخنگوی کاخ سفید ضمن بازپس گرفتن اتهامات قبلی محافل آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایالات متحده ایران را به همکاری با هواپیماربایان متهم نمی کند. اما به نظر دولت آمریکا ایرانیها در انجام یک اقدام سریع برای غلبه بر هواپیماربایان کوتاهی کردند. آمریکا قبلا ضمن متهم کردن ایران به همکاری با هواپیماربایان گفته بود که پس از بازگشت 2 تن از مقامات خود که جزو مسافرین هواپیمای کویتی بودند نظر خود را اعلام خواهد کرد. اظهارات سخنگوی کاخ سفید در مورد تاخیر در عملیات از سوی ایران نیز در حالی است که کلارک خلبان انگلیسی هواپیمای کویتی علت تاخیر عملیات را آزادی گروه بیشتری از مسافران و کاهش تلفات احتمالی ذکر کرد. از سوی دیگر 2 مقام آمریکایی نیز که به آمریکا بازگشته اند در مصاحبه هایی در کویت و فرانکفورت اتهامات فوق الذکر علیه ایران را بی اساس توصیف کرده بودند. یکی از این 2 مقام آمریکایی نیز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز آمریکا گفت من اهمیتی به سیاست و دیپلماسی نمی دهم ایرانی ها جان من را نجات دادند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 24 آذر 63، ص 3
2. کیهان، 24 آذر 63، ص 3
3. کیهان، 24 آذر 63، ص 6
4. اطلاعات، 24 آذر 63، ص 19

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول