اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

33 سال پیش در چنین روزی

رد طرح حفاظت از شخصیت ها در مجلس

کلیات طرح قانونی حفاظت از شخصیت ها و اماکن حساس و تاسیسات حیاتی کشور به رای گذاشته شد و از عده حاضر در جلسه 95 رای موافق و 98 رای مخالف و ممتنع رای دادند درنتیجه این طرح به تصویب نرسید و رد شد.

رد طرح حفاظت از شخصیت ها در مجلس

رخدادهای 16 آذر 63

چکیده :

  • آیت الله مهدوی کنی : دشمن در کمین است مردم باید هوشیار باشند.

 

  • نمایندگان مجلس به طرح حفاظت از شخصیت ها و اماکن حساس و حاتب کشور رای ندادند.

 

  • هاشمی : کارهای فرهنگی که سپاه انجام داد از کارهای نظامی اش مهمتر بود.

 

  • آیت الله منتظری : ائمه جمعه نباید در کانال و خط خاصی قرار گیرند.

 

تاکید آیت الله مهدوی کنی بر لزوم وحدت

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته تهران در دومین روز از هفته وحدت به امامت آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز در دانشگاه تهران برگزار شد.

آیت الله مهدوی کنی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت :مسئولین حکومت اسلامی موظفند خصلت رسول خدا را دنبال کنند و همه مشکلات و نارسایی های مردم را ناشی از انقلاب و جنگ عنوان نکنند و دیگران نیز موظفند نارسایی ها را به مسئولین کشور گوشزد کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لوزم وحدت گفت : دشمن در کمین است تا تفرقه بیندازد. تمام مردم و طرفداران انقلاب باید هوشیار باشند. آیت الله مهدوی کنی درباره ماجرای هواپیما ربایی نیز گفت : همانطور که مسئولین ما بارها گفته اند و حتی سیاست ما بوده است ما با این قبیل کارها( هواپیما ربایی) مخالفیم و مسلما عده ای از این مسافران بی گناه هستند. اسلام اجازه نمی دهد انسان های بیگناه را به وحشت اندازد.(1)

 

 رد طرح حفاظت از شخصیت ها در مجلس

مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. جلسه روز پنج شنبه پس از سخنان ناطقین پیش از دستور و سخنان کوتاه رئیس و تذکرات نمایندگان غیر علنی شد و پس از علنی شدن کلیات طرح قانونی حفاظت از شخصیت ها و اماکن حساس و تاسیسات حیاتی کشور به رای گذاشته شد و چون در شمارش آراء اختلاف نظر بین منشی ها پیش آمد لذا رای گیری با ورقه صورت گرفت و از عده حاضر در جلسه 95 رای موافق و 98 رای مخالف و ممتنع رای دادند درنتیجه این طرح به تصویب نرسید و رد شد.(2)

 

هاشمی : سپاه از متن انقلاب جوشیده است

دادستان ها و حکام شرع سپاه پاسداران انقلاب اسلای سراسر کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت : سپاه انصافا از مهمترین نهادهای انقلاب است که از از متن انقلاب جوشیده و مراحل تکاملی و تشکیل و انسجام آن مملو از ایثار برادران سپاه و امدادهای غیبی بوده است.

آقای هاشمی با اشاره به این مطلب امام امت که فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود گفت : انصافا این از کلمات بی اغراق است. سپاه در مقابله با کودتاها و  شکستن  ضد انقلاب و تروریسم  در جنگ تحمیلی بسیار موثر بود و با وجود این همه فداکای و جان دادن برای انقلاب و روحیه بخشیدن به حرکت اسلامی مردم، سپاه از لحاظ معنویتی که به جامعه داد نیز نقش مهمی ایفا کرد.کارهای فرهنگی که سپاه انجام داد از کارهای نظامیش مهمتر بود.

نماینده امام در شورای عالی دفاع تاکید کرد : این تلاش برای بدنام کردن سپاه و تضعیف و از اثر انداختن آن به خاطر امتیازات آن است این مسائل در مورد روحانیت نیز وجود دارد. آقای هاشمی در مورد احزاب و گروه ها و ارتباط آنها با سپاه نیز گفت : تجربه انتخابات گذشته ثابت کرد که این دستور امام بسیار حکیمانه بود که سپاه و نیروهای مسلح نباید وارد این مسائل شوند. برادارن سپاهی اگر بنا دارند در برنامه هایشان با یک جریان فکری خاص کار کنند مسئولیت سپاهی بودن را کنار بگذارند.(3)

 

دیدار ائمه جمعه خوزستان با آیت الله منتظری

ائمه جمعه استان خوزستان با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : ما باید به اهمیت موقعیت جهانی انقلاب و کاری که در دنیا کرده است کاملا آگاه باشیم و طبیعی است که کاری چنین بزرگ مشکلات فراوانی نیز در راه خود دارد و این وظیفه ماست که از مشکلات و کمبودها احساس خستگی به خود را ه ندهیم.

آیت الله منتظری در مورد شرح صدر ائمه جمعه نیز گفت :ائمه جمعه چون نماینده مقام رهبری هستند باید کاری کنند که همچون رهبر انقلاب جامعیت و شمول معنوی خود را به هر نحو که شده حفظ نمایند و از این رو امروز هم من این معنا را تذکر می دهم که ائمه جمعه محترم در هر کجا هستند نباید در کانال و خط خاصی قرار بگیرند.(4)

منابع:

1- کیهان، 17 آذر 63 ، ص 18
2- کیهان، 17 آذ 63 ، ص 6
3- اطلاعات، 17 آذر  63 ، ص 18
4- اطلاعات ، 17 آذر 63 ، ص 18

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول